2020-09-23, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z.
Du har mange gode poeng

Litt om pensjonistpartiet på deres hjemmeside og andre steder på nett

https://www.pensjonistpartiet.no/

www.facebook.com/pensjonistpartiet-Hedmark

www.wikiwand.com/no/Pensjonistpartiet

en.wikipedia.org/wiki/Pensjonistpartiet

nn.wikipedia.org/wiki/Pensjonistpartiet

finnes det noen informasjon om hvor lenge hun har deltatt aktivt in pensjonistpartiet?

Hallå!
Jag trodde det var z-z-z jag läste inlägg av!
Men ser att du har en punkt (.) efter ditt namn.
Som jag läst på sidan för regler får man inte ta efter andras namn här inne,
eller namn som kan förväxlas med dem.
Det kan ju leda till besvärliga missförstånd.

Hoppas att z-z-z anmält detta- ?
Citera
2020-09-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
En her mente det var ei hettedame. Tror ikke det var Legos teori om aeh under cover. Pingvinmannen er litt lik på dette bildet men, ikke om man ser hele video.

Det kan ha vært meg. Jeg synes skikkelsen ser feminin ut. Om man googler hennemannen og velger bilder, og zommer litt inn, så ser man kurver av bryster og innsvingning i livet. Det er godt mulig det er klær og flere lag av klær under som gir klumper, men jeg mener ikke at man nødvendigvis kan utelukke at det er en kvinne. Ser det som relativt sannsynlig.
Citera
2020-09-23, 11:20
Bannlyst
En god dokumentar på NRK om diagnosen psykopati, som TH har, og som jeg mener forklarer hvorfor TH skulle ha tatt livet av Anne.
Alle disse kriteriene som kommer fram i dokumentaren kan vi kan se klart og tydelig på TH.
#gjerrig, til det sykelige
#kontrollfrik
#manipulerende
#utspekulert og kalkulerende
#kontrollerende
#truende
#fysisk og psykisk voldelig
#Spiller på samvittighet, får å få sympati, for igjen få viljen sin. Kan plutselig få seg selv til å gråte basert på sine egne løgner, men alt er bare skuespill.

https://tv.nrk.no/serie/innafor/2020/MDDP12100420

Som delmotiv, vil jeg også si at penger kan ha noe med saken å gjøre. TH, sykelig gjerrig som han er, ville aldri godtatt å måtte gi Anne 10 eller 100 millioner, for å så se en annen mann sitte å nyte godt av disse pengene.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-23 kl. 11:32.
Citera
2020-09-23, 11:36
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
En her mente det var ei hettedame. Tror ikke det var Legos teori om aeh under cover. Pingvinmannen er litt lik på dette bildet men, ikke om man ser hele video.
Jeg har også vært inne på at det kan ha vært en dame, ikke bare på grunn av utseendet men også fordi det kan passe inn i teorien.

Noe jeg tror uansett er tilfelle, er at TH’s anrop på AE’s telefon 1006, 1007 og 1113, 1114 har med Hettemannen å gjøre.

Hvis ikke TH er Hettemannen må vedkommende ha kommunisert med TH på Futurum, enten fysisk, visuelt eller via sambandsutstyr.

Edit: De som fortsatt mener bruk av sambandsutstyr er «overkill» i en sak som denne, bør tenke over hva saken inneholder: Planlagt drap, kidnapping, villedning, trusselbrev, krypto, id tyveri, fravær av lik, digitale- og fysiske spor m.m.

Radiosamband ser jeg på som en selvfølge har blitt brukt i en sak som denne, så lenge flere enn én person står bak.

