2020-09-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Tycker att folk verkar oroa sig överdrivet mycket för bubblor. Kommer för det mesta in lite luft när jag injicierar. Har gått på testo oavbrutet sedan januari 2017, minst en injektion i veckan, och aldrig haft något allvarligt problem.

Håller med, har ofta väldigt små bubblor kvar i sprutan. Är det inte större bubblor hade jag inte oroat mig för det. Har också legat på sen 2017 med veckovis injekt och aldrig haft ett enda problem.
Citera
2020-09-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Jag sätter med insulinspruta, funkar perfekt!

Hur deffad är du? Har lite fett på axlarna men inte överdrivet. Absorberas det forfarande upp ifall en del kommer i fettet och inte IM? Borde det väl?
Citera
2020-09-12, 13:06
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacticalchaos
Hur deffad är du? Har lite fett på axlarna men inte överdrivet. Absorberas det forfarande upp ifall en del kommer i fettet och inte IM? Borde det väl?

Ja det kommer ut ändå, men i snäppet långsammare takt sägs det.
Citera
2020-09-12, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Ja det kommer ut ändå, men i snäppet långsammare takt sägs det.

Svårt att hitta info om subkutant injektioner och studier kring ämnet tycker jag. Men tack för ditt svar! Har inga problem att sätta med vanliga blåa men man förlorar ca 0.1 ml olja varje injektion då det fastnar i ”halsen” på pumpen. Blir fel mängd samt en del olja i längden som går till spillo. Förlorar inget med insulinpump.
Citera
2020-09-12, 14:20
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Svårt att hitta info om subkutant injektioner och studier kring ämnet tycker jag. Men tack för ditt svar! Har inga problem att sätta med vanliga blåa men man förlorar ca 0.1 ml olja varje injektion då det fastnar i ”halsen” på pumpen. Blir fel mängd samt en del olja i längden som går till spillo. Förlorar inget med insulinpump.

Är väl ca 1 ml som går till spillo bara, kör du en vial är det lätt att kompensera. Ampull så blir det värre. Ingen stor grej tycker jag, men visst är det smidigt med insulinpumpen absolut.
Citera
2020-09-12, 16:07
Medlem
Roidberts avatar
Kör själv "TRT" och använder därför insulinnål varje gång. Sätter för det mesta i axlarna. Mycket olja går annars till spillo när man använder vanliga pumpar och bara injicerar 0.3ml per tillfälle.
Citera
2020-09-13, 19:53
Medlem
Byta till insulin-nål är det bästa jag gjort i injektionsväg. Sätter i axlarna och quadsen + vanlig nål i röven.
Citera
2020-09-24, 20:07
Medlem
Mrhealers avatar
Jag låter alltid lite luft vara kvar i toppen på pumpen när jag injicerar så att det inte blir kvar olja i pumpen
Citera
2020-09-24, 20:43
Medlem
Green-Devils avatar
Sug upp oljan i pumpen, den dos du ska ha.
Vänd pumpen upp och ner, tryck ut luften tills de kommer droppar ur nålen.
Vänd tillbaka pumpen, injicera.
Citera
2020-10-12, 15:46
Medlem
Citat:
Inte jätte, ca 15% bf. Funkar kanon på mig iaf.

Mvh
Citera
2020-10-12, 17:22
Medlem
HeadOfBoos avatar
Alltid så liten som möjligt. Oftast blir det gul.
Citera
2020-10-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklagaard
Byta till insulin-nål är det bästa jag gjort i injektionsväg. Sätter i axlarna och quadsen + vanlig nål i röven.

Berätta mer!

Kör du insulinspruta med inbyggd nål? Behöver oljan vara väldigt lättflytande?

När jag körde sist så använde jag orange i axlarna men ogillar egentligen att sticka mig själv och hade gärna gått ner i storlek.

Ser att det finns brun, grå och gul också. Hur lågt kan man gå i storlek? Har väldigt lite fett på axlarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in