2020-09-26, 22:17
Medlem
Kontrasten mellom TS`s varme omtale av AE og den grufulle ektepakten er så stor at han kan umulig mene det han sier.
Citera
2020-09-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullbakke
"Enkelte av etterforskerne skal, etter det Nettavisen blir fortalt, ha argumentert med at dette kunne bygge opp under Hagens uskyld." siterer du.

Det tyder ihvertfall på at politiet ikke har hatt tunnelsyn da.

Dette tyder bare på en ny mediestrategi fra politiet.
Citera
2020-09-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Var Hettemannen en A3 person med "innavl fot" og dysleksi? Kanskje prøvde ikke GM å skrive skummelt språk i trusselbrev.. det var slik han skrev til vanlig
Nå spøker du vel med oss? Skrev du dette inspirert fra dette? : "hun er glad i mennesker, «spesielt de som ikke er helt A4»."
Citera
2020-09-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Dette tyder bare på en ny mediestrategi fra politiet.
Hva ønsker politiet å oppnå med dette da tror du?
Citera
2020-09-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva ønsker politiet å oppnå med dette da tror du?

Politiet innser at de ikke har en sak.

Det er bra for TH, men en tragedie for politiet.

Lenge har ledere rømt fra etterforskningen, men over Brøske og Harris finnes det ledere som er de egentlige ansvarlige.

Oktober blir en helvetesmåned for politiet, før politiet frafaller siktelsen mot TH i november.
Kritikken kommer selvfølgelig til å handle om bekreftelsessyndrom, og hadde det ikke vært for at landets største avis har vært rammet av det samme tunnelsynet, ville kritikken blitt den kraftigste i norsk historie.

Nå må NRK og Aftenposten gjøre den verste slaktejobben.
Citera
2020-09-26, 22:40
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Nå spøker du vel med oss? Skrev du dette inspirert fra dette? : "hun er glad i mennesker, «spesielt de som ikke er helt A4»."
Jada, tror ikke Hettemannen har dysleksi

Men at det er en liten person med en feil/skade på foten er hvertfall tydelig. Det kunne f.eks vært medfødt - hvem vet.
Citera
2020-09-26, 22:40
Medlem
Citat:
At de ser hver sin vei på det fotografiet trenger ikke å bety noe spesielt. Andre personer på fotografiet ser også i forskjellige retninger. Kanskje ekteparet sitter i egne tanker og nyter utsikten (eller noe annet som de ser på) og tilfeldigvis ser hver sin vei? Det er ikke sikkert at de vet at de blir fotografert heller.

Du kommenterer ikke den hvite stripen etter ringen TH har tatt av seg.

Nederst i høyre hjørne av fotografiet kan vi se et jentebarn, med langt hår og muligens kledt i bunad. Ser ut som om det kan være feiring av 17. mai.

En annet poeng i artikkelen fra Nettavisen er at TH vektlegger tilsynelatende at kidnapperne reduserte kravet med 40%. Betal først et depositum, så skal det komme livsbevis, og så skal det forhandles om restbeløpet etterpå.

Et rasende billig tilbud, et røverkjøp, på angivelig kidnappede koner. Det er så absurd at det knapt er til å tro.
Citera
2020-09-26, 22:52
Medlem
Citat:
Politiet innser at de ikke har en sak.

Det er bra for TH, men en tragedie for politiet.

Lenge har ledere rømt fra etterforskningen, men over Brøske og Harris finnes det ledere som er de egentlige ansvarlige.

Oktober blir en helvetesmåned for politiet, før politiet frafaller siktelsen mot TH i november.
Kritikken kommer selvfølgelig til å handle om bekreftelsessyndrom, og hadde det ikke vært for at landets største avis har vært rammet av det samme tunnelsynet, ville kritikken blitt den kraftigste i norsk historie.

Nå må NRK og Aftenposten gjøre den verste slaktejobben.
Takk for informasjon! Det er veldig tragisk.

Citat:
På hvordan måte kan vi si at de har tunnelsyn? Og når skjedde evt. det?
.
Når det skjedde? Svært tidlig i etterforskningen fikk de tunellsyn og bestemte seg for å mistenke TH, har jeg fått inntrykk av:
Citat:
Det er skrevet i VG at mange i politiet tidlig mente det var TH.

(sitat VG)

"En oppgitt etterforsker sier det rett ut:

– Jeg er sikker på at det er ektemannen, utbryter han.

