2020-09-25, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Har folk donerat pengar till den här fonden och sen har den mer eller mindre blivit plundrad av Sahlin och Co?

Ja det är vanliga pensionärer de flesta skullle jag tro som tyckte att Anna Lindh var en bra och gullig representant för Sverige, och gick hem i stugorna, som skänkt pengar till stiftelsen.
Men det går nog att hitta om hur stora insättningarna är som har gjorts.
Stiftelsen för Insamlingskontroll kan nog begära en detaljerad redovisnng av alla intäkter och utgifter.
Vet dock inte om hur stora befogenheter de har egentligen.

Ni som har någon vän som donerat pengar, kan ju i princip skriva ett kravbrev om att kräva att få se redovisningen i sin helhet.
Men Sossarna kanske använder sitt berymda Omerta, och ingen får lämna ut dem ?
Sen tittade jag igen på detta inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Tror du? Jag tolkar det snarare som att hon är medveten om att det kommer att gå åt helvete, varför hon har dragit i alla trådar och använt sig av alla sin kontakter för detta "charmutspel", försvarstal, boksläpp etc som ett försök till damage control, och ett sätt att försöka rädda den lilla värdighet hon har kvar. Hon sitter så illa till att inte ens sossarna ville ha henne kvar i partiet. Det om något är talande. Hon har skitigt på sig fullkomligt.

Jag tycker att Mona Sahlin verkar ha fel på kompassen genom att ge priset till Madeleine Albright. Hon må vara en skicklig kvinnlig politiker.
Men också omvittnat en mycket hårdhänt hök. Och har jämförts med tex Järnladyn Margaret Thatcher, Israels Golda Meir, eller Indira Gandhi.
Indira Gandhi som tex inte var sen att slå ner på protester stenhårt.
Mrs Albright körde en hård och oförsonlig still i Balkankrigen, då Bill Clinton var president.
Och hon var för den riktigt stentuffa linjen med täta bombningsräder.
Och det sades att Irans mullor mumlade i skägget och pinkade på sig när de trodde att Mrs Albright var på dåligt humör, och skulle läxa upp dem.

Mrs Albright var verkligen ingen gullig liten fredsduva, vilket kanske Mona Sahlin fått för sig ?
Somliga bedömare tyckte att hon till och verkade vara hårdare än tex Robert McNamara.
Med sin pondus, ja då lyssnade alla på Mrs Albright. Det var bara så.
Citera
2020-09-25, 03:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen

Jag tycker att Mona Sahlin verkar ha fel på kompassen genom att ge priset till Madeleine Albright. Hon må vara en skicklig kvinnlig politiker.
Men också omvittnat en mycket hårdhänt hök. Och har jämförts med tex Järnladyn Margaret Thatcher, Israels Golda Meir, eller Indira Gandhi.
Indira Gandhi som tex inte var sen att slå ner på protester stenhårt.
Mrs Albright körde en hård och oförsonlig still i Balkankrigen, då Bill Clinton var president.
Och hon var för den riktigt stentuffa linjen med täta bombningsräder.
Och det sades att Irans mullor mumlade i skägget och pinkade på sig när de trodde att Mrs Albright var på dåligt humör, och skulle läxa upp dem.

Mrs Albright var verkligen ingen gullig liten fredsduva, vilket kanske Mona Sahlin fått för sig ?
Somliga bedömare tyckte att hon till och verkade vara hårdare än tex Robert McNamara.
Med sin pondus, ja då lyssnade alla på Mrs Albright. Det var bara så.

Nej, det var hon var verkligen inte. Det enda pris Madeleine Albright förtjänar är en enkel biljett till helvetet. Det var hon som uttryckligen sade att Irak-kriget var värt dödandet av en halv miljon barn. Där kan vi snacka om fel på kompassen. Man kan bli illamående för mindre.

https://www.youtube.com/watch?v=bntsfiAXMEE
Citera
2020-09-25, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Sahlin är som ondskan i mordor. Den har varit tillbakatryckt flera gånger, men efter en tid av fred växer den sig alltid starkare igen. Nu är hon tillbaka och ska in i rampljuset. Hon drar den sedvanliga lögnen om att förskingringen på 90- talet bara handlade om en toblerone. Med skickligt placerade halvsanningar vinner hon förtroende. Snart ger ngn sosse henne ett nytt välbetalt jobb och en lön hon kan nyttja till sina kriminella aktiviteter och sitt gränslösa beteende.

