2020-09-24, 21:18
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Surfar man in på Codetronics ser hela sidan ut som en scam skulle aldrig lägga en order där. Butikens betyg på Prisjakt gör mig inte heller direkt övertygad
Jo sidan verkar vara gjord efter en rätt gammal mall för butiker för har sett andra med samma utseende men just det behöver inte betyda scam dock såg jag också recensioner där många haft problem med butiken.

Det går också att beställa från de pålitliga butikerna Cyberphoto och ProShop men det kan vara ett lotteri där om den hinner komma till release eller dra ut på tiden.
Citera
2020-09-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Surfar man in på Codetronics ser hela sidan ut som en scam skulle aldrig lägga en order där. Butikens betyg på Prisjakt gör mig inte heller direkt övertygad

Håller med. Går inte nära den sidan. Hoppas inte massa folk luras in och betalar och sen måste ligga ute med pengarna i månader efter släpp. Känns som att det är det som kommer hända. Hur stor volym kan en sån sida ens få tag på initialt?

Edit
Senast redigerad av hyperbeast 2020-09-24 kl. 21:39.
Citera
2020-09-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allafolkehorungar
Varför vill man ha ps5 på release?

Finns inga bra spel vid lanseringen.
Säg nu inte Demon Souls...

Tänkte alltid som du men efter att ha hämtat ut mitt PS4 på releasedagen på midnattsöppet så måste jag erkänna att det är mycket speciellt. (Har det verkligen gått 7 år?!) I synnerhet för oss som varit med flera generationer, har haft Playstation sedan den första iterationen. Hade även Switch och XBOX One vid release och det var minst lika mysigt.

Klarar man sig utan? Ja självklart, kommer aldrig trängas, betala överpris eller något sånt för att få en konsol. Men om möjligt så har jag den gärna i november
Senast redigerad av hyperbeast 2020-09-24 kl. 21:48.
Citera
2020-09-24, 23:33
Medlem
_AlleMan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jo sidan verkar vara gjord efter en rätt gammal mall för butiker för har sett andra med samma utseende men just det behöver inte betyda scam dock såg jag också recensioner där många haft problem med butiken.

Det går också att beställa från de pålitliga butikerna Cyberphoto och ProShop men det kan vara ett lotteri där om den hinner komma till release eller dra ut på tiden.

Verkar ju också vara de förra förbokningsprisrt alltså 9990
Citera
2020-09-24, 23:36
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimesNewRomanian
Finns det någon information om fläktarna? Mitt ps4 lät som en jetmotor under sina sista år. Gick knappt att sitta i party med någon annan utan att den störde sig på ljudet.

Vid varje release av en konsol så har man alltid sagt att nuvarande konsol låter som ett jetplan men att den nya konsolen inte kommer låta mycket alls.
Sen kommer nya konsolen och den låter precis likadant som förra, kanske lite tystare bara.
Värre blir det väl också när kylpastan blir gammal och inte fungerar så bra och att fläktarna då får arbeta hårdare.
Citera
2020-09-25, 00:25
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Vid varje release av en konsol så har man alltid sagt att nuvarande konsol låter som ett jetplan men att den nya konsolen inte kommer låta mycket alls.
Sen kommer nya konsolen och den låter precis likadant som förra, kanske lite tystare bara.
Värre blir det väl också när kylpastan blir gammal och inte fungerar så bra och att fläktarna då får arbeta hårdare.

Där var/är faktisk MS ett föredöme på både One,S och X där man lyckats riktigt bra med ljudnivån kontra PS uppsättning av PS4.
Citera
2020-09-25, 00:26
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _AlleMan_
Verkar ju också vara de förra förbokningsprisrt alltså 9990
Den som väntar på något gott betalar aldrig för mycket Får se vad priset landar på när konkurrensen sätter fart ...Cyberphoto ser ut att ha det lägre priset om du vågar chansa på snabb leverans där.
Citera
2020-09-25, 10:41
Medlem
En sak Sony INTE lyckats med denna omgång är när konsolen ska vara liggande vilket förmodligen blir ganska vanligt så den är så stor.

Det ser otroligt ostabilt och fult ut med hållaren man får till.

https://cdn.pressstart.com.au/wp-content/uploads/2020/09/9.29.15-PM-19-09-2020.png

https://cdn.pressstart.com.au/wp-content/uploads/2020/09/9.28.46-PM-19-09-2020.png

https://i.imgur.com/9AOXxYs.png

Konsolen ska alltså ligga på denna lilla runda puck och sedan halvvägs in i designen så märkte man att det var ostabilt så man var tvungen att lägga till dessa små plastarmar som håller konsolen på baksidan.
Citera
2020-09-25, 17:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Kaos i Norge. Och de som beställde under sommaren kan få vänta fram till juli i nästa är. Snacka om ett magplask.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Ga1bXV/andre-forhaandsbestilte-playstation-5-maa-vente-ett-aar-paa-levering
Citera
2020-09-26, 00:56
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Kaos i Norge. Och de som beställde under sommaren kan få vänta fram till juli i nästa är. Snacka om ett magplask.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Ga1bXV/andre-forhaandsbestilte-playstation-5-maa-vente-ett-aar-paa-levering

Jag beställde samma dag från komplett och i torsdags fick jag ett mail där det står beräknad leveransdatum 3 maj 2021.
Så segt trodde jag ändå inte det skulle vara , trodde nog att det skulle komma lagom till jul men tyvärr blir nog icke så fallet.
Citera
2020-09-26, 02:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Jag beställde samma dag från komplett och i torsdags fick jag ett mail där det står beräknad leveransdatum 3 maj 2021.
Så segt trodde jag ändå inte det skulle vara , trodde nog att det skulle komma lagom till jul men tyvärr blir nog icke så fallet.

Fan vad surt! Men detta kan Microsoft och Xbox tjäna på.
Fiasko utan dess like.
Citera
2020-09-26, 02:33
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Fan vad surt! Men detta kan Microsoft och Xbox tjäna på.
Fiasko utan dess like.

Ja verkligen. Ett par månader hade varit acceptabelt men ett halvår! Det är inte ok
Senast redigerad av Geographica 2020-09-26 kl. 02:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in