2020-09-23, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja. Om det skulle vara TH, verkar det väldigt långsökt att han skulle ha planerat allt detta under lång tid.
Och tid behövs för sådan planläggning, särskilt med tanke på att man ska ha medhjälpare som man kan lita på till 100 %.
Jag tror ju med bestämdhet inte, att TH skulle våga lita på fler personer i en sådan sak!

Vidare håller jag inte med om att TH är en typisk psykopat.
Psykopater brukar göra mer väsen av sig, väcka mer uppmärksamhet, vill ha uppmärksamhet,
hela tiden. De vill vara"storstilade".
Det är ju tvärt emot TH:s natur.

Det du beskriver er covert narsissist. Man har forskjellige typer: covert eller introvert narsisstist.
Og så har man dysosial / antisosial personlighetsforstyrrelse. Så du den dokumentaren? Der går de litt inn på dette.
Citera
2020-09-23, 15:59
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ser også lett for meg sambandsutstyr som er mere lukket og kryptert, enn åpen vhf-radio der alle kan snapse opp samtaler. Det var en her som spurte deg om hvilke type walkietalkie som hadde blitt brukt; am-radio, fm-radio eller jakt-radio. Må bare oppklare ang am/fm
am/fm, er noe helt annet, og står for amplutude-modulasjon og frekvens-modulasjon, og har med hvordan signalet ser ut når man kjører det gjennom et oscilliskop. De aller fleste vhf-radioer er fm-radioer.
Vhf-radio, båtradio, politiradio, jaktradio og walkietalkie er det samme, det er bare frekvensinndelingen som er forskjellig. Alle opererer på vhf-båndet som strekker seg fra 108 til 174 mhz.
Med sambandsutstyr, så unngår man at alt blir lagret i basestasjoner. Man unngår at det lagres i noen telefon når man har ringt, og hvilket nummer man ringer.
En annen stor fordel med vhf-radio er at man får kontakt med en gang man trykker inn knappen, noe som er et must under noe slikt.
Nyttig å vite, jeg er ingen ekspert innen radiokommunikasjon, men jeg er overbevist om at det er benyttet håndholdt samband i denne saken.
Citera
2020-09-23, 16:21
Medlem
Citat:
Det du beskriver er covert narsissist. Man har forskjellige typer: covert eller introvert narsisstist.
Og så har man dysosial / antisosial personlighetsforstyrrelse. Så du den dokumentaren? Der går de litt inn på dette.
Nei, det han beskriver er OVERT narsissist (ekstrovert/grandios etc.). COVERT narsissist = introvert/forsvarsholdning.
Citera
2020-09-23, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Du er nok inne på noe.

Men jeg forstår ikke at han kan ha planlagt dette i lang tid, og involvert flere personer. Det er veldig naivt og risikabelt.

Ja, det er jo en oppklaringsprosent på nesten 100% på drapssaker, så det er jo naivt å tro at man slipper unna, uansett om man har planlagt. Men for en drapsmann tror jeg det veier tyngre med hans mål. Altså det er viktigere at hun blir drept enn sjansen for at man blir tatt, hvis man skal veie disse to tingene på en vektskål. Det er mulig at han lurer seg selv til å tro at sjansene for å slippe unna, er større enn de virkelig er. Hvis alle hadde forstått at man kommer til å bli tatt, og forstått hva det vil si å sitte inne i 21 år, så hadde man ikke hatt drap i Norge.

I orderudsaken var det viktigere at Per og Veronica fikk sin kårbolig og å overta gården, og at Kristin fikk sin del av gården, huset nede på sletten. Tror ikke at de tenkte så mye på straff.
Faren til Per, Kristian, hadde sagt at han skulle få overta gården, men så plutselig ombestemte han seg, og det ble ståhei.
Citera
2020-09-23, 16:41
Medlem
Citat:
Hvis alle hadde forstått at man kommer til å bli tatt, og forstått hva det vil si å sitte inne i 21 år, så hadde man ikke hatt drap i Norge.

Jeg er uenig med deg i din påstand. Jeg har lest om at noen mennesker ikke er redd for straff og ikke er redd for å komme i fengsel og de velger å utføre grove kriminelle handlinger selv om de forstår og vet at de kan komme til å få fengselsstraff.

