Citat:
Ja det är vanliga pensionärer de flesta skullle jag tro som tyckte att Anna Lindh var en bra och gullig representant för Sverige, och gick hem i stugorna, som skänkt pengar till stiftelsen.
Men det går nog att hitta om hur stora insättningarna är som har gjorts.
Stiftelsen för Insamlingskontroll kan nog begära en detaljerad redovisnng av alla intäkter och utgifter.
Vet dock inte om hur stora befogenheter de har egentligen.
Ni som har någon vän som donerat pengar, kan ju i princip skriva ett kravbrev om att kräva att få se redovisningen i sin helhet.
Men Sossarna kanske använder sitt berymda Omerta, och ingen får lämna ut dem ?
Sen tittade jag igen på detta inlägg:
Citat:
Tror du? Jag tolkar det snarare som att hon är medveten om att det kommer att gå åt helvete, varför hon har dragit i alla trådar och använt sig av alla sin kontakter för detta "charmutspel", försvarstal, boksläpp etc som ett försök till damage control, och ett sätt att försöka rädda den lilla värdighet hon har kvar. Hon sitter så illa till att inte ens sossarna ville ha henne kvar i partiet. Det om något är talande. Hon har skitigt på sig fullkomligt.
Jag tycker att Mona Sahlin verkar ha fel på kompassen genom att ge priset till Madeleine Albright. Hon må vara en skicklig kvinnlig politiker.
Men också omvittnat en mycket hårdhänt hök. Och har jämförts med tex Järnladyn Margaret Thatcher, Israels Golda Meir, eller Indira Gandhi.
Indira Gandhi som tex inte var sen att slå ner på protester stenhårt.
Mrs Albright körde en hård och oförsonlig still i Balkankrigen, då Bill Clinton var president.
Och hon var för den riktigt stentuffa linjen med täta bombningsräder.
Och det sades att Irans mullor mumlade i skägget och pinkade på sig när de trodde att Mrs Albright var på dåligt humör, och skulle läxa upp dem.
Mrs Albright var verkligen ingen gullig liten fredsduva, vilket kanske Mona Sahlin fått för sig ?
Somliga bedömare tyckte att hon till och verkade vara hårdare än tex Robert McNamara.
Med sin pondus, ja då lyssnade alla på Mrs Albright. Det var bara så.