2020-09-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Inte alls, siffrorna bygger på Folkhälsomyndighetens siffror över dödligheten i covid-19 i olika åldersgrupper och hur många 70 plusare det finns i Sverige.

Ok nu ska jag ställa en klurig fråga...

Hur många av alla människor tror du dör en förtidig död i % ?

Alltså dör av sjukdom typ..
Citera
2020-09-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Tegnell kanske vet mer om den verkliga sanningen kring "plandemin", än vad vi fått reda på via de officiella kanalerna...

Tror du mest på Qanons version, eller er du David Icke fan?
Citera
2020-09-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Men det handlar ju inte bara om dödstalen. Det handlar om en sjukdom som orsakar stor belastning på sjukvård, och även intensivvård. Det handlar om risken för bestående skador hos överlevarna. Att bara stirra på dödstalen är otillräckligt.

Om Världen hade vetat att man kunde göra som Taiwan, så hade Världen stoppat resenärer från Kina.

Nedstängningarna vittnade om ett fiasko. Fiaskot var att flygplanen fick fortsätta att flyga, med smittbärare ombord. WHO bär stor skuld till fiaskot, eftersom WHO så tydligt uppmanade Världens länder att inte skydda sig genom att begränsa resandet. WHO sade till och med att dom skulle konfrontera länder som införde restriktioner mot resenärer från Kina. WHO är helt bortgjorda.

Kan vi veta vad som kommer att hända? Även i dom hårdast drabbade länderna, förefaller immuniteten vara blygsam. I Spanien har dödstalen vänt uppåt igen. Hur kommer vintern att påverka smittspridningen i Sverige? Folkhälsomyndigheten förefaller inte vara bekymrad, vilket bekymrar mig.
Inget land skulle pantsätta sin ekonomi (och riskera sin demokrati) för en sjukdom som är som ett par-tre stycken influensasäsonger. Det är helt otänkbart. Det spelar ingen roll om du räknar döda eller intagna på IVA, resultatet är detsamma.

Att länder stängde ner var för att man gjorde en undermålig analys av virusets dödlighet och mörkertal.
Citera
2020-09-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Förutom att jag hatar dina twitterinlägg, så måste jag säga att jag är chockad!

Scrollade ner och såg Johanna Frändens inlägg!
Vad i Helvete är det för fel på folk??
Hur i självaste satan kan man skriva något sådant?
Det är precis lika illa som Sverigehatarna här i tråden, fast med en annan ståndpunkt.

Hon har ju tidigare skrivit om att hon förespråkar könsstympning av spädbarn, så att hon önskar massförödelse i Danmark för att Sverige skall framstå som bra förvånar mig faktiskt inte. Hon var ju bra sportjournalist dock. Det är enligt mig världen som skall bekämpa viruset tillsammans, och inte Sverige mot Danmark som i en fotbollsmatch.. Det känns som att den allmänna debatten består av folk med åsikter som är så extrema, resten har slutat debattera. Jag upplever även att det är så känsligt ämne att det inte ens går att diskutera längre i allmänna sällskap.

En annan sak: det finns funderingar om att det är ett "snällare muterat virus" som går runt i Sverige än tidigare, skulle man inte kunna utnyttja detta på något bra sätt?
Senast redigerad av Tyranitar 2020-09-23 kl. 21:42.
Citera
2020-09-23, 21:43
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Känner du 4 under 51år som dött i covid? Det låter väldigt osannolikt i så fall / du är mytoman. Totalt har 73 personer under 50 dött, av dessa majoriteten riskgrupp.

Kanske, om man sväljer den gigantiska kuk som myndigheter skickar ut.

Tror man på de officiella, manipulerade siffrorna med dessa härliga eftersläpningar och korrektioner (för att inte nämna reduceringar och alla de som dött ändå får det stå för en själv.)