Edit 2: Hettemannen hadde nesten garantert samband for å kommunisere med S4 da han nærmet seg, bl.a. for ikke å bli forvekslet med utenforstående.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-23 kl. 12:00.
Citera
2020-09-23, 12:21
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
En god dokumentar på NRK om diagnosen psykopati, som TH har, og som jeg mener forklarer hvorfor TH skulle ha tatt livet av Anne.
Alle disse kriteriene som kommer fram i dokumentaren kan vi kan se klart og tydelig på TH.
#gjerrig, til det sykelige
#kontrollfrik
#manipulerende
#utspekulert og kalkulerende
#kontrollerende
#truende
#fysisk og psykisk voldelig
#Spiller på samvittighet, får å få sympati, for igjen få viljen sin. Kan plutselig få seg selv til å gråte basert på sine egne løgner, men alt er bare skuespill.

https://tv.nrk.no/serie/innafor/2020/MDDP12100420

Som delmotiv, vil jeg også si at penger kan ha noe med saken å gjøre. TH, sykelig gjerrig som han er, ville aldri godtatt å måtte gi Anne 10 eller 100 millioner, for å så se en annen mann sitte å nyte godt av disse pengene.

Du er nok inne på noe.

Men jeg forstår ikke at han kan ha planlagt dette i lang tid, og involvert flere personer. Det er veldig naivt og risikabelt.
Citera
2020-09-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har også vært inne på at det kan ha vært en dame, ikke bare på grunn av utseendet men også fordi det kan passe inn i teorien.

Noe jeg tror uansett er tilfelle, er at TH’s anrop på AE’s telefon 1006, 1007 og 1113, 1114 har med Hettemannen å gjøre.

Hvis ikke TH er Hettemannen må vedkommende ha kommunisert med TH på Futurum, enten fysisk, visuelt eller via sambandsutstyr.

Edit: De som fortsatt mener bruk av sambandsutstyr er «overkill» i en sak som denne, bør tenke over hva saken inneholder: Planlagt drap, kidnapping, villedning, trusselbrev, krypto, id tyveri, fravær av lik, digitale- og fysiske spor m.m.

Radiosamband ser jeg på som en selvfølge har blitt brukt i en sak som denne, så lenge flere enn én person står bak.

Edit 2: Hettemannen hadde nesten garantert samband for å kommunisere med S4 da han nærmet seg, bl.a. for ikke å bli forvekslet med utenforstående.
Personen ser litt mer "pinglete" ut enn TH og ganglaget kan tyde på en yngre person. Det var med det samme han gikk forbi kamera ved senteret jeg mente han lignet TH. Spørsmålet er om det kan være samme person som gikk utenfor Gjerdet ved Futurum Næringspark (han som snudde). Jeg synes mye tyder på det etter å ha sett begge videoene samtidig. Mener det dreier seg om en mann og er enig med Minnie om at høyden kanskje ikke er mer enn 1,70-175.
Citera
2020-09-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Dette var en lei nøtt. Spørs om politiet klarer å tenke så kompliserte tanker....

Jag är enig.
Så komplicerat som det framställs här i olika skeenden, lär inte ens en slug GM och erfarna kriminella ha tid med!
Att till exempel gå med ena armen lyft för att likna en annan som brukar gå med ena armen lyft,
låter hopplöst att få in i hypoteserna.
Att spela teater och låtsas vara andra människor kan kanske vara aktuellt på åsted / brottsplatsen genom att lägga vilseledande spår.
Men att göra varje enskild scen så komplicerad är inte i enlighet med verkligheten, som jag ser det.
Vidare är inlägget inte från Z-z-z utan från z-z-z. med punkt (.) efter.
Det är kriminellt att utge sig för att vara någon annan.

Vi får vara noga med att läsa brukarens alias noga innan vi svarar i god tro att det är rätt persons inlägg vi besvarar.
Senast redigerad av Moschata 2020-09-23 kl. 14:16.
Citera
2020-09-23, 14:15
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Helt enig. Her er det brukt lukket samband. Hettemannens oppgave kan ha vært å sikre fri ferdsel for fluktbil, rekognosere skogholtet og gangveien for å hindre at fotgjengere støtte på bilen i det kritiske øyeblikket hvor den forlot Sloraveien. Aksjonen inne i huset kan ha tatt lenger tid enn planlagt, pga et uforutsett fall, søl, rengjøring og et spontant drap som kanskje egentlig var ment å skje utenfor selve eiendommen.

