Citat:
Ursprungligen postat av
Tremendously
Inse bara att du har fötts in i tanken på en glob.
Vad utsattes du för först?
Bild på globen/en fysisk modelljordglob eller din bevisning?
Och under tiden du har matats har du aldrig ifrågasatt något av det.
Du tillhör nog den dummaste och mest closed minded % i samhället.
Du är alltså ännu en som förnekar den evidens som finns. Antagligen förnekar du även dina egna personliga observationer om du nu någon gång stått på en strand vid havet och sett horisonten. Jag har ännu idag aldrig fått en alternativ förklaring från plattjordshåll hur horisonten ens kan existera på en platt jord. För att inte ens nämna hur föremål bortom horisonten tycks sjunka ner.
Jag har varit på ekvatorn vid höstdagjämningen och sett solen stiga spikrakt upp, vandra över himlen rakt över huvudet och gårr spikrakt ner. Av alla fåniga plattjordsmodeller jag sett genom åren skulle detta inte vara möjligt. För att inte tala om den obesvarade frågan var solen tar vägen när den försvunnit ner bakom horisonten utan att minska i storlek.
Jag har personlig erfarenhet av satellitkommunikation dels som användare av satellit-TV där jag själv monterat upp parabolerna, dels kommunicerat via satelliter byggda av radioamatörer. De enda förklaringar jag sett från plattjordare är fåniga påhitt som reflektion mot en ostkupa över jorden, ballonger som bär satelliterna och liknande trams. Jag undrar hur ni tänker när jag följt satelliter som rört sig över himlavalvet från horisont till horisont på en dryg halvtimme. Jag har lite svårt att se hur exempelvis en ballong kan förflytta sig så snabbt ens om den flög i atmosfären. För att inte tala om dopplereffekten så man fick justera mottagaren då signalen från amatörsatelliten drev i frekvens under passagen. Små enkla observationer som plattjordarna inte har svar på.
Jag har personlig erfarenhet av långdistansflyg från norra europa till ekvatorn eller nära den. Dels flygrutterna och dels flygtiderna som även på norra halvklotet inte stämmer på en platt jord. Flygrutter som på en platt jord skulle vara omöjliga speciellt på södra halvklotet har plattjordarna inga svar på hur det skulle gå till. Det enda jag sett är rena speulationer och lögner som alltid inställda flyg och liknande dumheter.
Du säger att man ska ha en kritisk inställning till allt. Det har jag och det är därför jag inte går på den smörja plattjordare laddar upp på tuben exempelvis videon du länkar i din signatur vars originaluppladdning jag sett. Troligen plockade den ursprunglige uppladdaren ner sina videor efter att ha konstaterat att han haft fel. Det finns andra exempel på plattjordare som tagit ner sina videor, bland annat en amerikansk civilingenjör som gjorde matematiska beräkningar fulla med rena fel för att ifrågasätta jordens runda form. Otur för denne så lever hans videor kvar av andra som tankat dem och laddar upp igen.
Har du själv verkligen en kritisk inställning när du uppenbarligen går på all denna konspiratoriska smörja man hittar i våra sociala medier? Har du någonsin varit kritisk mot dig själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tremendously
Lägg fram de viktigaste individerna på under 250 tecken då.
Är det allt du orkar läsa på en gång?