2020-09-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Angående Hettemannen så skal jeg ikke spekulere i hvem det er, men det er tydelig at denne personen er viktig ihht en teori politiet har.

Fikk endelig tid til å lese litt om saken igjen.

Nrk:
"Politiet har rekonstruert forsvinningsdagen inne i huset.

Rekonstruksjonen er basert på funn og spor som er sikret inne i boligen. Politiet har satt sporene inn i en sammenheng, og mener at de har en klar oversikt over hendelsesforløpet inne i det de mener er åstedet i saken.

Etter det NRK får opplyst har politiet en teori om hendelsesforløpet inne i boligen den 31. oktober, og har gjort rekonstruksjoner for å gjennomgå denne teorien.

Rekonstruksjonen og teorien er basert på funnene fra åstedet, og politiet mener at de har en kronologisk oversikt over hvordan sporene og bevisene ble avsatt inne i huset.

En del av undersøkelsene som ble gjort var å rekonstruere bevegelsene til Anne-Elis*abeth Hagens mobiltelefon.

Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.

Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elis*abeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene.

Etter det NRK får opplyst, skal Tom Ha*gen i avhør ha forklart at han oppdaget telefonen inne i husets første etasje og*reagerte på at den lå plassert et sted hvor kona aldri pleide å legge den fra seg."

Ut fra hva jeg leser så kan ikke hypotese angående en GM og AEH som stager S4 både som draps- og kidnapings- åsted utelukkes. Slik som den filmen..

Og som sagt,
I den hypotesen er Hettemannen = GM som tar seg en gåtur tilbake med det skumle røver brevet..
GM = slem person

Vi (=jeg og de ytterst få som tror på denne hypotesen) får se
I din teori, tenker du at det er kun 1 GM? Hvem er da i S4 og flytter på AEs mobil før hettemannen (som = GM?) rekker å komme til S4 (fra sin spasertur etter kl 11)?
Eller var GM/hettemannen i huset både kl 10.07 og senere?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-23 kl. 19:50.
Citera
2020-09-23, 19:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I din teori, tenker du at det er kun 1 GM? Hvem er da i S4 og flytter på AEs mobil før hettemannen (som = GM?) rekker å komme til S4 (fra sin spasertur etter kl 11)?
Eller var GM/hettemannen i huset både kl 10.07 og senere?
1 GM
De drar fra S4 like etter kl 10.07.

"Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07."

Mulig AEH ble oppbevart i en bil et sted. GM gikk tilbake med brevet - (etter den teorien)
Citera
2020-09-23, 20:00
Medlem
Citat:
1 GM
De drar fra S4 like etter kl 10.07.

"Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07."

Mulig AEH ble oppbevart i en bil et sted. GM gikk tilbake med brevet - (etter den teorien)
Jeg forstår. Og hettemann2 som kom gående rett bak hettemann1 var kun en tilfeldig person på videofilmen og var ikke involvert?

Edit: Noen nevnte at hettemann1 kan ha vært en kvinne. Kan hettemann2 ha vært en kvinne? Sistnevnte hadde jakken delvis åpen øverst (mulig jakken var for trang over brystet grunnet kvinnelige bryst?)
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-23 kl. 20:11.
Citera
2020-09-23, 20:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg forstår. Og hettemann2 som kom gående rett bak hettemann1 var kun en tilfeldig person på videofilmen og var ikke involvert?
Ja etter teorien er det bare en tilfeldighet person som kommer ut av senteret.
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-23 kl. 20:45.
Citera
2020-09-23, 21:25
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Edit: Noen nevnte at hettemann1 kan ha vært en kvinne. Kan hettemann2 ha vært en kvinne? Sistnevnte hadde jakken delvis åpen øverst (mulig jakken var for trang over brystet grunnet kvinnelige bryst?)
Etter teorien er det en mann.
Kan se ut som personen har en form for lyskeskade eller lignende / har drevet med idrett

Men hvis dette var GM som hoppet ned trappen kan det være derfor at denne personen går litt rart.. hvem vet..

Hvis dette er en kvinne er det hvertfall ikke en veldig feminin kvinne..
Citera
2020-09-23, 21:50
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Som tidligere har jeg nevnt at den filmen Gone Girl kan være aktuell i denne saken.

