Citat:
Ursprungligen postat av
evildancer
I detta fall så anser jag att mamman gjort mer än så. Hon har uttryckt ett hat mot den lilla flickan över att hon kallat Melinda för mamma. Hon har utsatt henne för omfattande kränkningar och misshandel. Sedan om hon inte avsiktligt dödat henne struntar jag i, hon har ingen rätt att gå på hennes begravning ändå.
Du jämför en mamma som älskat och vårdat sitt barn. Som skött henne från födseln. Men som kör för fort oxh därmed kör åt skogen och barnet dör med en mamma som systematiskt kränkt, misshandlat och drogat sitt barn till den grad att barnet "råkat" dö... Helt sjuk jämförelse.
Dessutom är inte sista ordet sagt i detta. Domen kommer förmodligen överklagas till högre instans och kanske därför dömas för ett uppsåtligt brott. Det vet vi inte. I detta nu tycker jag ingen kan uttrycka sig om huruvida mamman uppsåtligen eller inte dödat sitt barn. Och oavsett vad domen säger så vet vi som läst fupen vad mamman gjort.. Sedan om det inte finns bevis för en fällande dom för uppsåtligt brott, det spelar ingen roll för mig. Jag och många andra i tråden vet hur fruktansvärt behandlad Esmeralda blivit. Döden för henne var nog snarare en befrielse än ett straff.
Ja, det är nog alldeles säkert. Men nu pratar jag om vad hon är dömd/kommer dömas för, och det verkar endast bli Vållande till annans död och Narkotikabrott.
Då tolkar jag dig som att du menar att en person dömd för Vållande till annans död (med alla möjliga exempel på detta brott som finns) mot en närstående INTE skall få besöka den efterföljande begravningen? För skall man räkna med sådant personen inte är dömd för, blir det ju väldigt knepigt. Följdfrågan måste också bli: Vem skulle isåfall "utreda" detta inför begravningen? Prästen?
Hoppas du förstår vad jag menar. Det blir ju helt omöjligt att reglera.
Att sista ordet inte är sagt stämmer - Och det är jävligt bra! För jag hoppas på hårdare straff precis som ni gör.
P.S Jag jämförde inte alls med "en mamma som älskar sitt barn". Vart står det?