Mona Sahlin är slut. Hennes ring har kastats ner och brunnit upp i Domedagsberget.
Citera
2020-09-25, 08:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Mona Sahlin är slut. Hennes ring har kastats ner och brunnit upp i Domedagsberget.

Då ringen antyder BDSM kan man ju i sann konspirationsteori anta att Måna medverkat i sådana övningar. Kanske någon i dessa smartphones-tider även medverkat med sin mobil och tagit några intressanta bilder?

En som utpressat Måna lär ha kunnat tömma henne på pengar rätt fort. Måna i lack och läder påsatt av 3 - 4 välutrustade negrar torde ge Aftonbladet frispel. Många klick så att säga.

Att mycket pengar försvunnit är glasklart, men kan Måna verkligen vara så djävla korkad att hon i princip eldat upp pengarna?
Citera
2020-09-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fullständigt värdelös intervju av Niklas vars enda syfte med intervjun var att "balansera" dvs. prata om allt gott Mona har gjort under sina årtionden i politiken, hennes glöd för orättvisor och engagemang för utsatta grupper: homosexuella, invandrare och kvinnor.

Mona vigde ju Niklas kusin Lennart Ekdal så dessa tre är kompisar även privat. Vad kan man då förvänta sig? Inte direkt "granskande journalistik"..

Blir dock lite fel att hylla en som under årtionden har ljugit folket mitt i nyllet och låtsats att hon inte "förstår" skillnaden mellan "mitt och ditt".

Om hon ändå hade "tagit fel" på kontokortet (och på något mirakulöst sätt ändå använt rätt PIN-kod), men hon sa ju själv under Toblerone-härvan att hon "tog" lite förskott och såg inget konstigt med det.

Att hon sen skrev "fel" dvs. icke sanningsenliga intyg tycks hon också se som en skitsak.

Och som slutknorr påstår Mona att hon "alltid gör rätt för sig". Fast hon glömmer att tillägga att dock först att hon TVINGAS till det mha tvångsåtgärder som Kronofogden och utmätningen.

Annars skulle hon ha struntat fullständigt i att betala skatter och andra skulder hon har samlat på sig.

Men vem kan ta Niklas Ekdal på allvar? Han är ju som en karikatyr på en journalist.
Citera
2020-09-25, 09:30
Medlem
Min brors kusins avatar
Om Uppdrag granskning hade granskat alla Månas affärer, undrar hur mång program det hade behövts för att redovisa vad dom kommit fram till....
Citera
2020-09-25, 09:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Då ringen antyder BDSM kan man ju i sann konspirationsteori anta att Måna medverkat i sådana övningar. Kanske någon i dessa smartphones-tider även medverkat med sin mobil och tagit några intressanta bilder?

En som utpressat Måna lär ha kunnat tömma henne på pengar rätt fort. Måna i lack och läder påsatt av 3 - 4 välutrustade negrar torde ge Aftonbladet frispel. Många klick så att säga.

Att mycket pengar försvunnit är glasklart, men kan Måna verkligen vara så djävla korkad att hon i princip eldat upp pengarna?
Ja vad hon gjort med pengarna är märkligt. Att maken var speltorsk på hästar är ju klart men han hade ju en skaplig lön själv. Jag undrar om Mona var kolatorsk trots att inga bevis kommit fram?
Citera
2020-09-25, 10:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen

Om man tittar i familjens närhet så kan pengarna ha investerats i tex Hernandos fastigheter, det vet vi inte. Eller kan finnas fler fastigheter med "målvakter" som ägare. Kan rentav finnas i fastigheter utomlands. Eller sk offshore-konton på sådana banker.
På Monas sida så finns dotterns hotell, Hotell Hulingen i Hultsfred, där Mona kan ha plöjt in pengar.
Det är inte billigt att köpa ett hotell precis.
Det är det enda stora objektet som kan utgöra en bra kapitalplacering.
Och säkert betydligt bättre än BRF Solsidan.

