Citat:
Ursprungligen postat av
BWisser
Kolla bara hennes ögon i första framen i klippet här av henne när DN rycker ut till hennes försvar:
https://www.dn.se/sverige/mona-sahlin-jag-tankte-inte-att-jag-agerade-brottsligt/
Otäckt, hon ser klart påverkad ut, antingen av livslångt alkoholmissbruk plus annat eller att hon också tagit lite stärkande inför intervjun.
Herregud vad trött man blir på människan. Att hon orkar själv dra med dessa snyfthistorier..
"Mona Sahlin: Jag tänkte inte att jag agerade brottsligt"
Nä. Precis. Som Göran Persson sa är inte tänkandet Mona Sahlins starka sida. Det är inte heller de kriminellas som sitter inne.
Men det är ingen ursäkt för att man agerar brottsligt. Och man SKA ha ett straff, när man väl har åkt fast för att ha gjort det.
Att skriva ett osant intyg TRE gånger i rad sker inte av en slump eller av slarv. Lika lite som att köpa prylar för privat konsumtion för 54.000kr på statens kontokort även EFTER att man redan har fått en tillsägelse - nä Mona. Det hände inte pga "slarv".
Allt det där ägde rum för att Mona struntar i reglerna - precis som de som sitter inne. Gång efter gång ville hon visa att hon minsann gör lite som hon själv behagar och ingen kan komma åt henne. Hon satt ju "näst till kungen".. Om någon skulle upptäckta "slarvet" skulle hon bara komma med en lögn som hon brukade göra och då skulle det vara business as usual.
Nu blev det inte så och nu har kärringen mage att klaga. Det beteendet liknar också de kriminellas som sitter inne. Då är det samhällets fel, skolans fel, soc:s fel, och Gudfaders fel att de återigen sitter inne..