Citat:
Jag har sagt det förr, men jag tror ärligt talat att hon kommer att få svårare att få jobb än sonen, trots att hans brott kan räknas som "värre". Felicia begick inte bara stöld hos en äldre dam, hon gjorde det med hjälp av sin titel hos sin arbetsgivare. Hade jag sett det på CV:t, i kombination med dom korta butiksjobben, så hade jag nog lagt ihop ett och ett och sagt ses senare...
Kanske kan hon få praktik på Samhall, men det är nog för slitigt för den lilla damen.
Kanske kan hon få praktik på Samhall, men det är nog för slitigt för den lilla damen.
Antonio var ju iallafall omyndig då han utförde sina brott och han har ju ett funktionshinder som han säker skulle påtala om frågor om hans bakgrund skulle dyka upp.
Typ att han är missförstådd, inte förstod bättre osv
Han har ju också fått dokumenterat stöd, för utveckling av hans mognad.
Han tycks ju ha bättre social förmåga än Felicia.
Felicia däremot.. Tycks inte ha fått det stöd hon behövde, utan hon verkar ha blivit lämnad till största del i Annas "omsorg", en psykiskt frånvarande mamma och en fysiskt frånvarande pappa.
Hon är vuxen och kan således inte skylla på ungdomligt oförstånd.
Hon har lärt sig att stackars mor Anna är inte del i sina barns misslyckanden.. Nä, nä det är SYND om Anna, som bara legat och tyckt synd om sig själv i åratal.
Som krisat, gråtit och navelskådat sig själv, så att hon varken haft tid eller ork till sina barn.
I vuxet föräldraansvar ingår att se till att man får hjälp i sitt föräldraskap så barnen slipper ta det ansvaret själv.
Det har ju inte Anna gjort.