2020-09-23, 22:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Om jag bryter mot trafikreglerna när jag kör bil.Då är det mitt eget fel om det blir en krock.
Liknelsen kan appliceras på Lenas beteende mot människor över lag.

Jag tycker att den liknelsen haltar.

LW ”bröt mot trafikreglerna” och någon slog ihjäl henne.

Det var ingen olycka. GM valde att slå ihjäl henne.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-23 kl. 22:29.
Citera
2020-09-23, 22:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tack "kusin"! Där faller argumentet som ett par stycken klamrat sig fast vid tidigare: att en ostraffad familjefar inte kan begå ett mord! Hade varit intressant att läsa hela artikeln. Det ordnar sig kanske.

Ja, det är lika idiotiskt och ”logiskt” som att SD inte kan vara GM för ”sån tur kan han inte ha att han inte lämnar några spår”.
Citera
2020-09-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det är lika idiotiskt och ”logiskt” som att SD inte kan vara GM för ”sån tur kan han inte ha att han inte lämnar några spår”.
INGEN har ju lämnat några spår på brottsplatsen. Och hon slog ju inte ihjäl sig själv. för att därefter gömma undan mobil och självmordsverktyg. Spöken? Någon har slagit ihjäl LW. Och det är väl 9-10 pers som tror SD är oskyldig: 5-6 st här i tråden, SDs två svärisar och SDs två barn.
Citera
2020-09-23, 22:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
INGEN har ju lämnat några spår på brottsplatsen. Och hon slog ju inte ihjäl sig själv. för att därefter gömma undan mobil och självmordsverktyg. Spöken? Någon har slagit ihjäl LW. Och det är väl 9-10 pers som tror SD är oskyldig: 5-6 st här i tråden, SDs två svärisar och SDs två barn.

Precis. Men icke desto mindre så påstår ”någon” här i tråden det på fullaste allvar, och för fram det som ett tungt argument för SDs oskuld...
Citera
2020-09-23, 22:30
Medlem
Citat:

Inte lämnat några spår är en jäkla intressant punkt om du frågar mig.

SDs dna finns alltså på
brottsplats i form av dna på en ring och sperma på en kjol.

Försvaret menar att dessa spår går att bortförklara.

Ponera att dessa bortförklaringar skulle rimma med verkligheten - hur ser vårat utgångsläge ut då i denna presumtiva verklighet? Jo med en gärningsman som lämnat exakt noll spår.

Låt oss leka med den tanken. L*ena hittas mördad och det finns (i detta presumtiva förslag) noll spår. Inget dna från någon i bekantskapskretsen, inget dna från någon okänd. För det är där vi landar om vi plockar bort SDs dna).

Vem i LWs bekantskapskrets skulle kunna lyckas med detta konststycke, att ha ihjäl LW utan att lämna ett enda spår? Vilken random gärningsman skulle kunna lyckas med detsamma?

Jag ser framför mig en enda person och denna är densamma vars dna faktiskt återfinnes på brottsplatsen. Samma person som en kort tid efter mordet säger att de kommer aldrig hitta den skyldige, samt de har ingenting på mig.
Citera
2020-09-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal

Låt oss leka med den tanken. L*ena hittas mördad och det finns (i detta presumtiva förslag) noll spår. Inget dna från någon i bekantskapskretsen, inget dna från någon okänd. För det är där vi landar om vi plockar bort SDs dna).

Vem i LWs bekantskapskrets skulle kunna lyckas med detta konststycke, att ha ihjäl LW utan att lämna ett enda spår? Vilken random gärningsman skulle kunna lyckas med detsamma?

Jag ser framför mig en enda person och denna är densamma vars dna faktiskt återfinnes på brottsplatsen. Samma person som en kort tid efter mordet säger att de kommer aldrig hitta den skyldige, samt de har ingenting på mig.
Vi kan fortsätta... långt innan de hittat LW (var det redan på tisdagen) så sa SD att "vi snart kommer få dystra löpsedlar". Han ringde heller inte en enda gång till LWs telefon. Alla andra utom SD gjordet det. Lite märkligt när hon stod honom lika nära som vilken anhörig som helst.

Jag hoppas verkligen att HR ser sammanhangen i indicerna, det är ju därför det heter indicie-kedja, och inte varje indicium för sig. Tack och lov är juridiken inte en exakt vetenskap, det är människor som dömer, människor som tänker och resonerar olika. Och tre juridiskt utbildade domare, samt ett par nämndemän. tror jag kan se med klarare ögon än Lindén gjorde med sina nämndemän.
Citera
2020-09-23, 22:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

SDs dna finns alltså på

Ponera att dessa bortförklaringar skulle rimma med verkligheten - hur ser vårat utgångsläge ut då i denna presumtiva verklighet? Jo med en gärningsman som lämnat exakt noll spår.

Avsaknaden av spår tror jag beror på skyddskläder av någon typ, och att mordvapnet är en form av stång, armeringsjärn eller liknande, så att det inte behövts närkontakt. Jag tror också att LW överraskades och inkapaciterades redan av det första slaget, i så motto att hon bara kunde försöka skydda huvudet genom att hålla upp händerna (varvid frakturer i fingrarna uppstod) och inte förmådde försvara sej genom att attackera tillbaka.

Bilden av en knästående LW med sönderslagna fingrar i ett fåfängt försök att skydda sej tycker jag borde få vem som helst att inse det fasansfulla i brottet. Men vissa väljer istället att frossa i henne tillkortakommanden, och hittar där motiv till mordet.

Till exempel tas det upp vid upprepade tillfällen att hon är ”psyksjuk” (fast det inte alltid formuleras så milt) och därmed serverar hon motivet på ett silverfat.

Hur många finns det inte med diagnoser av olika slag? Ska de slås ihjäl för det? Är det inte först när de möter rätt (eller snarare fel) människa som de blir mördade?

Jag begriper inte ”logiken”!
Citera
2020-09-23, 23:05
Medlem
Citat:
Avsaknaden av spår tror jag beror på skyddskläder av någon typ, och att mordvapnet är en form av stång, armeringsjärn eller liknande, så att det inte behövts närkontakt. Jag tror också att LW överraskades och inkapaciterades redan av det första slaget, i så motto att hon bara kunde försöka skydda huvudet genom att hålla upp händerna (varvid frakturer i fingrarna uppstod) och inte förmådde försvara sej genom att attackera tillbaka.

Bilden av en knästående LW med sönderslagna fingrar i ett fåfängt försök att skydda sej tycker jag borde få vem som helst att inse det fasansfulla i brottet. Men vissa väljer istället att frossa i henne tillkortakommanden, och hittar där motiv till mordet.

Till exempel tas det upp vid upprepade tillfällen att hon är ”psyksjuk” (fast det inte alltid formuleras så milt) och därmed serverar hon motivet på ett silverfat.

Hur många finns det inte med diagnoser av olika slag? Ska de slås ihjäl för det? Är det inte först när de möter rätt (eller snarare fel) människa som de blir mördade?

Finns ingen logik. Inte nånstans. Tror det handlar om makt och ilska samt kontrollförlust från SDs sida. Han blir obehaglig när han inte får som han vil eller nån inte går på hans manipulationer. LW valde fel karl. Ingen bör liera sig med honom. Han har klivit över en hööög spärr. Nästa gång blir det lättare.
Citera
2020-09-23, 23:06
Medlem
Citat:

Givetvis - det är i runda slängar precis min poäng. Vem i LWs bekantskapskrets eller periferi besitter kunskap, tillgång och intresse av att dels utföra handlingen, dels göra det på ett vis som inte lämnar några spår?

En gärningsmannaprofil lämnar en, och en allena, person dom passar in i pusslet. Nämligen SD.

Alla vet detta.

Som polisen sa i tidigt skede, vi vet att S*tefan är skyldig, men han är en smart jäkel. (Fritt ur minnet, därav ingen citering.)
Senast redigerad av Zymbal 2020-09-23 kl. 23:09.
Citera
2020-09-23, 23:11
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:

SDs dna finns alltså på

Intressant synvinkel. Men jag funderar på dna på ringen på BOs finger och den kjol BO bar, är det verkligen att likställa med DNA på brottsplatsen? Både ringen och kjolen kom dit med Lena och det går att tänka sig att DNAt satt där när hon kom.
Citera
2020-09-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Intressant synvinkel. Men jag funderar på dna på ringen på BOs finger och den kjol BO bar, är det verkligen att likställa med DNA på brottsplatsen? Både ringen och kjolen kom dit med Lena och det går att tänka sig att DNAt satt där när hon kom.

Läs om, läs rätt.

Din instickare är alltså precis vad försvaret hävdar. Min text menar att det spelar ingen roll - PONERA att försvaret skulle ha rätt i sak, S*tefan framstår fortsatt som den enda rimliga gärningsmannen.

Ps. Det finns tillkommen fakta som åklagare menar styrker att dna inte kan ha kommit dit vid annat tillfälle, men mitt inlägg går alltså bortom detta. Jag menar att även om just detta dna kommit dit tidigare (vilket jag inte tror) så är SD fortsatt den enda rimliga gärningsmannen.
Senast redigerad av Zymbal 2020-09-23 kl. 23:37.
Citera
2020-09-23, 23:51
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Läs om, läs rätt.

Din instickare är alltså precis vad försvaret hävdar. Min text menar att det spelar ingen roll - PONERA att försvaret skulle ha rätt i sak, S*tefan framstår fortsatt som den enda rimliga gärningsmannen.

Ps. Det finns tillkommen fakta som åklagare menar styrker att dna inte kan ha kommit dit vid annat tillfälle, men mitt inlägg går alltså bortom detta. Jag menar att även om just detta dna kommit dit tidigare (vilket jag inte tror) så är SD fortsatt den enda rimliga gärningsmannen.
Ta det lite lugnt! Jag förstår mycket väl det du skrev. Jag är INTE med i någon av konspirationerna i den här tråden, sedan länge har jag valt att bara följa och iaktta. Tyckte det varit lite lugnare en tid nu, utöver vissa som aldrig ger upp. Jag menar på allvar att det är intressant att vinkla på vilka andra presumtiva GM som skulle klarat att genomföra hela mordet utan spår. Utöver skriken och dna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in