2020-09-25, 17:49
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag har sagt det förr, men jag tror ärligt talat att hon kommer att få svårare att få jobb än sonen, trots att hans brott kan räknas som "värre". Felicia begick inte bara stöld hos en äldre dam, hon gjorde det med hjälp av sin titel hos sin arbetsgivare. Hade jag sett det på CV:t, i kombination med dom korta butiksjobben, så hade jag nog lagt ihop ett och ett och sagt ses senare...

Kanske kan hon få praktik på Samhall, men det är nog för slitigt för den lilla damen.

Antonio var ju iallafall omyndig då han utförde sina brott och han har ju ett funktionshinder som han säker skulle påtala om frågor om hans bakgrund skulle dyka upp.
Typ att han är missförstådd, inte förstod bättre osv
Han har ju också fått dokumenterat stöd, för utveckling av hans mognad.
Han tycks ju ha bättre social förmåga än Felicia.

Felicia däremot.. Tycks inte ha fått det stöd hon behövde, utan hon verkar ha blivit lämnad till största del i Annas "omsorg", en psykiskt frånvarande mamma och en fysiskt frånvarande pappa.
Hon är vuxen och kan således inte skylla på ungdomligt oförstånd.
Hon har lärt sig att stackars mor Anna är inte del i sina barns misslyckanden.. Nä, nä det är SYND om Anna, som bara legat och tyckt synd om sig själv i åratal.
Som krisat, gråtit och navelskådat sig själv, så att hon varken haft tid eller ork till sina barn.
I vuxet föräldraansvar ingår att se till att man får hjälp i sitt föräldraskap så barnen slipper ta det ansvaret själv.
Det har ju inte Anna gjort.
Citera
2020-09-25, 18:03
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag har sagt det förr, men jag tror ärligt talat att hon kommer att få svårare att få jobb än sonen, trots att hans brott kan räknas som "värre". Felicia begick inte bara stöld hos en äldre dam, hon gjorde det med hjälp av sin titel hos sin arbetsgivare. Hade jag sett det på CV:t, i kombination med dom korta butiksjobben, så hade jag nog lagt ihop ett och ett och sagt ses senare...

Kanske kan hon få praktik på Samhall, men det är nog för slitigt för den lilla damen.
Japp, hon kommer få mycket svårt att få något jobb. Hon saknar all form av utbildning, har stulit från äldre, snattat, stulit från tidigare arbetsgivare. Sen har hon ju sitt "kändisskap" emot sig, hade hon inte varit känd så hade det nog varit lättare att svindla vidare. Bara en idiot skulle anställa henne.
Citera
2020-09-25, 18:31
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Japp, hon kommer få mycket svårt att få något jobb. Hon saknar all form av utbildning, har stulit från äldre, snattat, stulit från tidigare arbetsgivare. Sen har hon ju sitt "kändisskap" emot sig, hade hon inte varit känd så hade det nog varit lättare att svindla vidare. Bara en idiot skulle anställa henne.
Var det inte hon som påbörjade en utbildning utomlands? Nåt som mest verkade vara nåt slags pyramidspel?
Citera
2020-09-25, 18:32
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag la inte märke till något smackande, jag hörde bara alla lögner som kom ut ur hennes mun.
Smackandet kommer mellan orden, när hon har andats in och öppnar munnen för nästa ord. Exakt lika irriterande som sin mor.

Att hon har utfört stölden råder det inget tvivel om men jag hade på något sätt ändå föredragit att hon erkände. Det hade höjt respekten till henne någon promille ändå. Som det är nu är hon bara smuts.
Citera
2020-09-25, 18:38
Medlem
TPLs avatar
Valutatrader var det visst hon skulle bli.
"Teammöte på Mallorca".

(FB) Skvaller om Felicia Book, Annas Books dotter
Citera
2020-09-25, 18:39
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Var det inte hon som påbörjade en utbildning utomlands? Nåt som mest verkade vara nåt slags pyramidspel?
Jo, visst var det så. Felicias mamma, Tunnan, pladdrade ju vitt och brett om att hon var typ finansiell rådgivare eller något åt det hållet. Kan ju säga att jag satte kaffet i vrångstrupen när jag läste det och skrattade som ett psykfall som fått för mycket uppåttjack åt det hela. VEM skulle ens komma på tanken att fråga NÅGON i mongofamiljen om något som helst finansiellt råd.

