Citat:
Ursprungligen postat av
jerka11
Känner du 4 under 51år som dött i covid? Det låter väldigt osannolikt i så fall / du är mytoman. Totalt har 73 personer under 50 dött, av dessa majoriteten riskgrupp.
Kanske, om man sväljer den gigantiska kuk som myndigheter skickar ut.
Tror man på de officiella, manipulerade siffrorna med dessa härliga eftersläpningar och korrektioner (för att inte nämna reduceringar och alla de som dött ändå får det stå för en själv.)
Klart att fler än 5900 dött av covid i sverige, liksom fler än 900k i världen. Det är hundratals miljoner som smittats och miljoner i de lägre regionerna, som dött. Därav är jag helt emot alarmismen som råder i tråden. Med mörkertalet är nog dödligheten kring 1.5, allra mest 2%.
För att svara på din fråga:
Min mors barndomsvän, nyss fyllda 50, arbetade inom ambulanssjukvården, dog i sömnen en fredag efter att ha jobbat på hela veckan.
Obduktionen påvisade covidsmitta då lungor och hjärta hade tagit skada. Hon var jättesjuk egentligen. Dog i sömnen.
Min studieledare under min gymnasietid dog i april. Hon arbetade då som grundskolelärare 500 meter härifrån. Covidsmitta påvisades hos flera elever men detta gicks det inte ut med för att inte skapa panik eller för att hela skolan skulle bli tom. Det var föräldrar som ringde runt till varandra och så kom det ut. Läraren i fråga dog efter 2 veckor på IVA.
En ingift i familjen dog efter 4 veckor i respirator. Hon fick träffa honom när han hade legat lite mer än 2 veckor i respirator och började bli bättre innan det gick utför. Till slut gick det inte längre. Han var väldigt aktiv och varken drack, rökte eller var fet.
Min sambos bästa väns pappa strök med han också. Han drack iofs en hel del så jag vet inte hur det påverkade.
Jag vet inte hur de väljer dödsorsak. Jag tror snarare de gör allt för att hitta andra förklaringar för att rädda ansiktet i världen. Att blint lita på alla siffror är ganska naivt och det förbluffar mig hur varenda svensk helt tappat förmågan att tänka kritiskt.