2019-11-14, 09:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Handlar det inte lite om att man inte förstår vad utbildning är, att man hittar på någon egen sanning om vad som händer innanför väggarna?

Jo det är uppenbart att det råder högst felaktiga föreställningar om hur utbildning går till bland plattjordare.
Citera
2019-11-14, 09:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Hahaha...inser du inte att dom också tror på lögnen...inser du inte hur få axlar faktiskt hela lögnen vilar på? Inser du inte hur gå som "varit i rymden"...handlar om 100 pers eller nåt...paycheck!

Samma med Chemtrailspiloter...PAYCHECK!

Avhoppare skriver på kontrakt om straffskyldigheter. Eller så får man en kula i bakhuvudet.

Slå på en Astrid Lindgren-rulle och dröm dig tillbaka i fantasins värld nu när jag outat lite av verkligheten för dig...kanske blir för mycket för din hjärna.

Du har inte 'outat' någonting alls, du kommer bara med påståenden som baseras på dina egna fantasier.

Har du något stöd för påståendet om 'kontrakt om straffskyldigheter' [sic], eller att de studenter som avslöjar konspirationen avrättas?

Hur kan exakt alla låta sig upptas av konspirationen, när de väl upptäckt att den är en lögn? Alla, alla på hela jorden utan undantag? De som avslöjar är ju arbetslösa kretiner som bor hemma hos mamma och sitter alldeles för mycket vid sin dator.
Citera
2019-11-14, 09:18
Medlem
constants avatar
Citat:
Visste att det skulle komma. Hitlerälskare, homofob, plattjordare och så vet du att man chemtrailar...
Citat:
Avhoppare skriver på kontrakt om straffskyldigheter. Eller så får man en kula i bakhuvudet.
Och det vet du?
Citat:
Lägg fram de viktigaste individerna på under 250 tecken då.
Vad menar du?
Citera
2019-11-14, 09:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Hahaha...inser du inte att dom också tror på lögnen...inser du inte hur få axlar faktiskt hela lögnen vilar på? Inser du inte hur få som "varit i rymden"...handlar om 100 pers eller nåt...paycheck!

Slå på en Astrid Lindgren-rulle och dröm dig tillbaka i fantasins värld nu när jag outat lite av verkligheten för dig...kanske blir för mycket för din hjärna.

Varför har inte eliten sökt upp och avrättat dig nu när du avslöjar hur de arbetar? Hur kan de låta den dumma sillen, GizmoBoy och boldogg få hålla på och dra ner byxorna på Nasa och illuminati varje dag i den här tråden?

Tror du att CIA inte kan spåra dig när du skriver på ett 'anonymt forum'? Wake up in Bullerbyn, hur naiv kan man vara. Paycheck!
Citera
2019-11-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ja, annars tittar man inte ”längs med”.
Men du har ändå fel, på tillräckligt hög höjd syns kurvan.

Den krokiga brädan ser också rak ut om man inte tittar längd med. Håller du med om att den fortfarande är krokig fast det inte syns, när man tittar från sidan?

Det har jag aldrig påstått. Jag har förklarat att den är svår att se med blotta ögat, för att horisonten är 5 km bort från marknivå. Zoomar man in med en kikare/objektiv så syns den tydligare.
Du kan inte förneka att kurvan syns på bilder från Pontachtrain.

Lutningen går inte att se, eftersom det inte är någon lutning i sidled. Lutningen är ju rakt bort ifrån betraktaren och väldigt liten, typ 1 grad på 11 mil. På 1 mils höjd är ju horisonten väldigt långt bort och det är fortfarande bara frågan om några enstaka graders lutning.

Intresset för ”do your oen research” avtar tydligen väldigt snabbt så fort det gäller något som talar emot den på förhand bestämda tron...

Verrazzano är ett exempel:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Verrazzano-Narrows_Bridge

Låter som en höjdskillnad snarare än en lutningsskillnad. Hur ser botten ut där de står? Kan det skilja 41 mm från de olika bropelarnas grund?

Att säga att jag har fel och du har rätt, och sen endast ha någon enstaka bild eller video från ISS som motbevis för mitt påstående att det faktiskt ser väldigt platt ut, är svaga vetenskapliga bevis. Inser du det?