Men det finnes flere filmer som omhandler å fake din egen død.

Vi må ikke glemme klassikeren Romeo & Juliet. Jeg synes ikke den er veldig spennende - men den har en scene:

"Juliet drinks a sleeping potion the night before her marriage to Paris. In the morning, she does not wake and she is pronounced dead. They take her to the Capulet tomb where she will wait for Romeo"

Vi må heller ikke glemme klassikeren over alle klassikere - "Titanic".
Hvem husker vel ikke Kate som gjemmte seg for den slemme ektemann slik at han skulle tro at hun hadde omkommet.

Hvis hypotesen om en GM som hjernevasker AEH vil vise seg å stemme, er hvertfall ikke tema helt ukjent.

Og husk
Jo slemmere man tror TH er = jo mer vil denne hypotesen kunne passe inn

(Hadde TH vært DiCaprio ville vi nok ikke hatt denne saken....)

Jeg anbefaler at du ser Gudfaren. Tom H@gen er med der.
Citera
2020-09-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Bare et av mange helt bak mål utsagn som kommer fra TT, med Havhest, Sandemose og nå avstengte Akershus og Iditarod i spissen, samt z som blir utnyttet for å løpe deres erend. De gjør alt de kan for å vri søkelyset vekk fra TH.

Utsagnet om en hettedame er vel ikke helt bak mål? Slettsnoken har vel også antydet at det kan være en dame, eller husker jeg feil?
Citera
2020-09-23, 23:36
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piltingsrud
Utsagnet om en hettedame er vel ikke helt bak mål? Slettsnoken har vel også antydet at det kan være en dame, eller husker jeg feil?

Har aldri sett en dame som går på den måten.
Citera
2020-09-23, 23:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piltingsrud
Det er riktig, jeg utelukker ikke at det kan være ei dame.

Politiet sa på Åsted Norge at de mener det er en mann, men sier samtidig at de ikke tror det er TH.

Hvis det ikke er TH tror jeg det er 50% sjanse for at det er ei dame, som uansett må ha kommunisert med TH etter 1007 og før 1113.

Edit: Mannen i min teori, utover TH, ligner ikke på Hettemannen, men kvinnen kan ha kledd seg ut som mannen på bildet.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-23 kl. 23:52.
Citera
2020-09-24, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er riktig, jeg utelukker ikke at det kan være ei dame.

Politiet sa på Åsted Norge at de mener det er en mann, men sier samtidig at de ikke tror det er TH.

Hvis det ikke er TH tror jeg det er 50% sjanse for at det er ei dame, som uansett må ha kommunisert med TH etter 1007 og før 1113.

Edit: Mannen i min teori, utover TH, ligner ikke på Hettemannen, men kvinnen kan ha kledd seg ut som mannen på bildet.
Prestedama på søndagstur?
Citera
2020-09-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Covert narcissist is a term to describe a person who has narcissistic personality disorder (NPD) but does not display the grandiose sense of self-importance that psychologists associate with the condition. They may appear shy or modest.

Narcissist and psykopath are different ...
Citera
2020-09-24, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det du beskriver er covert narsissist. Man har forskjellige typer: covert eller introvert narsisstist.
Og så har man dysosial / antisosial personlighetsforstyrrelse. Så du den dokumentaren? Der går de litt inn på dette.

Har läst ganska mycket om detta redan, men det kan ha uppkommit mer nyanserade kriterier
för diagnosticering under senare år -
så jag ska läsa på litet mer.
Av de tre: Personlighetsförstörelse, psykopat och narcissist ( introvert) så gissar jag att OM TH
skulle vara något av dessa så är det väl introvert narcissist.

Sedan är ju frågan; i hur stor grad?
Graden må man bedöma utifrån det normala/vanliga livet, inte utifrån en hypotes om dråp, då.
I en dråp - situation kan man få till vilken diagnos som helst.
Den som bedömer så, har ju redan bestämt att TH är GM och följdaktligen har en diagnos?

Hur TH varit under alla år, det är där man må söka en ev diagnos ...
Ja, jag ska läsa på mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in