2020-09-24, 12:04
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Det finns väl heller ingen anledning att vänta, såvida du inte vill vänta minst 2 år, innan dess tror jag knappats att någon större prissänkning sker.

Det skulle möjligtvis vara ifall dubblar minnet till 1650 gb, vilket kanske skulle kunna hända om ett år. Jag tror dock inom 2 år är mer realistiskt att de lyckas få in dubbelt så mycket inbyggt minne. Men framför allt så vill man ju vänta tills man sett vilka andra spel som kommer. Med en Xbox hade man fått Halo, och den serien är väldigt rolig, så det måste vägas mot vad som kommer till Playstation 5. Denna generationen kommer vara väldigt svår att välja konsol.

Tidigare var det ju PS2 man valde över Xbox, Xbox 360 över PS3, och PS4 över Xbox One, så man har ju "bytt lag" ganska många gånger nu.
Citera
2020-09-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Det finns väl heller ingen anledning att vänta, såvida du inte vill vänta minst 2 år, innan dess tror jag knappats att någon större prissänkning sker.
Barnsjukdomar?
Citera
2020-09-24, 14:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nästa slag mot konsollspelarna av nya ps5

Mer utlägg o vänta om du vill ha en extra nextgen fräschör på spelen..

Citat:

Såhär i next gen-tider är det många utvecklare som planerar att släppa uppdateringar till sina spel så att de ser ut och rullar bättre på de kommande konsolerna. Vissa titlar kommer kort och gott får en gratisuppdatering som gör att spelen drar nytta av den extra krämen de nya konsolerna har att erbjuda medan andra kommer sälja next gen-version av spelet som man får pröjsa för.

Slut citat

https://feber.se/spel/ingen-gratis-next-gen-uppgradering-for-spider-man/416170/
Citera
2020-09-24, 14:52
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Beror på om du bara skall köra stillsamma spel eftersom PS5 har 120 Hz i uppdateringsfrekvens och den Philips som du länkar bara har 50 Hz.
LG 43UM7400PLB har 100 Hz men ligger lite över din budget
Thomson 43UD6306 har 60 Hz så är lite bättre än Philips och inom budget
Sony KD-55XF9005 har 120 Hz men kostar 7990 kr
Möjlighet att se på 8K finns med PS5 men den billigaste ser ut att gå på 28990 kr
Har kollat på Sony KD-55XF9005 men hakar upp mig på hdmi 2.0. Vet att 2.1 är avgörande för spelflytet?

Edit: Iaf jag förväxlar ofta den du länkade med https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5287098

Heter i princip samma men denna verkar vara kompatibel med 2.1 i en framtida uppdatering om jag förstått rätt.
Senast redigerad av JoeL431 2020-09-24 kl. 15:02.
Citera
2020-09-24, 16:10
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Har kollat på Sony KD-55XF9005 men hakar upp mig på hdmi 2.0. Vet att 2.1 är avgörande för spelflytet?
Ja det hade jag missat och då klarar inte den 4K i 120 Hz eftersom 2.0 bara har kapacitet för 4K i 60 Hz ...Det verkar som att denna LG 55" LG LED-TV 4K SMART TV - NANO 91 för 8990 kr också har Hdmi 2.1 om man inte vill betala så mycket.
Citera
2020-09-24, 16:16
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allafolkehorungar
Varför vill man ha ps5 på release?

Finns inga bra spel vid lanseringen.
Säg nu inte Demon Souls...
Demon's Souls.
Citera
2020-09-24, 16:57
Medlem
_AlleMan_s avatar
Hur tror ni det kommer se ut i butiker på releasedagen? Hann inte förbeställa och vill inte vänta flera månader på att få tag på ett. Tror ni det kommer vara möjligt att få tag i ett i en fysisk butik?
Citera
2020-09-24, 18:31
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _AlleMan_
Hur tror ni det kommer se ut i butiker på releasedagen? Hann inte förbeställa och vill inte vänta flera månader på att få tag på ett. Tror ni det kommer vara möjligt att få tag i ett i en fysisk butik?
Vad jag kan se så kan man fortfarande förbeställa hos Media Markt och ev. CodeTronicsHB eller är det bara jag? som Ulf Brunnberg brukar säga.
Citera
2020-09-24, 18:40
Medlem
Citat:
Vad jag kan se så kan man fortfarande förbeställa hos Media Markt och ev. CodeTronicsHB eller är det bara jag? som Ulf Brunnberg brukar säga.

Kollar du lite längre ner på sidan hos MediaMarkt så står det detta.

"Förhandsbokningen gäller för produkter som levereras preliminärt första kvartalet 2021."
Citera
2020-09-24, 19:15
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allafolkehorungar
Varför vill man ha ps5 på release?

Finns inga bra spel vid lanseringen.
Säg nu inte Demon Souls...

Demon's Souls
Citera
2020-09-24, 20:39
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimesNewRomanian
Kollar du lite längre ner på sidan hos MediaMarkt så står det detta.

"Förhandsbokningen gäller för produkter som levereras preliminärt första kvartalet 2021."
På så vis ...CodeTronics ser ut att få in 2 dagar före många andra butiker 17/11 och sen kan det funka att handla hos de som inte har förbeställning, tycker att det borde säljas hos fler som man inte ser idag.
Citera
2020-09-24, 20:53
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
På så vis ...CodeTronics ser ut att få in 2 dagar före många andra butiker 17/11 och sen kan det funka att handla hos de som inte har förbeställning, tycker att det borde säljas hos fler som man inte ser idag.

Surfar man in på Codetronics ser hela sidan ut som en scam skulle aldrig lägga en order där. Butikens betyg på Prisjakt gör mig inte heller direkt övertygad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in