2020-09-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Med tanke på trådens ämne så vore det betydligt mer on-topic att se en bild av det du anser vara den riktiga jorden. Eller åtminstone en karta.

Hur lång är ekvatorn och hur i hela världen hittar vi på jorden utan riktiga kartor?
Du anser alltså att ingen bild på jorden existerar 2020...är detta korrekt?
Citera
2020-09-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Bara det att nästan alla länderna är olika till storleken. Tex..Usa ..mycket större ena året för att vara betydligt större andra året. Kom igen..stäng denna tråden nu. Det är avslöjat alltihopa bara vissa enträgna som håller sig fast på boll-teorin

Att saker kan se olika stora ut beroende på avstånd och kamerans brännvidd är knappast något revolutionerande. Vad är egentligen din poäng?
Citera
2020-09-26, 21:44
Medlem
Citat:
Du anser alltså att ingen bild på jorden existerar 2020...är detta korrekt?

Nej det var du som sa att allt är CGI. Jag anser att det finns massor med bilder som bevisar jordens form.

Och du missar såklart poängen av det jag sa: En eventuell frånvaro av bilder bevisar inget om jordens form. Att du påstår att det inte finns bilder på en sfärisk jord är inte ett evidens för att jorden är platt.
Citera
2020-09-26, 21:45
Medlem
Citat:
Att saker kan se olika stora ut beroende på avstånd och kamerans brännvidd är knappast något revolutionerande. Vad är egentligen din poäng?
Så varför har vi inte varit på måne sen 1972..och kom igen..kom inte dragandes att vi har glömt tekniken..eller för lite pengar från allmänheten (60 milj dollar om året) eller annat momgotjafs annars får du pisk på stjärten.
Citera
2020-09-26, 21:55
Medlem
Citat:
Tyvärr din sak att bevisa då allt från NASA varit CGI och dem har slängt allt bevismaterial från månlandningarna som kan ta oss tillbaka igen. Sorry.
Har DE gjort det? Attans, vad synd. Eller, nej, DE har ju inte gjort det. Finns massor med filmer på olika månlandningar, kolla Youtube vet jag.
Jag hoppas att du vet vad CGI står för, eftersom du gärna rapar ur dig akronymen så ofta. Vilken grafikkapacitet hade datorer på den tiden? Fundera gärna på det.
Vad har NASA och månlandningarna för inverkan på jordens form?
Du vet, vi kan göra observationer på jorden, var är polstjärnan, var tar solen vägen när det blir mörkt? Det fungerar inte på en platt jord.
Citera
2020-09-26, 21:56
Medlem
Citat:
Så varför har vi inte varit på måne sen 1972..och kom igen..kom inte dragandes att vi har glömt tekniken..eller för lite pengar från allmänheten (60 milj dollar om året) eller annat momgotjafs annars får du pisk på stjärten.

Du har onekligen svårt för det där med evidens och logiskt tänkande. Att vi inte haft bemannade månfärder på 50 år är självklart inget evidens för att jorden är platt.

För övrigt finns det betydligt starkare evidens för jordens form än Apolloprojektet. Bara en så enkel sak som att vi hittar på jorden kan ju övertyga de flesta. Under förutsättning att man begriper vad kända avstånd och riktningar betyder.
Senast redigerad av WilleGarvin 2020-09-26 kl. 21:58.
Citera
2020-09-26, 21:59
Medlem
Citat:
Du har onekligen svårt för det där med evidens och logiskt tänkande. Att vi inte haft bemannade månfärder på 50 år är självklart inget evidens för att jorden är platt.

För övrigt finns det betydligt starkare evidens för jordens form än Apolloprojektet. Bara en så enkel sak som att vi hittar på jorden kan ju övertyga de flesta.
Ok..så nu bode ju foliehatten landa på dig då du inte kan producera ett endaste bevis på att jorden är rund.
Citera
2020-09-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ok..så nu bode ju foliehatten landa på dig då du inte kan producera ett endaste bevis på att jorden är rund.

Vad i hela världen har du fått det ifrån? Det finns massor med bevis för jordens form där ett av det mest uppenbara är att vi hittar på jorden - vi känner till dess storlek och form.

Andra exempel är solens storlek och position, polstjärnan, månen och satelliters omloppsbana, uppmätt kurvatur, gravitation osv... Listan kan göras hur lång som helst

Citat:
... du inte kan producera ett endaste bevis på att jorden är rund.

I dess absolut enklaste form: Våra kartor stämmer överens med verkligheten.
Senast redigerad av WilleGarvin 2020-09-26 kl. 22:11.
Citera
2020-09-26, 22:35
Medlem
Citat:
Men snälla DU..producera fram ett endaste bevis så lilla jag kan tro på det...gäsp..

Vore det inte på sin plats att du i stället bemötte det jag hävdar är evidens?

Hur förklarar du t.ex det faktum att vi dagligen flyger kors och tvärs över jorden? Hur förklara du det faktum att vi kan navigera på jorden?
Citera
2020-09-26, 22:36
Medlem
Citat:
Du kan inte ..eller hur...därför heter det truth earth istället för spheric earth som många säger. Men jag är inte den som är den utan fram tills vi vet hur jorden ser ut så får vi ha öppna sinnen..eller vad säger NI?
Att du ska se dig omkring. Kanske lära dig något om geometri, fysik och trigonometri. Då faller bitarna på plats. Ärligt talat, har du godkända grundskolebetyg? Alla som har det kan förstå att jorden är rund. Enkel matematik.
Citera
2020-09-26, 22:47
Medlem
Citat:
Vore det inte på sin plats att du i stället bemötte det jag hävdar är evidens?

Hur förklarar du t.ex det faktum att vi dagligen flyger kors och tvärs över jorden? Hur förklara du det faktum att vi kan navigera på jorden?
Detta är i din fantasivärld. Om alla navigatorer är satta i en position från början. Det klart du tror på det då..eller hur?
Citera
2020-09-26, 22:48
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Du kan inte ..eller hur...därför heter det truth earth istället för spheric earth som många säger. Men jag är inte den som är den utan fram tills vi vet hur jorden ser ut så får vi ha öppna sinnen..eller vad säger NI?

Vi vet hur Jorden ser ut, den är rund. Tyvärr finns det alltid stollar som dig som sitter och ljuger så ni spricker med allt jävla hittepå och vanföreställningar. Sluta ljug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in