Klart att fler än 5900 dött av covid i sverige, liksom fler än 900k i världen. Det är hundratals miljoner som smittats och miljoner i de lägre regionerna, som dött. Därav är jag helt emot alarmismen som råder i tråden. Med mörkertalet är nog dödligheten kring 1.5, allra mest 2%.

För att svara på din fråga:

Min mors barndomsvän, nyss fyllda 50, arbetade inom ambulanssjukvården, dog i sömnen en fredag efter att ha jobbat på hela veckan.
Obduktionen påvisade covidsmitta då lungor och hjärta hade tagit skada. Hon var jättesjuk egentligen. Dog i sömnen.

Min studieledare under min gymnasietid dog i april. Hon arbetade då som grundskolelärare 500 meter härifrån. Covidsmitta påvisades hos flera elever men detta gicks det inte ut med för att inte skapa panik eller för att hela skolan skulle bli tom. Det var föräldrar som ringde runt till varandra och så kom det ut. Läraren i fråga dog efter 2 veckor på IVA.

En ingift i familjen dog efter 4 veckor i respirator. Hon fick träffa honom när han hade legat lite mer än 2 veckor i respirator och började bli bättre innan det gick utför. Till slut gick det inte längre. Han var väldigt aktiv och varken drack, rökte eller var fet.

Min sambos bästa väns pappa strök med han också. Han drack iofs en hel del så jag vet inte hur det påverkade.

Jag vet inte hur de väljer dödsorsak. Jag tror snarare de gör allt för att hitta andra förklaringar för att rädda ansiktet i världen. Att blint lita på alla siffror är ganska naivt och det förbluffar mig hur varenda svensk helt tappat förmågan att tänka kritiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Denna typ av inlägg är ju så otroligt svåra att förstå.
Du vet att sjukvården i princip kollapsade i Italien och Spanien?!
Ändå kläcker du ur dig att de borde ha gjort som oss och skippat detta med nedstängning...
Dåligt exempel. Du pratar om ett par mindre områden som hade en enormt stor smittspridning redan innan man fattade att viruset nått Europa. Det är inte representativt för resten av världen, som också stängde ner.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag talar för alla som har sunt förnuft. Du är inte inkluderad i denna skara. Jag har medverkat i denna tråd länge men det förvånar mig inte att du inte uppmärksammat det eftersom du inte visar prov på just uppmärksamhet och insikt.
Jag är ledsen. Du har gått mig helt förbi. Jag har till skillnad från många i den här tråden ett jobb att sköta och hinner inte hänga i den 24/7. Det gör att man försöker fokusera på det som är intressant och scrolla förbi resten. Det har inte med ouppmärksamhet att göra. Jag har uppmärksammat många andra i tråden. Jag skulle vilja säga att du kanske tar dig själv på lite väl stort allvar. Men nu känner vi varandra så nu ska jag hålla ögonen lite mer öppna i framtiden
Citera
2020-09-23, 21:46
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Helt omöjligt.

Det är ungefär sjuttio svenskar som dött i det åldersspannet, medräknat dem med fetma, rökning och/eller underliggande sjukdom.

Att du skulle "känna till" fyra friska svenskar i det ålderspannet som dött med covid19 är helt omöjligt. Det handlar om högst några dussin personer i hela Sverige, om ens det.

Du skrivet så mycket bajs här och vägrar ta in fakta som strider mot dina egna ideal och tro så kalla mig inte lögnare.

Att du sen blint litar på de officiella siffrorna får stå för dig. Tycker det snarare är ännu en spik i kistan på hur jävla dum du är.

Har bättre saker för mig än att sitta och ljuga på ett anonymt forum.
Jag ska dock rätta mig själv lite: 2 kände jag, 2 är bekanta inom bekantskap/familj. Så du får en halv poäng. Slarvigt av mig.
Citera
2020-09-23, 21:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Brassarna snart färdigvaccinerade.

