2020-09-08, 23:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Rygge opp en smal vei for å hente sin nydrepte mamma som egentlig skulle sitte barnevakt på kvelden? Neppe presten eller hun med hesten.
Hun skulle på hyttetur, og det var trolig hestedama som ikke kunne bruke egen bil pga bomstasjoner og allbi. TH kunne teoretisk ha rygget bilen, men han må ha reist hjemmefra mellom 0902 og 0907.

Presten var hjemme og fikk telefon 0906.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-09 kl. 00:00.
Citera
2020-09-08, 23:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Passer det ennå bedre hvis man bytter om på hvem som kjørte hvilken bil?
Nei, sjåføren av 0856 måtte være hjemme til 0914 og bodde vel ca 15 min unna.
Citera
2020-09-09, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Er du klar over at det her har skjedd grusomheter mot et menneske? Og skjebnen til en hel familie står på spill? Jeg synes bare det ar noe usmakelig med den kommentaren din.
Jeg syntes i grunnen det bare var en folkelig måte å uttrykke det på, at det blir en interessant rettssak. Men jeg tror ikke det kommer til å smelle, jeg tror det bare blir et lite poff, og at saken blir henlagt grunnet bevisets stilling.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-09 kl. 00:56.
Citera
2020-09-09, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du spør som om jeg var til stede, det var jeg nok ikke. Alt baserer seg på en hypotese utifra det som er gitt i media, så nøyaktig hvorfor ting skjedde blir ren spekulasjon.

«Likbilen» ble trolig parkert på Andebrygga på forhånd, klargjort av andre enn sjåføren.

Bilen måtte være mest mulig anonymisert, uten mulighet for å bli avslørt av f.eks. bompasseringer.

Likbilsjåføren satt som passasjer i 0856 bilen sammen med denne sjåføren og ventet i umiddelbar nærhet av S4.

Straks AE avsluttet samtalen med lønn kl 0856 fikk de signal fra TH om å komme, og Likbilsjåføren ble sluppet av utenfor huset 0856 for å bistå TH inne, bl.a. med å ta hånd om valpen.

Det er uklart om 0856 bilen også rygget, men jeg tror den uansett kom Sl*raveien, den andre rygget opp gangveien, kanskje fordi det er enklere å kjøre inn porten til S4 på den måten.

AE ble trolig angrepet rett etter 0856, før TH dro på jobb.

Alt vi driver med her er spekulering 😊
Citera
2020-09-09, 07:53
Medlem
Citat:
Du spør som om jeg var til stede, det var jeg nok ikke. Alt baserer seg på en hypotese utifra det som er gitt i media, så nøyaktig hvorfor ting skjedde blir ren spekulasjon.

«Likbilen» ble trolig parkert på Andebrygga på forhånd, klargjort av andre enn sjåføren.

Bilen måtte være mest mulig anonymisert, uten mulighet for å bli avslørt av f.eks. bompasseringer.

Likbilsjåføren satt som passasjer i 0856 bilen sammen med denne sjåføren og ventet i umiddelbar nærhet av S4.

Straks AE avsluttet samtalen med lønn kl 0856 fikk de signal fra TH om å komme, og Likbilsjåføren ble sluppet av utenfor huset 0856 for å bistå TH inne, bl.a. med å ta hånd om valpen.

Det er uklart om 0856 bilen også rygget, men jeg tror den uansett kom Sl*raveien, den andre rygget opp gangveien, kanskje fordi det er enklere å kjøre inn porten til S4 på den måten.

AE ble trolig angrepet rett etter 0856, før TH dro på jobb.
Jeg begynner nesten å bli med på at det er flere med på dette, men første ankepunktet er egentlig likbilen. Hadde det ikke vært bedre om likbilsjåføren ankom i likbilen? Det er vel mindre risiko enn at bilen stod åpent parkert, og at de to risikerer å bli observert i det området/sammen i en bil, på det tidspunktet? (Kjente hundegåere o.l.) Eller tenker du den ble hentet og satt ut tidligere på morgen/natta? Risikoen for kjentfolk er vel der med en gang de/den bytter bil? Eller egentlig bare å gå ut av en bil...

