2020-09-23, 21:55
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Lustigt hur ni alarmister känner folk som dött, din polare hade en gata där alla dog t.o.m. Du snackar givetvis skit precis som alla andra alarmister, de allra flesta känner inte ens någon som ens haft covid. Rädda pallervantar är ni.

Oja, härlig nivå du besitter gällande diskussionsförmåga. Är du född - 65 betyder det att du är 55 (eller blir) vilket är djupt tragiskt.

Ditt respektlösa raljerande är rätt patetiskt och hela den här alfa-hane illusionen du försöker hålla fast vid spricker rätt fort när du sjunker till en femårings nivå.

För övrigt så tror jag knappast det här är nått jävla mördarvirus. Jag är också starkt emot lockdown.

Jag är dock ännu starkare emot naiva, egoistiska idioter som tonar ner även de allra minsta risker för att känna sig ball och oövervinnlig.

Hoppas du går runt med samma inställning när du är ute i samhället. Men jag ser dig med munskydd och handskar sprejandes med sprit.
Citera
2020-09-23, 21:58
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Till skillnad från många skribenter här, så har jag ganska så högt förtroende för Tegnell. Självklart fanns det brister, särskilt i början, men nu är FHM en större grupp än Tegnell. Ogillar fixeringen vid honom.

Har du arbetat i skyddsutrustning någon gång? Vet du hur omständigt det är att ta på sig den på rätt sätt? Även ett simpelt munskydd måste hanteras på rätt sätt. Så ja, det kan vara en falsk trygghet för många människor.

Tegnell är en naturkatastrof på 2 ben, han borde heta Teflon, då allt skit rinner av honom.

Att det var "omständigt" att sätta på sig skyddsutrustning, var ju dels orsaken till att några läkare strök med när dom slarvade. En del inom sjukvården verkar ha missat att en del skyddsöverdrag blir statiska trots löften om att vara antistatiska, vilket blir som en magnet för luftburna virus. Du kan ju testa med att sätta på dig skyddskläder hemma, gå omkring i 30 min, sen slipa färg med fint sandpapper med maskin och se hur du får stora ränder av färgdammet som "klistrar" sig fast mot dräkten. Tacka fan för att en del då avlider när dom får en dusch med några miljoner virus på sig när dom klär av sig, och många rum på sjukorna saknar korrekt undertryck i ventilationen pga "besparingsåtgärder".

Ännu sjukare är då åldringsvården. Bristerna där är kända sen 15-20 år tillbaka, personalen har stora hygienproblem, städarna med moppar inte bättre, sen används uteslutande usla ventilationssystem som är helt portade inom sjukvården, då åldringsvården numera är i privat regi där då kraven är mycket lägre på ventilationen. Här portar man då anhöriga men det är helt öppet för personalen att gå mellan avdelningar, och chefer som förbjuder munskydd när de anställda ville anstränga sig lite extra för att försöka få bukt med smittan, helt horribla åtaganden. Och när sen smitta var ett faktum skrev läkarna ut morfin till patienter man inte ens träffat, eller talat med, syrgas var en lyx som bara sjukhusen fick ha, nu har vi data att över 4000 av våra dödsoffer var inom åldringsvården där då våra ansvariga "inte såg det komma" trots att personalen gick både till fack, skyddsombud m.fl och till slut till pressen, som dock gick på myndigheternas sida.

Du får väl köpa dig en t-shirt med Teflon på, eftersom man la ner partiboken när DDR:s murar rasade...
Citera
2020-09-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du skrivet så mycket bajs här och vägrar ta in fakta som strider mot dina egna ideal och tro så kalla mig inte lögnare.

Att du sen blint litar på de officiella siffrorna får stå för dig. Tycker det snarare är ännu en spik i kistan på hur jävla dum du är.