(11.07.2016) For andre er følelser som omsorg, empati, skyld og frykt sterke styrende krefter i livet som hemmer antisosiale impulser. Men når man mangler empati, kan man ikke helt sette seg inn i andres sted, altså føle hva de føler. Når man ikke kjenner engstelse og frykt, er man verken redd for straff eller muligheten for å komme til skade selv.
https://www.bt.no/btmeninger/kronikk/i/8PBAA/dette-er-psykopati
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-23 kl. 16:43.
Citera
2020-09-23, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Nei, det han beskriver er OVERT narsissist (ekstrovert/grandios etc.). COVERT narsissist = introvert/forsvarsholdning.

Okei, da husker jeg feil. Jeg så om dette på youtube av en som heter Rune Fardal, men det begynner å bli en stund siden så..
Citera
2020-09-23, 16:55
Medlem
Citat:
Okei, da husker jeg feil. Jeg så om dette på youtube av en som heter R*ne F*rdal, men det begynner å bli en stund siden så..
Jeg har lest at R*ne F*rdal har skrevet mye merkelig som ikke stemmer med det som psykiatere har skrevet om de emnene. Han oppgir selv å ha studert psykologi ved Universitetet i Bergen, men har ikke avlagt eksamen i faget.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-23 kl. 16:58.
Citera
2020-09-23, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Helt enig. Her er det brukt lukket samband. Hettemannens oppgave kan ha vært å sikre fri ferdsel for fluktbil, rekognosere skogholtet og gangveien for å hindre at fotgjengere støtte på bilen i det kritiske øyeblikket hvor den forlot Sloraveien. Aksjonen inne i huset kan ha tatt lenger tid enn planlagt, pga et uforutsett fall, søl, rengjøring og et spontant drap som kanskje egentlig var ment å skje utenfor selve eiendommen.

Dere som ser antydning til bryster på hettemannen; - kan det heller dreie seg om gjenstander som er skjult på kroppen, f.eks. sambandsutstyr, våpen mm?
Hvis det skjuler seg våpen under jakken, så må det i såfall vært håndgranater ;-)

Når personen løfter kneet, så kan man se at låret er spinkelt like over kneet (langstrakt muskulatur), videre kan man se at klærne legger seg i folder inni midjen, som ligger høyere enn hoften og er smalere.
Dette er typisk kvinnelige former, mens menn har en rettere fasong, uten innsvinging i midjen.
Hofteformen og låret kommer til syne når kneet løftes.
Kameravinkelen (ovenfra, nærbilde) gjør at man kan se lys og skygge. Jeg mener det avslører runde former, og jeg ser en antydning til bryster. Jeg synes ikke at formene kan forveksles med en kraftig mannlig brystkasse, eller såkalte manne-pupper. De slanke lårene gjør det usannsynlig, så jeg synes heller personen ser ut som en slank kvinne.

Det er også litt pga måten personen er kledd (oversized), som gjør at jeg tenker at det kan være en kvinne (skjule former). Det virker som at både sko og klær er altfor store, og det kan være årsaken til at vedkommende går litt rart.

Det samme skjer når barn i perioder vokser veldig fort. De snubler og faller en stund, helt til de blir vant med sin egen størrelse og klarer å beregne avstandene bedre.

Likevel synes jeg mest at personen ser ut som en mann, slik hen beveger seg, kanskje særlig ved gjenvinningsstasjonen, når hen legger hendene i kors.

Jeg har egentlig allerede meldt pass når det gjelder hettemennene, så det blir spennende å se hvor det ender.
Men at det er en merkelig opptreden kan vi vel allerede si...

Det var litt vanskelig å beskrive, så jeg håper at jeg har gjort meg forstått :-)
Citera
2020-09-23, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis det skjuler seg våpen under jakken, så må det i såfall vært håndgranater ;-)

Når personen løfter kneet, så kan man se at låret er spinkelt like over kneet (langstrakt muskulatur), videre kan man se at klærne legger seg i folder inni midjen, som ligger høyere enn hoften og er smalere.
Dette er typisk kvinnelige former, mens menn har en rettere fasong, uten innsvinging i midjen.
Hofteformen og låret kommer til syne når kneet løftes.
Kameravinkelen (ovenfra, nærbilde) gjør at man kan se lys og skygge. Jeg mener det avslører runde former, og jeg ser en antydning til bryster. Jeg synes ikke at formene kan forveksles med en kraftig mannlig brystkasse, eller såkalte manne-pupper. De slanke lårene gjør det usannsynlig, så jeg synes heller personen ser ut som en slank kvinne.

