2020-09-25, 00:55
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Kort sammanfattning:
Chokladpapper i jobbväskan.
Bra för figuren att äta choklad? Missbruket som ger sötsug?
"Jag är rökare". "Marlboro eller Camel". "Helt okay ekonomi". "Ingen ekonomisk kris". Sökt lån men behövde inte använda de pengarna.
"Fått en böter". "Några skulder". Kronofogden inkopplad.
Gud vad hon surrade.
"Vadå blå tabletter?" Hennes minne försämrades rejält efter 4/7.

Att hon inte rättade den som sa "hemma i Märsta"... Hade mamsen varit med hade hon kunnat berätta hur allt hänger ihop.
Tror inte att den kriminella karriären är över än.

Sötsuget har alltid funnits där, Anna berättar vänligt för journalisterna att hon minsann inte äter godis, hon är fet pga genetiska skäl och hormonsjukdom. Felicia däremot är fet för att hon åt enormt mycket godis och gick upp jättemycket pga det enligt gulliga mamma Book.
Felicia har ärftlighet från mormor och mamma.. när det kommer till att lassa i sig sötsaker.
När Felicias IG låg öppet för några år sen, visade hon upp sin säng full med godis, det räcker inte med en liten dajm för damen när det blir godistajm.
Godiskosten har hon synbart levt med sedan tidig barndom, hon har a sweet tooth helt enkelt.
Citera
2020-09-25, 11:00
Medlem
Vidrigt att lyssna på rättegången och hennes alla lögner, frågan är hur mycket har hon stulit hos andra klienter som ännu inte upptäckt Det!
Det ingick sannolikt i bröstmjölken att lära sig snatta/stjäla, varför uppfostra barnen med rätta värderingar när de kan bli kriminella
Citera
2020-09-25, 12:14
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ljudupptagning från rättegången.

https://m.youtube.com/watch?v=QihSou0fiQY
Hittills närmare 2000 visningar. EN som inte gillade.
Citera
2020-09-25, 12:38
Medlem
Musslis avatar
Jag lyssnade när jag jobbade idag och herregud... Fattar inte varför de inte gick på henne hårdare när hon började svamla och inte kunde förklara vad som hänt.

En annan notering var att hon smackar precis likadant som sin mor när hon pratar.
Citera
2020-09-25, 12:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Vidrigt att lyssna på rättegången och hennes alla lögner, frågan är hur mycket har hon stulit hos andra klienter som ännu inte upptäckt Det!
Det ingick sannolikt i bröstmjölken att lära sig snatta/stjäla, varför uppfostra barnen med rätta värderingar när de kan bli kriminella
Såklart. Det flyttar ju zigenarblod i ådrorna.
Citera
2020-09-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Jag lyssnade när jag jobbade idag och herregud... Fattar inte varför de inte gick på henne hårdare när hon började svamla och inte kunde förklara vad som hänt.

En annan notering var att hon smackar precis likadant som sin mor när hon pratar.
Jag la inte märke till något smackande, jag hörde bara alla lögner som kom ut ur hennes mun.
Citera
2020-09-25, 15:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Undrar om hon lånat toaletten/ rekat hos fler gamlingar innan hon fann guldet?
Kanske, kanske. Men hur smart är det egentligen att knacka på hos folk och presentera sig som säljare av elabonnemang och sedan be att få låna toaletten och stjäla tillhörigheter? Hur fan tänkte hon? Det kan inte vara supersvårt att spåra bolag samt säljare. Det värde guldet genererade äts upp av förlorad arbetsinkomst på grund av att hon fick sparken. Hårt arbete är underskattat i det här landet.
Citera
2020-09-25, 16:54
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kanske, kanske. Men hur smart är det egentligen att knacka på hos folk och presentera sig som säljare av elabonnemang och sedan be att få låna toaletten och stjäla tillhörigheter? Hur fan tänkte hon? Det kan inte vara supersvårt att spåra bolag samt säljare. Det värde guldet genererade äts upp av förlorad arbetsinkomst på grund av att hon fick sparken. Hårt arbete är underskattat i det här landet.

Hennes bortförklaring beträffande att hon står och försöker sälja på något till en person de enligt arbetet inte får sälja till dvs en äldre person stinker minst sagt.
Det är väl f ö enkelt att googla vem som bor på adressen, är personen över 70 tar man ju bara nästa dörr. Usch, det känns som att hon haft lite mer tur tidigare..
Citera
2020-09-25, 17:01
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Hennes bortförklaring beträffande att hon står och försöker sälja på något till en person de enligt arbetet inte får sälja till dvs en äldre person stinker minst sagt.
Det är väl f ö enkelt att googla vem som bor på adressen, är personen över 70 tar man ju bara nästa dörr. Usch, det känns som att hon haft lite mer tur tidigare..
Har för mig att de sa i förundersökningen att de kollar innan på de adresser de ska vilka som är äldre . Men att hon hade ringt till gumman o hennes grannfru ändå .

De vet precis fr vilket födelsenummer de får ringa o besöka ..
hennes förklaring att hon försökte få fram ålder på ev kunder genom frågor o samtal ? Obehagligt .
Vad ställer man då för frågor ? Vilken äldre person ska behöva besvara sånt till en främmande försäljare
Citera
2020-09-25, 17:13
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Har för mig att de sa i förundersökningen att de kollar innan på de adresser de ska vilka som är äldre . Men att hon hade ringt till gumman o hennes grannfru ändå .

hennes förklaring att hon försökte få fram ålder på ev kunder genom frågor o samtal ? Obehagligt .
Vad ställer man då för frågor ? Vilken äldre person ska behöva besvara sånt till en främmande försäljare

Jag undrar hur lätt det blir för Felicia att få ett nytt jobb efter det här.
Eller är det så att Felicia gör så här för att få till en ursäkt om att det är svårt att få jobb efter detta "misstag", så att hon kan fortsätta stanna hemma i flickrummet hemma hos mamma?
Många jobb som kräver förtroende kan hon nog vinka farväl till.
Citera
2020-09-25, 17:27
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag undrar hur lätt det blir för Felicia att få ett nytt jobb efter det här.
Eller är det så att Felicia gör så här för att få till en ursäkt om att det är svårt att få jobb efter detta "misstag", så att hon kan fortsätta stanna hemma i flickrummet hemma hos mamma?
Många jobb som kräver förtroende kan hon nog vinka farväl till.

Jag har sagt det förr, men jag tror ärligt talat att hon kommer att få svårare att få jobb än sonen, trots att hans brott kan räknas som "värre". Felicia begick inte bara stöld hos en äldre dam, hon gjorde det med hjälp av sin titel hos sin arbetsgivare. Hade jag sett det på CV:t, i kombination med dom korta butiksjobben, så hade jag nog lagt ihop ett och ett och sagt ses senare...

Kanske kan hon få praktik på Samhall, men det är nog för slitigt för den lilla damen.
Citera
2020-09-25, 17:42
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Hon kanske kallpratar lite, frågar om de fyllt 75 (det var väl åldersgränsen?) och om de fick något fint i present, om de jobbat länge och kanske fått guldklocka för lång och trogen tjänst, om de har några mediciner osv.
Hon har säkert lånat många toaletter under sina turnéer. Kvinnan i Varberg sa att hon skämdes för att hon låtit sig luras. Många gamla gör det så det finns ett stort mörkertal när det gäller åldringsbrott.

Angående luckorna i CV:t säger hon säkert att hon tvingats ta hand om sina syskon och hemmet eftersom mamma turnerat. Dessutom den hemska nervskadan i käken, då kan man ju inte jobba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in