Har bättre saker för mig än att sitta och ljuga på ett anonymt forum.
Jag ska dock rätta mig själv lite: 2 kände jag, 2 är bekanta inom bekantskap/familj. Så du får en halv poäng. Slarvigt av mig.
Att du känner någon enda frisk, ung, smal svensk som dött i c19 är extremt osannolikt, eftersom det handlar om ett fåtal i en befolkning på tio miljoner. Att du skulle känna eller vara ens ytligt bekant med hela fyra stycken är helt omöjligt.
Citera
2020-09-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Interessant. Så det havde ikke noget at gøre med sen sportlov, eller rejsende fra "sikre" USA, UK og Iran. I skulle bare have lukket broen.
Har du et link? Er lidt spændt på at læse hvordan Skåne undgik at blive hårdt ramt.

Du får en på danska tom.:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/danskere-bragte-formentlig-corona-til-island-og-letland/8182262

Och nej, vi skulle inte bara "have lukket broen". Smittan hade kommit hit oavsett. Tror verkligen människor fortfarande på att man hade kunnat undvika att få in viruset i sitt land?
Citera
2020-09-23, 22:07
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Förutom att jag hatar dina twitterinlägg, så måste jag säga att jag är chockad!

Scrollade ner och såg Johanna Frändens inlägg!
Vad i Helvete är det för fel på folk??
Hur i självaste satan kan man skriva något sådant?
Det är precis lika illa som Sverigehatarna här i tråden, fast med en annan ståndpunkt.

Det där inlägget var ju helt galet! Jag fattar inte hur man kan uttrycka förhoppningar om död för andra länder speciellt inte sina grannländer.

Den enda andra person jag vet som har uttryckt förhoppningar på att det ska gå dåligt för ett annat land är Tegnell om Norge. Dok inte hört något sådant från de du kallar Sverigehatare i tråden. Kul hur du får i hopp det.
Citera
2020-09-23, 22:07
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
https://www.dn.se/sverige/darfor-hanvisar-tegnell-till-ifragasatt-youtube-klipp/
Därför hänvisar Tegnell till ifrågasatt Youtube-klipp

Det är en betalartikel. Kan du citera lite?
Citera
2020-09-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Och? Anser du det vara rätt att Sverige infekterar Danmark, bara för att en del av virusen i Sverige kom via Danmark?

Men är du seriös eller? "Sverige infekterar Danmark"????

Menar du på fullaste allvar att det är SVERIGES FEL att Danmark har en ökad trend av smitta nu? Av ett virus som finns i varenda hörn av denna planet, ett virus som började i Kina?

Ni är ju helt makalösa alltså, det otroliga självhat ni besitter är ju skadligt. Jag antar att det även är Sveriges fel att Titanic sjönk? att Tsunamin i Thailand skedde? Att 9/11 inträffade?

patetiskt, är det såhär ni lever era liv? Tar på er allt som går fel oavsett vad och ursäktar er vart ni än kommer?
Citera
2020-09-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Inget land skulle pantsätta sin ekonomi (och riskera sin demokrati) för en sjukdom som är som ett par-tre stycken influensasäsonger. Det är helt otänkbart. Det spelar ingen roll om du räknar döda eller intagna på IVA, resultatet är detsamma.

Att länder stängde ner var för att man gjorde en undermålig analys av virusets dödlighet och mörkertal.

Att det infördes åtgärder i våras är förståerligt, i vart fall ungefär på den nivån Sverige satte åtgärderna. Men nu, när viruset sannolikt muterat, man hittat bättre behandlingsmetoderetc. så känns det extremt märkligt att prata om utökade åtgärder, till och med nya nedstängningar. Att smittan ökar nu är i princip bra så länge det inte sker fullständigt explosionsartat. Kan möjligen köpa att behålla nuvarande åtgärder ett tag till, att de som kan jobbar hemma,gränser på stora evenemang etc. Även om viruset är lindrigare nu skulle det fortfarande vara en stor belastning för vården om "alla" fick sjukdomen genom fullsmockade tunnelbanevagnar, knökfulla idrottsevenemang, konserter. Men viruset är idag inte så farligt att det är acceptabelt att dra ut på förloppet genom nya nedstängningar etc, det säger också fler och fler läkare och professorer öppet. Resebranschen, restaurangbranschen och även exportindustinblöder totalt. Ett utdraget förlopp kan ge enorma konsekvenser. För att inte tala om det psykiska ohälsan som växer för varje dag detta pågår.