Det er også litt pga måten personen er kledd (oversized), som gjør at jeg tenker at det kan være en kvinne (skjule former). Det virker som at både sko og klær er altfor store, og det kan være årsaken til at vedkommende går litt rart.

Det samme skjer når barn i perioder vokser veldig fort. De snubler og faller en stund, helt til de blir vant med sin egen størrelse og klarer å beregne avstandene bedre.

Likevel synes jeg mest at personen ser ut som en mann, slik hen beveger seg, kanskje særlig ved gjenvinningsstasjonen, når hen legger hendene i kors.

Jeg har egentlig allerede meldt pass når det gjelder hettemennene, så det blir spennende å se hvor det ender.
Men at det er en merkelig opptreden kan vi vel allerede si...

Det var litt vanskelig å beskrive, så jeg håper at jeg har gjort meg forstått :-)

Alle klarer vel å se at det der er en mann.
Citera
2020-09-23, 19:43
Medlem
Legokatts avatar
Angående Hettemannen så skal jeg ikke spekulere i hvem det er, men det er tydelig at denne personen er viktig ihht en teori politiet har.

Fikk endelig tid til å lese litt om saken igjen.

Nrk:
"Politiet har rekonstruert forsvinningsdagen inne i huset.

Rekonstruksjonen er basert på funn og spor som er sikret inne i boligen. Politiet har satt sporene inn i en sammenheng, og mener at de har en klar oversikt over hendelsesforløpet inne i det de mener er åstedet i saken.

Etter det NRK får opplyst har politiet en teori om hendelsesforløpet inne i boligen den 31. oktober, og har gjort rekonstruksjoner for å gjennomgå denne teorien.

Rekonstruksjonen og teorien er basert på funnene fra åstedet, og politiet mener at de har en kronologisk oversikt over hvordan sporene og bevisene ble avsatt inne i huset.

En del av undersøkelsene som ble gjort var å rekonstruere bevegelsene til Anne-Elis*abeth Hagens mobiltelefon.

Etter det NRK får opplyst ble det ikke registret fysiske bevegelser på mobiltelefonen etter klokka 10.07.

Rett i forkant av dette klokkeslettet, skal politiet ha funnet data som indikerer raske skritt og brå bevegelser over en kort tidsperiode. Politiet har en teori om at det ikke var Anne-Elis*abeth Hagen selv som sto for disse bevegelsene.

Etter det NRK får opplyst, skal Tom Ha*gen i avhør ha forklart at han oppdaget telefonen inne i husets første etasje og*reagerte på at den lå plassert et sted hvor kona aldri pleide å legge den fra seg."

Ut fra hva jeg leser så kan ikke hypotese angående en GM og AEH som stager S4 både som draps- og kidnapings- åsted utelukkes. Slik som den filmen..

Og som sagt,
I den hypotesen er Hettemannen = GM som tar seg en gåtur tilbake med det skumle røver brevet..
GM = slem person

Vi (=jeg og de ytterst få som tror på denne hypotesen) får se
Citera
2020-09-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Du er nok inne på noe.

Men jeg forstår ikke at han kan ha planlagt dette i lang tid, og involvert flere personer. Det er veldig naivt og risikabelt.

Her er mere at lese om psykopati.
Det er på svensk og det er en mye intressant artikkel.

Her er en link til artikkeln

https://www.expressen.se/omtalat/livet/6-tecken-pa-att-personen-du-brakar-med-ar-en-psykopat/
Citera
2020-09-23, 19:47
Medlem
Legokatts avatar
Som tidligere har jeg nevnt at den filmen Gone Girl kan være aktuell i denne saken.

Men det finnes flere filmer som omhandler å fake din egen død.

Vi må ikke glemme klassikeren Romeo & Juliet. Jeg synes ikke den er veldig spennende - men den har en scene:

"Juliet drinks a sleeping potion the night before her marriage to Paris. In the morning, she does not wake and she is pronounced dead. They take her to the Capulet tomb where she will wait for Romeo"

Vi må heller ikke glemme klassikeren over alle klassikere - "Titanic".
Hvem husker vel ikke Kate som gjemmte seg for den slemme ektemann slik at han skulle tro at hun hadde omkommet.

Hvis hypotesen om en GM som hjernevasker AEH vil vise seg å stemme, er hvertfall ikke tema helt ukjent.

Og husk
Jo slemmere man tror TH er = jo mer vil denne hypotesen kunne passe inn

(Hadde TH vært DiCaprio ville vi nok ikke hatt denne saken....)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in