Så med tex bluffakturor och diverse lämpliga och (o)lämpliga målvakter så kan Mona tagit ut pengar ur Minnesfonden och Samordnaren och använt dem att investera i hotellet ? Det minskar ju hotellets räntekostnader i så fall.

Någon som kan plocka fram när Hotell Hulingen togs över, och till vilket pris ?
1 det står ingenstans att de köpte hela hotellet, men de tog definitivt över äganderätten.
Albertssonska familjen som drev den ville att en familj som brydde sig om Hultsfred skulle ta över efter dem.
Detta skedde 2012
http://snacktorget.blogspot.com/2012/08/jenny-och-putte-svensson-sahlin-tar.html?m=1

https://vimmerbytidning.se/artikel/wjve8g1r

2 Pris hittar jag inte omnämnt någonstans. Men vet inte andra ställen att leta på än allabolag.se och likn.
Citera
2020-09-25, 11:14
Medlem
Aha, ändamålskostnader, de som var så stora i Anna Lindhs stiftelse, är inte som man kan tro pengar som går till det välgörande ändamålet. Det kan också vara löner, lokaler, resor etc. Se motsvarande upplägg:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56Vlmm/kandisstiftelsen-lade-18-miljoner-pa-loner-och-hyror
Citera
2020-09-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Aha, ändamålskostnader, de som var så stora i Anna Lindhs stiftelse, är inte som man kan tro pengar som går till det välgörande ändamålet. Det kan också vara löner, lokaler, resor etc. Se motsvarande upplägg:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56Vlmm/kandisstiftelsen-lade-18-miljoner-pa-loner-och-hyror

Precis1 Fruktansvärt mygel från början till slut. Att huvuddelen av pengarna går till något helt annat än vad som är syftet spelar tydligen ingen roll. Man får "godkänd" ändå.

Det gäller för vanliga Svensson att inte donera ett öre hädanefter. Eller åtminstone inse vart pengarna går irl.
Citera
2020-09-25, 12:48
Medlem
Man kan undra hur styrelsens medlemmar kunde godkännas, de var ju Monas vänner. Finns det ingen insyn? Kammarkollegium vet antagligen inte om de är kompisar eller ej, men det borde funnits andra som kunde säga ifrån. Ändamålskostnaderna var väl MMA-matcher runt om i världen.
Citera
2020-09-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Fattar inte jag heller.
Jag trodde Mona redan hade bevisat för hela världen att hon (vid 63 års ålder)
ännu inte har hittat riktigt rätt i "arbetslivet",
eller ska vi kanske nöja oss med att bara säga "livet".

Men det verkar vara EN som inte har förstått det riktigt ännu. Mona själv.

Om det är någon mer än jag som håller på att slösa bort flera minuter av sitt liv på att försöka förstå
varför hon tyvärr har blivit aktuell igen, så har hon tydligen skrivit en bok som nyligen har kommit ut:
https://www.bokus.com/bok/9789100175085/makt-los/
Och fått diverse media att exponera henne på sistone:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56VOzm/sahlin-jag-ar-inte-medlem-i-partiet-langre
https://www.expressen.se/nyheter/sahlin-om-depressionen-inget-i-kroppen-fungerade/
https://www.svd.se/sa-mycket-har-blivit-sorgligt-de-har-aren
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mona-sahlin-om-romansryktet-med-sin-livvakt-forandrade-mitt-liv

I gammal god Mona-tradition har Mona såklart blivit orättvist behandlad
av dom som inte förstår att hon står över allt och alla.

https://www.svt.se/kultur/mona-sahlin-om-mediadreven-och-harda-kritiken-mot-alice-bah-kuhnke

Haha mitt intryck också. Hon går omkring och tycker att alla andra har divalater, tycker de gör sig viktiga. Och fnyser åt allt och alla, och vem är det som verkar divig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in