Allerede høsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de bør rette skytset mot Tom Hagen, får VG opplyst
."

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jada, tror ikke Hettemannen har dysleksi

Men at det er en liten person med en feil/skade på foten er hvertfall tydelig. Det kunne f.eks vært medfødt - hvem vet.
Ok Ja, skade på foten er tydelig.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du kommenterer ikke den hvite stripen etter ringen TH har tatt av seg.

Nederst i høyre hjørne av fotografiet kan vi se et jentebarn, med langt hår og muligens kledt i bunad. Ser ut som om det kan være feiring av 17. mai.

En annet poeng i artikkelen fra Nettavisen er at TH vektlegger tilsynelatende at kidnapperne reduserte kravet med 40%. Betal først et depositum, så skal det komme livsbevis, og så skal det forhandles om restbeløpet etterpå.

Et rasende billig tilbud, et røverkjøp, på angivelig kidnappede koner. Det er så absurd at det knapt er til å tro.
Den hvite stripen etter ringen betyr vel at han har gått mye med ringen på og blitt brun alle andre steder på fingrene enn der ringen har sittet på fingeren. Hvorfor ringen var av på det fotografiet vet jeg ikke. Noen tar av ringer i perioder av ulike årsaker, uten at det er noe galt med ekteskapet. Eller kanskje de nylig hadde hatt en krangel (som ikke er uvanlig for kjærester og ektefeller).
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-26 kl. 23:28.
Citera
2020-09-26, 22:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det vi vet er at Legokatt og Slettsnoken fortsatt er vilt forelsket i sine sett-for-mye-på-film-hypoteser (tunellsyn). zzz forholder seg saklig med linker, og støtter moderlig alt som taler mot at TH er skyldig. Det vi også har lært, er at Sandemose er bitter på politiet og Nedre Romerike Tingrett.
Du må gjerne mene at jeg har tunnelsyn, men jeg har testet hver eneste nye opplysning opp mot alternative hypoteser etterhvert som de har blitt offentlige, også hvor TH er uskyldig.

At jeg likevel mener min hypotese er den mest trolige fordi den passer med tidsplanen, gjør at jeg holder på den inntil en avgjørende svekkelse dukker opp, som f.eks. et ugjenkallelig alibi.

Etter at telefonhendelsene ble offentlige er det etter min mening ikke mulig å se på TH som uskyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvor høy er lønningsansvarlig. Er hun helt uskyldig som alle tror. MB mente å høre th i bakgrunnen. Kan hun ha snakket med th om planen. Hvorfor er politiet opptatt av dialog med barna. Har de opplysninger å meddele. Virker som politiet ønsker å flytte på drapstidspunktet, men kan være misforståelse.
Å flytte drapstidspunktet er umulig uten å ha fokus på barna, fordi disse er de eneste som står i veien for å knekke TH’s alibi, så det tror jeg er grunnen til økt aktivitet rundt disse.
Citera
2020-09-26, 22:58
Medlem
Citat:
Når det skjedde? Svært tidlig i etterforskningen fikk de tunellsyn og bestemte seg for å mistenke TH, har jeg fått inntrykk av.

Det betyr at de ikke alltid har hatt tunnelsyn, er det det du mener?
Hvilken måned, og hvilke hendelser gjorde at de fikk det som du kaller tunnelsyn?
Citera
2020-09-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Kontrasten mellom TS`s varme omtale av AE og den grufulle ektepakten er så stor at han kan umulig mene det han sier.

Ja, han sier én ting, men gjør noe annet.

Slik manipulerende mennesker pleier å gjøre.
Citera
2020-09-26, 23:01
Medlem
Citat:
1) Det betyr at de ikke alltid har hatt tunnelsyn, er det det du mener?
2) Hvilken måned, og hvilke hendelser gjorde at de fikk det som du kaller tunnelsyn?
1) Jeg vet ikke om noen av de etterforskerne fikk tunellsyn allerede fra dag 1 eller ikke.
2) Jeg vet ikke hvorfor de fikk tunellsyn, men se her:
Citat:
Det er skrevet i VG at mange i politiet tidlig mente det var TH.

(sitat VG)

"En oppgitt etterforsker sier det rett ut:

– Jeg er sikker på at det er ektemannen, utbryter han.

Allerede høsten 2018 er det blant noen politifolk et tema om de bør rette skytset mot Tom Hagen, får VG opplyst."
https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-26 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in