Har för mig att detta var efter hon "slutat" på elbolaget och att detta var någon form av rökridå så hon skulle slippa straff i Sverige, för "jobbet" var väl i Spanien vill jag minnas.
Citera
2020-09-25, 19:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Att hon har utfört stölden råder det inget tvivel om men jag hade på något sätt ändå föredragit att hon erkände. Det hade höjt respekten till henne någon promille ändå. Som det är nu är hon bara smuts.

Hade Felicia erkänt så hade hon åtminstone kunnat påbörja sin rehabilitering och fått någon slags insikt till varför hon beter sig som hon gör. Nu kommer samma sak bara hända igen minuten då hon sätter sin fot i någon annans hem.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Har för mig att detta var efter hon "slutat" på elbolaget och att detta var någon form av rökridå så hon skulle slippa straff i Sverige, för "jobbet" var väl i Spanien vill jag minnas.

Jag uppfattade det som ett desperat försök att visa att hon hade ett stabilt jobb och därmed skulle kunna slippa fängelse, då det faktiskt låg på straffskalan. Gissningsvis så informerade någon henne och Tunnan om att pyramidspelsjobb inte imponerar någon.
Citera
2020-09-25, 20:21
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Valutatrader var det visst hon skulle bli.
"Teammöte på Mallorca".

(FB) Skvaller om Felicia Book, Annas Books dotter

Pinsamt när man är snart 30 bast och hänger/jobbar med folk som är 10 år yngre.
Det känns alltid suspekt med människor, som inte tycks ha vänner i sin egna ålder, utan klamrar sig fast vid någon yngre individ.
Som Felicia gjort med sin pojk.. Vän.
Det är ju något som inte stämmer med henne.
Båda småsyskonen har i allafall visat sig med vänner, Felicia tycks inte ha några.
Kan inte erinra mig att hon visat sig regelbundet med flera vänner.
Citera
2020-09-25, 20:47
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Kan inte erinra mig att hon visat sig regelbundet med flera vänner.
Hennes bästis och bundis heter Anna.
Alla de andra kompisarna var väl med när hon firade födelsedagen på det där rosa stället i Stockholm? Eller var de statister som mamsen hyrt in?
Citera
2020-09-25, 20:56
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Hennes bästis och bundis heter Anna.
Alla de andra kompisarna var väl med när hon firade födelsedagen på det där rosa stället i Stockholm? Eller var de statister som mamsen hyrt in?

Dessa kompisar var hennes 2 "kusiner" och mammas "syster", plus syskon och hennes pojk.. Vän. Således inga kompisar, förutom släkten.

Men det är väl klart..pga Coronan kunde inte Felicia ha fest för sina 350 närmaste vänner i en liten lokal.. Precis som mamma.

https://pasteboard.co/JsKXGNK.jpg
https://pasteboard.co/JsKYpvY.jpg
Senast redigerad av cece123 2020-09-25 kl. 21:13.
Citera
2020-09-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Smackandet kommer mellan orden, när hon har andats in och öppnar munnen för nästa ord. Exakt lika irriterande som sin mor.

Okej.
Tyvärr blev det inget erkännandet för denna mögliga trasa och spillra till människa.
Citera
2020-09-25, 21:58
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Dessa kompisar var hennes 2 "kusiner" och mammas "syster", plus syskon och hennes pojk.. Vän. Således inga kompisar, förutom släkten.

Men det är väl klart..pga Coronan kunde inte Felicia ha fest för sina 350 närmaste vänner i en liten lokal.. Precis som mamma.

https://pasteboard.co/JsKXGNK.jpg
https://pasteboard.co/JsKYpvY.jpg

Det var ju i juli så de hade lätt kunnat vara 50-100 pers på 200 kvm trädäck och gräsmattan och i "matsalen" OCH kommit dit i olika grupperingar under hela dagen som Annas gratulanter gjorde.

Alla gamla klasskompisar, arbetskamrater från Kicks och det där dörrnasarföretaget skickade väl sina presenter och blommor med bud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in