Jag håller helt med om att bilden från sjön ger anledning att tro där finns en kurva. Hoppas du håller med om att bilden jag visade tagen högre upp ifrån ger anledning att tro där inte finns en kurva. Om jag kan hålla med om ditt "det ser ut som"-argument, så borde du vara kapabel att hålla med om mitt. Om du gör det, så kan du fortsätta hålla med om min observation hela vägen upp till dessa höga höjder där du säger att kurvan åter uppenbarar sig. Då står vi här med två observationer som pekar på en kurva, dels vid marknivå och sedan vid höjder dit jag som privatperson ej kan ta mig. Allt däremellan talar för att jorden är platt.
Senast redigerad av Dendummasillen 2019-11-14 kl. 09:44.
Citera
2019-11-14, 09:45
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Inse bara att du har fötts in i tanken på en glob.

Vad utsattes du för först?

Bild på globen/en fysisk modelljordglob eller din bevisning?

Och under tiden du har matats har du aldrig ifrågasatt något av det.

Du tillhör nog den dummaste och mest closed minded % i samhället.
Du är alltså ännu en som förnekar den evidens som finns. Antagligen förnekar du även dina egna personliga observationer om du nu någon gång stått på en strand vid havet och sett horisonten. Jag har ännu idag aldrig fått en alternativ förklaring från plattjordshåll hur horisonten ens kan existera på en platt jord. För att inte ens nämna hur föremål bortom horisonten tycks sjunka ner.

Jag har varit på ekvatorn vid höstdagjämningen och sett solen stiga spikrakt upp, vandra över himlen rakt över huvudet och gårr spikrakt ner. Av alla fåniga plattjordsmodeller jag sett genom åren skulle detta inte vara möjligt. För att inte tala om den obesvarade frågan var solen tar vägen när den försvunnit ner bakom horisonten utan att minska i storlek.

Jag har personlig erfarenhet av satellitkommunikation dels som användare av satellit-TV där jag själv monterat upp parabolerna, dels kommunicerat via satelliter byggda av radioamatörer. De enda förklaringar jag sett från plattjordare är fåniga påhitt som reflektion mot en ostkupa över jorden, ballonger som bär satelliterna och liknande trams. Jag undrar hur ni tänker när jag följt satelliter som rört sig över himlavalvet från horisont till horisont på en dryg halvtimme. Jag har lite svårt att se hur exempelvis en ballong kan förflytta sig så snabbt ens om den flög i atmosfären. För att inte tala om dopplereffekten så man fick justera mottagaren då signalen från amatörsatelliten drev i frekvens under passagen. Små enkla observationer som plattjordarna inte har svar på.

Jag har personlig erfarenhet av långdistansflyg från norra europa till ekvatorn eller nära den. Dels flygrutterna och dels flygtiderna som även på norra halvklotet inte stämmer på en platt jord. Flygrutter som på en platt jord skulle vara omöjliga speciellt på södra halvklotet har plattjordarna inga svar på hur det skulle gå till. Det enda jag sett är rena speulationer och lögner som alltid inställda flyg och liknande dumheter.

Du säger att man ska ha en kritisk inställning till allt. Det har jag och det är därför jag inte går på den smörja plattjordare laddar upp på tuben exempelvis videon du länkar i din signatur vars originaluppladdning jag sett. Troligen plockade den ursprunglige uppladdaren ner sina videor efter att ha konstaterat att han haft fel. Det finns andra exempel på plattjordare som tagit ner sina videor, bland annat en amerikansk civilingenjör som gjorde matematiska beräkningar fulla med rena fel för att ifrågasätta jordens runda form. Otur för denne så lever hans videor kvar av andra som tankat dem och laddar upp igen.

Har du själv verkligen en kritisk inställning när du uppenbarligen går på all denna konspiratoriska smörja man hittar i våra sociala medier? Har du någonsin varit kritisk mot dig själv?

Citat:
Lägg fram de viktigaste individerna på under 250 tecken då.
Är det allt du orkar läsa på en gång?
Citera
2019-11-14, 10:09
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Du är alltså ännu en som förnekar den evidens som finns. Antagligen förnekar du även dina egna personliga observationer om du nu någon gång stått på en strand vid havet och sett horisonten. Jag har ännu idag aldrig fått en alternativ förklaring från plattjordshåll hur horisonten ens kan existera på en platt jord. För att inte ens nämna hur föremål bortom horisonten tycks sjunka ner.

Jag har varit på ekvatorn vid höstdagjämningen och sett solen stiga spikrakt upp, vandra över himlen rakt över huvudet och gårr spikrakt ner. Av alla fåniga plattjordsmodeller jag sett genom åren skulle detta inte vara möjligt. För att inte tala om den obesvarade frågan var solen tar vägen när den försvunnit ner bakom horisonten utan att minska i storlek.

