Citat:
Ursprungligen postat av
Murvelkott
Det kan ju handla om språkbruket, eller det faktum att personen ifråga har gjort flertalet kommentarer (vet att det var någon som gjorde det för ett tag sedan). Har väldigt svårt att se hur man får ihop det resonemanget, att polisen lägger ner utredningsresurser (om man nu gjort det) må vara men att få det att hålla i en rättegång...
Jag kikade lite på den sidan. Den nya redaktören verkar ansträngs sig hårt för att hålla en öppen dörr, även för Tommy och DFM.
Förstod jag saken rätt så var det en sluten grupp där Tommy var ansvarig moderator, tidigare. Men av oklara anledningar släppte han plötsligt den gruppen och drog sig ur. Det är ju svårt att förstå det agerandet, men kanske var det på fyllan? Hursomhelst är det därmed upp till den som känner sig kallad att ta över gruppen. Gillar man inte det, då kan man gå ur. Svårare än så är det inte. Tommy lämnade och släppte därmed ansvaret. Den nya redaktören vill - vad jag förstår - fortsätta hålla en hög kristen profil, men med devisen att man inte blockerar eller raderar något. Alla får själva stå för vad de säger. Något som retat gallfeber på Tommy eftersom ett antal inslag tydligen handlar om honom och hans gärningar. Det är väl det han menar är förtal. Det skulle det ha kunnat vara, om Tommy var vem som helst och man anklagade honom för saker som inte var sanna. Nu är poängen den omvända. Ingen anklagar honom för något egentligen. (Jag har inte läst hela sidan.) Det verkar mer som att man diskuterar DFM och Tommys agerande och bristande andlighet/ledarskap. Vilket är helt i sin ordning juridiskt.
Man kan jämföra det hela med när Cissi Walin anklagade Virtanen för våldtäkt. Ord stod mot ord och det gick inte att bevisa något. Snarare verkar det som CW i efterhand velat sätt dit FV. Hon namngav honom trots att han fallet las ner och han därmed inte ansågs skyldig. Hon fortsatte att förtala honom med namn efter det och blev i sin tur dömd för förtal. Här har vi ju en TD som ÄR dömd och befunnits skyldig och till och med erkänt. Han är dessutom en frivillig offentlig person. Det är som om Paolo Roberto skulle stämma Expressen för att de skrev om hans horköp. Finns inte på kartan att han skulle vinna en sådan stämning.
Jag såg att han gjorde en grej av att polisen han talade med citerade Bibeln. Tommy menar att fallet är solklart och att han har alla fördelar på sin sida. Jag tror att antingen är polisen dum i huvudet eller så har Tommy proppat honom full med lögner. Vi minns ju hur det gick när Tommy blev nedslagen och bestulen av en invandrare som skrek Allah Akbar, enligt polisen. Sedan hade han ju bara supit bort plånboken och hittat på allting. Det var det här med trovärdighet. Man är aldrig större än sin senaste singel...