Dere som ser antydning til bryster på hettemannen; - kan det heller dreie seg om gjenstander som er skjult på kroppen, f.eks. sambandsutstyr, våpen mm?
Citera
2020-09-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Du er nok inne på noe.

Men jeg forstår ikke at han kan ha planlagt dette i lang tid, og involvert flere personer. Det er veldig naivt og risikabelt.

Ja. Om det skulle vara TH, verkar det väldigt långsökt att han skulle ha planerat allt detta under lång tid.
Och tid behövs för sådan planläggning, särskilt med tanke på att man ska ha medhjälpare som man kan lita på till 100 %.
Jag tror ju med bestämdhet inte, att TH skulle våga lita på fler personer i en sådan sak!

Vidare håller jag inte med om att TH är en typisk psykopat.
Psykopater brukar göra mer väsen av sig, väcka mer uppmärksamhet, vill ha uppmärksamhet,
hela tiden. De vill vara"storstilade".
Det är ju tvärt emot TH:s natur.
Citera
2020-09-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja. Om det skulle vara TH, verkar det väldigt långsökt att han skulle ha planerat allt detta under lång tid.
Och tid behövs för sådan planläggning, särskilt med tanke på att man ska ha medhjälpare som man kan lita på till 100 %.
Jag tror ju med bestämdhet inte, att TH skulle våga lita på fler personer i en sådan sak!

Vidare håller jag inte med om att TH är en typisk psykopat.
Psykopater brukar göra mer väsen av sig, väcka mer uppmärksamhet, vill ha uppmärksamhet,
hela tiden. De vill vara"storstilade".
Det är ju tvärt emot TH:s natur.
Covert narcissist is a term to describe a person who has narcissistic personality disorder (NPD) but does not display the grandiose sense of self-importance that psychologists associate with the condition. They may appear shy or modest.
Citera
2020-09-23, 15:05
Medlem
Citat:
Personen ser litt mer "pinglete" ut enn TH og ganglaget kan tyde på en yngre person. Det var med det samme han gikk forbi kamera ved senteret jeg mente han lignet TH. Spørsmålet er om det kan være samme person som gikk utenfor Gjerdet ved Futurum Næringspark (han som snudde). Jeg synes mye tyder på det etter å ha sett begge videoene samtidig. Mener det dreier seg om en mann og er enig med Minnie om at høyden kanskje ikke er mer enn 1,70-175.
Hvis du sammenligner med bossdunken på bildet som ble lagt ut igår, så er jeg ikke enig. Jeg mener det er snakk om 1,80+. Men jeg synes begge Futurum mennene ser yngre ut i ganglaget enn han fremste hettemannen i Lørenskog sentrum.
Citera
2020-09-23, 15:21
Bannlyst
Citat:

Ser også lett for meg sambandsutstyr som er mere lukket og kryptert, enn åpen vhf-radio der alle kan snapse opp samtaler. Det var en her som spurte deg om hvilke type walkietalkie som hadde blitt brukt; am-radio, fm-radio eller jakt-radio. Må bare oppklare ang am/fm
am/fm, er noe helt annet, og står for amplutude-modulasjon og frekvens-modulasjon, og har med hvordan signalet ser ut når man kjører det gjennom et oscilliskop. De aller fleste vhf-radioer er fm-radioer.
Vhf-radio, båtradio, politiradio, jaktradio og walkietalkie er det samme, det er bare frekvensinndelingen som er forskjellig. Alle opererer på vhf-båndet som strekker seg fra 108 til 174 mhz.
Med sambandsutstyr, så unngår man at alt blir lagret i basestasjoner. Man unngår at det lagres i noen telefon når man har ringt, og hvilket nummer man ringer.
En annen stor fordel med vhf-radio er at man får kontakt med en gang man trykker inn knappen, noe som er et must under noe slikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in