Jag har personlig erfarenhet av satellitkommunikation dels som användare av satellit-TV där jag själv monterat upp parabolerna, dels kommunicerat via satelliter byggda av radioamatörer. De enda förklaringar jag sett från plattjordare är fåniga påhitt som reflektion mot en ostkupa över jorden, ballonger som bär satelliterna och liknande trams. Jag undrar hur ni tänker när jag följt satelliter som rört sig över himlavalvet från horisont till horisont på en dryg halvtimme. Jag har lite svårt att se hur exempelvis en ballong kan förflytta sig så snabbt ens om den flög i atmosfären. För att inte tala om dopplereffekten så man fick justera mottagaren då signalen från amatörsatelliten drev i frekvens under passagen. Små enkla observationer som plattjordarna inte har svar på.

Jag har personlig erfarenhet av långdistansflyg från norra europa till ekvatorn eller nära den. Dels flygrutterna och dels flygtiderna som även på norra halvklotet inte stämmer på en platt jord. Flygrutter som på en platt jord skulle vara omöjliga speciellt på södra halvklotet har plattjordarna inga svar på hur det skulle gå till. Det enda jag sett är rena speulationer och lögner som alltid inställda flyg och liknande dumheter.

Du säger att man ska ha en kritisk inställning till allt. Det har jag och det är därför jag inte går på den smörja plattjordare laddar upp på tuben exempelvis videon du länkar i din signatur vars originaluppladdning jag sett. Troligen plockade den ursprunglige uppladdaren ner sina videor efter att ha konstaterat att han haft fel. Det finns andra exempel på plattjordare som tagit ner sina videor, bland annat en amerikansk civilingenjör som gjorde matematiska beräkningar fulla med rena fel för att ifrågasätta jordens runda form. Otur för denne så lever hans videor kvar av andra som tankat dem och laddar upp igen.

Har du själv verkligen en kritisk inställning när du uppenbarligen går på all denna konspiratoriska smörja man hittar i våra sociala medier? Har du någonsin varit kritisk mot dig själv?

Är det allt du orkar läsa på en gång?

Jag tror att du menar indicie när du säger evidens.
Citera
2019-11-14, 10:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag tror att du menar indicie när du säger evidens.
Har du någon aning om vad evidens är?

Förstår du att vi pratar vetenskap och inte brottsmål?

Är det så att du är ganska mycket dum i huvudet? Du är Hitler-älskare, homofob, antivaccare och älskar läkare som inte följer reglerna.
Senast redigerad av constant 2019-11-14 kl. 10:15.
Citera
2019-11-14, 10:16
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Vem säger att den där bilden är fotograferad från ISS?

Troligt tagen från ett flygplan på högre höjd. Du vet, man kan flyga flygplan på flera gånger högre höjd än kommersiella plan flyger på.

Planet i bilden flyger på 10000 meters höjd. Visst ett annat plan skulle kunnat ta bilden om planet flög på minst 10 ggr den höjden. Det är visserligen gränsen där man satt att rymden vilket gör att bli bilden är tagen från rymden så...
Citera
2019-11-14, 10:16
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har du någon aning om vad evidens är?

Förstår du att vi pratar vetenskap och inte brottsmål?

Är det så att du är ganska mycket dum i huvudet?

Du pratar lika mycket vetenskap som Greta. Dvs inget alls.

How dare you. Skaffa dig ett arbete istället xD.
Citera
2019-11-14, 10:18
Medlem
constants avatar
[quote=Tremendously|69292290]Du pratar lika mycket vetenskap som Greta. Dvs inget alls./QUOTE]Vad har jag hänvisat till som inte stämmer?

Vad tror du att din idol Adolf Hitler tyckt om din skepsis mot vetenskap?
Citera
2019-11-14, 10:18
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Planet i bilden flyger på 10000 meters höjd. Visst ett annat plan skulle kunnat ta bilden om planet flög på minst 10 ggr den höjden. Det är visserligen gränsen där man satt att rymden vilket gör att bli bilden är tagen från rymden så...

Hur är det bekräftat att planet flyger på 10.000 meters höjd. Rätt udda för plan att ligga och slicka 10k meter. Det är mest en term amatörer slänger sig med.

Men hur bekräftar du att planet flyger på 10k och inte 6k eller 4k?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in