Eftervärlden kommer troligen inte ha några större invändningar mot åtgärderna våren 2020. Men domen kan bli hård mot att hysterin inte avmattades betydligt under hösten.

EDIT: Och nu såg jag detta, blir bara trött:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mB6dBE/andra-vag-kan-vara-pa-vag-mot-sverige

Smittan ökar i Europa, det har den gjort mer än en månad. Men står ingenting om att dödligheten är en bråkdel av vad det var i våras, ändå säger professorn att det kan bli värre än i våras. Absolut ingenting tyder på det.Och, "vi har klimatet emot oss".Kan någon vänlig skäl berätta för proferssor Arnberg att den värst drabbade kontinenten är sydamerika?
Senast redigerad av jenlov 2020-09-23 kl. 22:15.
Citera
2020-09-23, 22:19
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
https://www.dn.se/sverige/darfor-han...youtube-klipp/
Därför hänvisar Tegnell till ifrågasatt Youtube-klipp

Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Nej faktiskt inte den var öppen så jag läste den men stängde tydligen fönstret,

det får bli ur minnet: Tegnell hade noll koll på sin källkritik.

DN artikeln påpekade att han är starkt kritisk till andras artiklar.
Citera
2020-09-23, 22:20
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Men är du seriös eller? "Sverige infekterar Danmark"????

Menar du på fullaste allvar att det är SVERIGES FEL att Danmark har en ökad trend av smitta nu? Av ett virus som finns i varenda hörn av denna planet, ett virus som började i Kina?

Ni är ju helt makalösa alltså, det otroliga självhat ni besitter är ju skadligt. Jag antar att det även är Sveriges fel att Titanic sjönk? att Tsunamin i Thailand skedde? Att 9/11 inträffade?

patetiskt, är det såhär ni lever era liv? Tar på er allt som går fel oavsett vad och ursäktar er vart ni än kommer?
De där två sista styckena kunde du ha skippat. Säger mer om hur du fungerar en den du diskuterar med. Att bara ens tro så om någon annan… Och sedan nia personen som om du räknar in fler personer i din förvridna uppfattning om andras tankar.
Däremot finns det mycket förakt i dina ord, kanske något att jobba med.
Citera
2020-09-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sista gången jag skriver detta men jag är sjökapten och har för närvarande befäl på offshore fartyg, min sambo är 100% norrländska. Skrattretande och pinsamt att du försöker attackera min person i din frustration och rädsla. Att du sedan påstår dig vara företagare och samtidigt eldar på paniken kring covid betyder förmodligen att du kör postorder med handsprit och munblöjor, opportunistisk parasit således.

Hursomhelst borde allting avdramatiseras ögonaböj eftersom vi helt enkelt inte har råd med inlåsta ynkryggar i detta samhälle. Denna tråd består till 90% av infantila irrationellt tänkande stackare som märkligt nog önskar att digerdöden V2 är här. Men nej så är verkligen inte fallet

Haha ja eller hur Sen om du tycker jag eldar på för att jag påpekade att även personer utan symptom smittar visar ju bara hur rabiat och debil du är

Sjökapten eller inte, jag betalar mer skatt än vad du under ditt hela live kommer att betala.
Citera
2020-09-23, 22:23
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Nej faktiskt inte den var öppen så jag läste den men stängde tydligen fönstret,

det får bli ur minnet: Tegnell hade noll koll på sin källkritik.

DN artikeln påpekade att han är starkt kritisk till andras artiklar.

==================

Här kan du läsa mer
https://twitter.com/galinash/status/1308845982315094018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in