PS: Det er mer enn 15 min fra Lier til Lørenskog. Jeg vet ikke nøyaktig adresse, men om det ikke er helt på toppen så er det nok nærmere en halvtime.
Citera
2020-09-09, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Jeg begynner nesten å bli med på at det er flere med på dette, men første ankepunktet er egentlig likbilen. Hadde det ikke vært bedre om likbilsjåføren ankom i likbilen? Det er vel mindre risiko enn at bilen stod åpent parkert, og at de to risikerer å bli observert i det området/sammen i en bil, på det tidspunktet? (Kjente hundegåere o.l.) Eller tenker du den ble hentet og satt ut tidligere på morgen/natta? Risikoen for kjentfolk er vel der med en gang de/den bytter bil? Eller egentlig bare å gå ut av en bil...

PS: Det er mer enn 15 min fra Lier til Lørenskog. Jeg vet ikke nøyaktig adresse, men om det ikke er helt på toppen så er det nok nærmere en halvtime.
Jeg tror en av bilobservasjonene i sv er ths bil som kjørte til futurum. Vitne kan ta feil mht farge. Dette er vanlig. Var kanskje også litt dunkelt.
Citera
2020-09-09, 08:32
Medlem
Ingen ny podcast. Trodde man skulle følge opp denne saken med podcaster. Dårlig av journalistene. Nå har de ikke noe å skrive, og Milli har ikke laget flere podcaster.
Citera
2020-09-09, 08:54
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Hun skulle på hyttetur, og det var trolig hestedama som ikke kunne bruke egen bil pga bomstasjoner og allbi. TH kunne teoretisk ha rygget bilen, men han må ha reist hjemmefra mellom 0902 og 0907.

Presten var hjemme og fikk telefon 0906.

Tror du hun reiste fra Lier til S4 uten å ha med seg mobilen?

Damer er utrolig dyktige til veldig mye, men min erfaring er at de sjelden er flinke til å rygge.

Jeg synes liksom ikke hypotesen din går helt opp.
Citera
2020-09-09, 08:57
Medlem
Har kameraene bare plukket opp bilene inn til S***veien, men ikke fra?
Tenkes det at de har kjørt en annen vei ut? Kom de fra ulike veier, så er det vel sannsynlig at kameraene på de ulike veier må kunne plukke opp biler i begge retninger?
Frontlys har nok lengre rekkevidde enn ryggelys, og frontlys har nok lengre rekkevidde enn bremselys etc.
Kanskje kamera ikje greier å fange biler etter det ble lyst, om det bare er lysene som har vist.

Jeg mener det ble sagt disse bilene bare var i nærheten, at det ikke er kamera som har plukket bilene opp helt fremme i S4.

Ikke sikkert bilene har noe med saken å gjøre i det hele tatt.

Jeg er ikke lokalkjent, og har kanskje derfor problemer med å se for meg hva som kan ha skjedd.
Citera
2020-09-09, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg tror en av bilobservasjonene i sv er ths bil som kjørte til futurum. Vitne kan ta feil mht farge. Dette er vanlig. Var kanskje også litt dunkelt.
Både 8.56-bilen og 9.05-bilen var fanget på kameraovervåkning. Jeg har ikke lest om noen øyenvitne-observasjoner av 8.56-bilen og 9.05-bilen.

9.05-bilen:
Politiet har video av en bil som rygget inn til Hagen-boligen like før Anne-Elisabeth Hagen forsvant, skriver Aftenposten.
Ifølge avisa sitter politiet på video av denne bilen, som skal være sentral i etterforskningen. Avisa skriver at at observasjonen av bilen skal ha blitt gjort klokka 09.05 morgenen Anne-Elisabeth forsvant.
Bilen, som ble fanget opp av et kamera på motsatt side av Langvannet, befant seg om lag hundre meter fra Hagens hjem.

dagbladet.no/nyheter/aftenposten-bil-rygget-opp-til-huset/72437798

Jeg er usikker på om 9.05-bilen er sølvgrå, men i samme artikkel som 9.05-bilen omtales, så omtales en bileier med sølvgrå bil som ble bedt om å sende bilder til politiet av sin bil:
Mystisk bil ved Hagens hus fanget på video. Politiet ber nå personer som har kjørt på gangveien eller gjort observasjoner i dette området 31. oktober i fjor, om å melde seg til dem. Det er ingen overvåkningskameraer i Sloraveien, og kun et fåtall i nærområdet, blant annet kameraene på andre siden av Langvannet.
For å identifisere en bil må etterforskerne følge den ut av området på videoovervåkning og ved hjelp av elektroniske spor, til de får øye på et registreringsnummer eller et kjennetegn.
Deretter må de ta kontakt med bileieren.
Politiet mener at det er svært sannsynlig at de sitter på informasjon om den potensielle bortføringsbilen. Nå må de bare sirkle bilen inn ved å utelukke andre.
Romerikes Blad skrev i høst at politiet har sendt ut overvåkningsbilder til flere bileiere som bor både i nærområdet, men også andre stedet i landet og i utlandet. VG omtalte nylig en bileier som ble bedt av politiet om å oppgi alibi og sende bilder av sin sølvgrå stasjonsvogn.

vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video

8.56-bilen:
Politiet har slått fast med stor sikkerhet at en lyskilde utenfor Sloraveien 4 om morgenen 31. oktober i 2018 er en uidentifisert bil.
De aktuelle overvåkningsbildene er fanget opp av et kamera som ligger på andre siden av Langvannet, på nedsiden av eneboligen til ekteparet Hagen.
Bildene, som skal være av dårlig kvalitet, viser flere lys ved Sloraveien 4 denne morgenen.
Overvåkningsbildene er dårlige, men politiet mener at de viser en uidentifisert bil utenfor Sloraveien 18 minutter før det siste sikre livstegnet fra Anne-Elisabeth Hagen.
Det som angivelig er en bil kommer og går klokken 08.56, ifølge TV 2s opplysninger. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.
I den over 40 sider lange rapporten fra Øst politidistrikt fremgår det at videoen kan vise en av to ting:
Bilen kjører mot åstedet, men bruker aldri bremselysene, for det ville syntes.
Bilen rygger mot åstedet med avslåtte lys.

tv2.no/a/11538725/

Om observasjon av bil som kjørte fra boligblokkene og over plenen:
Politiet søker fortsatt etter en grå bil som tok en snarvei mot boligen til Anne-Elisabeth Hagen på forsvinningsdagen. Tidlig i etterforskningen varslet en nær nabo av ekteparet Hagen politiet. Som VG skrev i januar skal naboen ha sett en grå bil som tok en merkelig snarvei mot Hagen sin enebolig, samme morgen som Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Naboen mener det var en sølvgrå SUV-lignende bil med norske skilter. Han så ikke sjåføren eller hvor mange personer som var i bilen.
nrk.no/norge/hovedteori_-anne-elisabeth-fraktet-bort-i-bil-1.14594734

En nær nabo av ekteparet Hagen har varslet politiet om en bil som skal ha tatt en merkelig snarvei mot huset til Hagen, samme morgen hun forsvant.
nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-09 kl. 09:46.
Citera
2020-09-09, 09:23
Medlem
Citat:
TH sa selv han fikk sjokk da politiet nektet å komme hjem til han. Grunnen tror jeg var at han ikke hadde vært inne i huset etter han kom fra jobb, og derfor fikk panikk for han var ikke forberedt på å måtte beskrive åstedet i detalj.

Skoavtrykk manglet, han fant på en story om hvordan åstedet så ut og «så ikke slepesporene med en gang» til tross for at sønnen sa de var tydelige, han hørte ikke AE’s telefon da han ringte den, han surret med rekkefølgen på telefonene etter han kom hjem osv.

Tror du han ringte fra bilen?
Citera
2020-09-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ja, det kom en bil 0856 og dro etter 20 sek, deretter kom en annen bil ryggende opp gangveien 0905, «likbilen».

Sjåføren av likbilen tror jeg ble sluppet av 0856. Sjåføren til 0856 bilen tror jeg dro hjem for å få alibi 0914.

0910 var en kodet sms om forsinket start, noe jeg tror 0856-sjåføren hadde fått med seg, fordi den sto i nærheten og ventet på klarsignal fra TH om å komme helt fram, straks AE avsluttet samtalen med lønn.

I følge min hypotese.

Edit: Alle MGM i min teori, bortsett fra D2, bodde i maks 15 min kjøreavstand fra S4, og kunne derfor både kjøre til S4 0856 og innfinne seg til enten sms 0910 eller telefon 0914.

TH var på Futurum 0910 og D2 var igjen i huset for dytting/ordning av lik, staging og betjening av AE’s telefon.

Alibiene ble på denne måten spredd vekk fra S4, og dødstidspunktet ble forskjøvet med ca en halvtime.

Egentlig en «genial» plan, hadde det ikke vært for...

God teori, ble AEH med den bilen og passasjer ble igjen i huset? For å vaske mm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in