The state of São Paulo is expected to receive 5 million doses of the CoronaVac in October. The vaccine is being developed by the Butantan Institute in partnership with China’s pharmaceutical firm Sinovac Biotech. The announcement was made by state Governor João Doria on Facebook on Sunday (Sep. 20).

Forty-six million doses should be available by December, Doria reports. The expansion of the vaccines will be possible courtesy of technology transfer from the pharmaceutical firm to the institute, which will then start producing the vaccine.

https://agenciabrasil.ebc.com.br/en/saude/noticia/2020-09/sao-paulo-receive-5-mi-doses-coronavac-october

Vaccinet är i fas III nu. Fas II har visat bra antikroppar i 98% av äldre vilket är ett bra resultat.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-brazil-vaccine-idUSKBN2602O1

Brazil trials of Sinovac COVID-19 vaccine show promising results - governor - Reuters
The governor of Brazil's São Paulo state said on Wednesday that Phase 3 clinical trials of a potential COVID-19 vaccine developed by China's Sinovac Biotech Ltd have shown promising results and ...
www.reuters.com

Låter ju väldigt lovande så långt.

Är det någon som känner till om Sinovac vaccin är av traditionell typ eller ett RNA-vaccin.
Citera
2020-09-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Med facit i hand? Så du har facit i hand redan alltså? I detta läge ser inte Sverige ut att ha lyckats särskilt väl med tanke på att behandlingsmetoderna är bättre nu än i våras. Dödstal fortf höga per capita och i förhållande till bättre förutsättningar geografiskt exempelvis. Varför vårdas friska 30-45åringar på hjärtakuten? C-19 påverkar blod och organ. De långsiktiga skadorna kommer vi att se inom en viss tid, men de allvarliga symptom som ofta uppstår indikerar inte på ngn vanlig form av influensa utan på allvarliga följder. Du är som regeringen, blind, falsk och saknar sunt förnuft.
Som jag sa. Inget land hade stängt ner hela landet för att undvika det som hände i Sverige. Man stängde ner för att undvika något mycket värre, som aldrig var mer än en fantasi.
Citera
2020-09-23, 21:49
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Massmördaren Johan Giesecke är tillbaka - Uppmanar Irland att låta coronaviruset "spridas genom befolkningen"

Helt ofattbart. Massmördaren Johan Giesecke pratar via videolänk i irländska underhuset och uppmanar Irland att låta coronaviruset "spridas genom befolkningen".

Bra att Giesecke berättar sanningen och öppet talar om vad han, tillsammans med Anders Tegnell, utsatte svenska folket för. Ett fasansfullt experiment där ett livsfarligt okänt virus läts "spridas genom befolkningen" planlagt av svenska myndigheter.

Let coronavirus spread through under-60 population, Dáil committee told
Swedish epidemiologist advises against pinning hopes on imminent advent of vaccine

källa irish times
Jag trodde inte det var sant fören jag såg det själv och nu tror jag att jag kommer att få mardrömmar i natt. Hoppas de inte lyssnar på honom. Tänk om han sänker hela Europa. Den gubben är livsfarlig.
Citera
2020-09-23, 21:50
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du känner 4 under 51 som dött?

Du känner alltså drygt 5% av alla som dött i den åldersgruppen. Tillåt mig tvivla..

Genpoolen i din bekantskapskrets verkar annars ha mycket övrigt att önska..

Nja, mina gener är rätt bra faktiskt. Det är snarare din naiva övertygelse om att siffrorna speglar verkligheten som får mig att tvivla på din kapacitet när det gäller kritiskt tänkande och att dra egna slutsatser.

Jag är ingen alarmist. Det är knappast ett domedagsvirus. Många friska råkar dock illa ut och får långvariga (kroniska) symptom och en del dör och vi vet inte varför.

Fortsätt svälj den stora propagandakuken vetja. Tror du helt seriöst att bara 89k smittats och 5900 dött, varav 5% under 50 är du dummare än tåget och här är slutstationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in