Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-26, 21:14
  #73
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velouria
Trodde att ambitionen med författarpanelen var att det skulle roteras mellan en uppsjö av författare, istället verkar Agnes Lidbeck och Johannes Anyuru vara fastvuxna i soffan. Båda med ett liknande drygt och ett förment eftertänksamt sätt att framlägga sina åsikter; livlöst och ocharmigt värre. Vem som helst är bättre än dem men de sitter väl där igen på söndag.

Ja och Aris Fioretos är också rätt dryg och tråkig. Det borde vara ett rotationsschema med många författare om det ska vara någon poäng med det men det är samma, samma och samma. Men hela utvecklingen av kulturmedierna går väl åt det hållet. Det ska gå snabbt och då slänger man in någon som alltid tackar ja och gör sig i rutan.
Citera
2020-09-26, 08:40
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja och Aris Fioretos är också rätt dryg och tråkig. Det borde vara ett rotationsschema med många författare om det ska vara någon poäng med det men det är samma, samma och samma. Men hela utvecklingen av kulturmedierna går väl åt det hållet. Det ska gå snabbt och då slänger man in någon som alltid tackar ja och gör sig i rutan.

Ja, den här författarpanelsen ger jag inte mycket för. Samma tråkiga personer varje vecka. Hade hellre haft en tredje gäst eller ett författarporträtt.
Citera
2020-09-26, 16:52
  #75
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Ja, den här författarpanelsen ger jag inte mycket för. Samma tråkiga personer varje vecka. Hade hellre haft en tredje gäst eller ett författarporträtt.

Att det är samma personer beror väl på att redaktionen tycker det funkar och är ett vinnande koncept och inte vågar byta ut dem. Det är inte alla författare som gör sig i rutan, det finns mer tillbakadragna som behöver tänka efter innan de pratar, som Malte Persson. Och det går inte att ha folk som tänker i TV. I TV är huvudsaken att man ser bra ut och kan haspla ur sig nåt snabbt. Ja det går att klippa bort pauser också men i praktiken pallar ingen med att sitta och vara försagd i strålkastarljus inför en publik medan kamerorna rullar. Men dessutom är panelen ett sätt för redaktionen att bolla över lite jobb, och inäsning, på några andra. Varje gäst kräver förberedelser inte minst för Jessica Gedin. En gäst till, mera jobb.
Har i och för sig inte tittat på Babel på länge så vet inte om det är samma författare fortfarande....
Citera
2020-09-26, 17:23
  #76
Medlem
Inslaget med BokenSomFörvandladeMig tycker jag är sevärt - MikaelNiemi - Ranelid - ÅsaLarsson osv. Mer sånt...

https://www.svtplay.se/video/2791976...g-mikael-niemi
Citera
2020-09-26, 18:37
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
I TV är huvudsaken att man ser bra ut och kan haspla ur sig nåt snabbt. Ja det går att klippa bort pauser också men i praktiken pallar ingen med att sitta och vara försagd i strålkastarljus inför en publik medan kamerorna rullar....

Ser bra ut? Jag hör inte ens vad Tone Schunnesson säger när jag ser henne utan funderar bara på vad som är fel i hennes ansiktsdrag och vad hon råkat ut för. Googlade tidigare idag Tone Schunneson + könsbyte men fick ingen träff. Johannes och Agnes är inte heller särskilt snygga eller kvicktänkta. Ett förinspelat porträtt per avsnitt hade gett mig mer än panelisternas gäsp.
Citera
2020-10-04, 20:30
  #78
Medlem
Larasofts avatar
Stina Jackson på besök. Rekommenderar hennes två böcker särskilt debuten Silvervägen. Men ser Jessica Gedin inte avundsjuk ut?
Citera
2021-04-10, 13:12
  #79
Medlem
satan vad många skitnödiga offentligt försörjda dårar som är med i det programmet
Citera
2021-04-11, 13:29
  #80
Medlem
Vad gör Johannes Anyuru i panelen? Svammelman som vimsar på om obegripliga saker. Bort med honom och ta dit en normal människa. Babel har tappat så mycket när allt blivit så PK och flummigt analytiskt av folk som ska vara så svåra. Kan de inte prata om böcker som är lite mer för den breda allmänheten och mer facklitteratur. Och bort med musiktramset.
Citera
2021-05-14, 03:15
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Vad gör Johannes Anyuru i panelen? Svammelman som vimsar på om obegripliga saker. Bort med honom och ta dit en normal människa. Babel har tappat så mycket när allt blivit så PK och flummigt analytiskt av folk som ska vara så svåra. Kan de inte prata om böcker som är lite mer för den breda allmänheten och mer facklitteratur. Och bort med musiktramset.

Han är med eftersom han är en av de senaste årens mest uppmärksammade och prisade författare. Att du inte begriper vad han pratar om och tycker att Babel blivit "flummigt analytiskt" och att de medverkande är "svåra" beror nog mest på dig. Håll dig till Let's Dance och lämna Babel till oss som gått ut gymnasiet.
Citera
2021-05-15, 01:54
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaBomullsbyxor
Vad gör Johannes Anyuru i panelen? Svammelman som vimsar på om obegripliga saker. Bort med honom och ta dit en normal människa. Babel har tappat så mycket när allt blivit så PK och flummigt analytiskt av folk som ska vara så svåra. Kan de inte prata om böcker som är lite mer för den breda allmänheten och mer facklitteratur. Och bort med musiktramset.

Johannes Anyuru är där för att han måste tjäna mer pengar, han har gått i personlig konkurs.

Ser inte längre på Babel. Agnes Lidbeck är outhärdlig. Men framförallt för att det är roligare se internationella litteraturprogram.
Citera
2021-05-15, 01:56
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Han är med eftersom han är en av de senaste årens mest uppmärksammade och prisade författare. Att du inte begriper vad han pratar om och tycker att Babel blivit "flummigt analytiskt" och att de medverkande är "svåra" beror nog mest på dig. Håll dig till Let's Dance och lämna Babel till oss som gått ut gymnasiet.

Kulturell inavel kallas det.

(Gymnasiet, det var ju mycket att skryta om...)
Citera
2021-05-18, 21:08
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Han är med eftersom han är en av de senaste årens mest uppmärksammade och prisade författare. Att du inte begriper vad han pratar om och tycker att Babel blivit "flummigt analytiskt" och att de medverkande är "svåra" beror nog mest på dig. Håll dig till Let's Dance och lämna Babel till oss som gått ut gymnasiet.

Jag har inte bara gått ut gymnasiet, jag har gått totalt 8 år på Uppsala Universitet, varit lärare i klassisk litteratur och skrivit 3 arbeten i litteratur. Trots det tycker jag Babel blivit ett skitnödigt program.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback