2020-09-18, 14:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Lena satte sig emot "riskfaktorns" krav, gjorde inte som hon blev beordrad.
Hon hotade och krävde.

Så SD är en fruktansvärd psykopat eftersom
han hotade och krävde?

Men Lena var ett föredöme när hon gjorde
samma sak; hotade och krävde? För att hon
var kvinna och kvinnor får minsann göra
precis vad de vill?

Jag tror att hennes beteende att tjata, hota och
kräva 24/7 kunde ha drivit vem som helst till
vansinne.

Tidigt i tråden fick vi veta att hon inte kunde ta
ett "nej" utan fortsatte tjata tills hon fick som
hon ville.

Jag tror att hennes beteende var en stor
riskfaktor

Hennes beteende var en riskfaktor mot just den mannen.

Man "sparkar inte honom på smalbenen", precis som man inte sparkar Anders Eklund på smalbenen.

Sparkar du däremot en annan person på smalbenen för en oförrätt kommer personen inte att mörda dig. Det är ett ovanligt sätt att lösa problemet.
Citera
2020-09-18, 14:12
Medlem
Om jag bryter mot trafikreglerna när jag kör bil.Då är det mitt eget fel om det blir en krock.
Liknelsen kan appliceras på Lenas beteende mot människor över lag.
Citera
2020-09-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Om jag bryter mot trafikreglerna när jag kör bil.Då är det mitt eget fel om det blir en krock.
Min högst egna teori är att meddelandet från Lena, "du har inget grepp över mig längre, jag har stannat för att jag själv vill" fick det att brinna i huvudet på SD. Kontrollförlusten blev för mycket. Det är HAN som bestämmer när och om en relation skall ta slut, inte HON. Och DÄRFÖR dödade han henne. Och det är vetenskapligt bevisat att det blir farligt när en kvinna bryter sig loss från en destruktiv relation. Nästan klassiskt.
Citera
2020-09-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Min högst egna teori är att meddelandet från Lena, "du har inget grepp över mig längre, jag har stannat för att jag själv vill" fick det att brinna i huvudet på SD. Kontrollförlusten blev för mycket. Det är HAN som bestämmer när och om en relation skall ta slut, inte HON. Och DÄRFÖR dödade han henne. Och det är vetenskapligt bevisat att det blir farligt när en kvinna bryter sig loss från en destruktiv relation. Nästan klassiskt.

Idag artikel i DN om forskningsresultat kring mäns våld mot kvinnor

https://www.dn.se/sthlm/forskare-halften-av-mannen-som-dodar-sin-partner-var-ostraffade/
Citera
2020-09-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Idag artikel i DN om forskningsresultat kring mäns våld mot kvinnor

https://www.dn.se/sthlm/forskare-halften-av-mannen-som-dodar-sin-partner-var-ostraffade/
Har inte DN... men tack. Skall rota rätt på texten ändå :-)
Citera
2020-09-18, 15:45
Medlem
landbandys avatar
Det verkar som att både LW och SD behövde använda maktmissbruk för att påverka varandra ?

Det är ju inte mycket kärlek i sådant ?

Undrar var deras behov av varandra egentligen låg ?
Svårt får oss andra att förstå ?

Det som går mig så här olycklig efteråt är att visst ; SD kanske inser att han gjorde fel i många år och att problemet är typ utsuddat utav honom MEN ! det finns ju FLER olika delar för folk i ett Liv Och när det det gäller LW och hennes barn blir jag SÅ OTROLIGT arg och sorgsen ATT en människa kan döda en förälder !!!!
Senast redigerad av landbandy 2020-09-18 kl. 15:54.
Citera
2020-09-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det verkar som att både LW och SD behövde använda maktmissbruk för att påverka varandra ?

Det är ju inte mycket kärlek i sådant ?

Undrar var deras behov av varandra egentligen låg ?
Svårt får oss andra att förstå ?
Två dominanta människor? Så enkelt?
Citera
2020-09-18, 15:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Två dominanta människor? Så enkelt?

Jovisst , men det jag skrev i slutet på inlägget är ju fasen inte klokt ; att Döda en förälder med barn som inte ens kommit upp i myndighetsålder , f-n jag gråter faktiskt !

Fruktansvärd människa som gjort detta !

Om han tyckte att hon var så in i bomben fruktansvärd kunde väl han ha hämtat dit hela polisstyrkans Schuad för att få hjälp ;eftersom han verkar känna en del inom polisstyrkan !?
Senast redigerad av landbandy 2020-09-18 kl. 16:02.
Citera
2020-09-18, 16:09
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jovisst , men det jag skrev i slutet på inlägget är ju fasen inte klokt ; att Döda en förälder med barn som inte ens kommit upp i myndighetsålder , f-n jag gråter faktiskt !

Fruktansvärt är bara förnamnet, Att mista en förälder i sjukdom eller en olycka i så tidig ålder är svårt nog att förstå men att mista sin mor pga ett meningslöst mord sätter nog sina spår för resten av deras liv och dessutom riskera att behöva se den misstänkta mördaren röra sej fritt på Hjärstas gator.Fy fan hade det funnits en minsta gnutta stake i fanskapet så har han lagt alla kort på bordet och låtit Fam Wesström fått ett avslut.
Citera
2020-09-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons

Citat:
Ja, jag förstår tankegången.
Jag tror det handlade om hot utpressning vilket resulterade i en stor obalans och stor psykisk press hos gm. Han pressades in i ett hörn vilket kan bli farligt för vem som helst.Allt han byggt upp riskerade han att förlora.Jag tror inte han mördade LW pga ett missat underliv.Det var allt hon var för honom.En asiatisk knulldocka.Hon lurade honom.
Senast redigerad av SteinwayandSons 2020-09-18 kl. 16:26.
Citera
2020-09-18, 16:17
Medlem
Citat:

Om han tyckte att hon var så in i bomben fruktansvärd kunde väl han ha hämtat dit hela polisstyrkans Schuad för att få hjälp ;eftersom han verkar känna en del inom polisstyrkan !?
Vi talar makt. Enbart makt . Empatiska människor mördar inte med berått mod. SD bryr sig enbart om sig själv. Omgivningen är små pytteplaneter som har sin bana runt honom. När en liten planet kom ur kurs så sparkade han ut denna i rymden. Ingen förlust för honom. Den kunde skadat harmonin bland resten av småplaneterna och deras sol vilka de kretsar kring.
Citera
2020-09-18, 16:27
Medlem
Någon som har nåt aktuellt att rapportera om S eller beskyddarna H, JG o SOA?

Jag såg att S rullgardin var nere strax efter kl 8 en vardag förra veckan. Kanske hade sovmorgon eller så har han den nere hela tiden för att grannen inte ska dra några slutsatser? Bilen stod iaf utanför med baken mot garageporten och hans fina spa-bad syns väl från gatan. Det fanns inte vid altanen -18, så var fn fanns det där badet när mordet skedde? Badet som snutkompisen hjälpt till att flytta på när S var misstänkt. Snällt eller dumt? Spa:t betalades i januari, men syns inte på några utomhusbilder från husisarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in