2020-09-23, 12:41
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniedog
Tillägg:
Det som visar viljan att sluta är att man fortsätter försöka när man misslyckats.

Så ser jag på det i alla fall

Vet många som håller på så år ut å in
Håller inte .
De får massa hjälpmedel men hjälper inte . De måste vilja sluta på riktigt .
De andra sakerna kan hjälpa för stunden bara.

Viljan att sluta på riktigt , det enda som hjälper en ”Sjuk” missbrukare
Citera
2020-09-23, 12:42
Medlem
anniedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Jag kan ta mej som ett exempel så förstår du

Jag själv har mycket erfarenhet av både alkohol , droger , sex och spel i alla olika former

Jag tog droger i 9 år , många år dagligen
Både terapeut för unga missbrukare , psyket , tabletter mot depression, AA , behandlingshem
Inget hjälpte

Men en dag så bestämde jag mej - aldrig mer droger
Bestämde mej på riktigt

Inte tagit en drog sen dess , då pratar jag om knark alltså
Hade inga sug som jag annars haft
Inget psykiskt eller fysiskt sug som jag haft innan
Jag bestämde och viljan fanns till 100 %
Detta va många år sen nu

Jag drömmer om det fortfarande , men finns inga psykiska eller fysiska sug att vilja ha skiten igen .

Jag förstår och det hjälper mig mycket att förstå. Bra att viljan kom till dig tillslut. Vart kom den ifrån? Hur fann du den?

Kanske lever jag in denial. Kan inte förstå hur han kan välja att spela (bort våra pengar) framför att få ha kvar sin familj. Även om det skulle vara så att han inte älskar mig tillräckligt för att sluta, att han väljer att fortsätta framför att ha kvar sin familj. Jag vet att hans barn betyder extremt mycket för honom, han är en väldigt kärleksfull och närvarande förälder och jag vet att familj är väldigt viktigt för honom. Sina barn har han ju även om jag skulle lämna honom men inte vår familj. Han vet att de två sakerna inte är förenliga med varandra så varför vill han då inte sluta med ett scenario som han bara förlorar på?

Förstår att du var i en helt annan situation när din vilja att sluta kom men kanske du ändå har en tanke kring det?
Citera
2020-09-23, 12:53
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Jag förstår och det hjälper mig mycket att förstå. Bra att viljan kom till dig tillslut. Vart kom den ifrån? Hur fann du den?

Kanske lever jag in denial. Kan inte förstå hur han kan välja att spela (bort våra pengar) framför att få ha kvar sin familj. Även om det skulle vara så att han inte älskar mig tillräckligt för att sluta, att han väljer att fortsätta framför att ha kvar sin familj. Jag vet att hans barn betyder extremt mycket för honom, han är en väldigt kärleksfull och närvarande förälder och jag vet att familj är väldigt viktigt för honom. Sina barn har han ju även om jag skulle lämna honom men inte vår familj. Han vet att de två sakerna inte är förenliga med varandra så varför vill han då inte sluta med ett scenario som han bara förlorar på?

Förstår att du var i en helt annan situation när din vilja att sluta kom men kanske du ändå har en tanke kring det?

Jag fick viljan , den kom bara till mej
Jag hade viljat många ggr innan
Både för mej och andra
Så hur den kom kan man nog inte svara på. Den kom på riktigt .

Men jag förstår det e svårt

Är nykter på alkohol Under lång tid nu , men Viljan att sluta finns inte riktigt
Så kommer säkert dricka igen

Spel sug finns , å får återfall då å då
Viljan att sluta finns men inte helt klar
Men jag spelar mycket mobilspel å tv-spel som hjälper mej att inte spela för pengar , men som sagt inte klar helt , då viljan finns men inte till 100%, men jobbar på det. Då det e skit
Spelade extremt mycket förut , kunde inte betala räkningar eller mat . Hade tur jag hade någon som hjälpte mej . Men spelar inte så längre , kan gå 1-2 år mellan återfall .

Så förstår det e svårt men man måste vilja , på riktigt

Jag tror han älskar er jätte mycket å vill er det bästa , men han är inte helt klar med spel för pengar !

Förhoppningsvis så finner han den riktiga viljan
Citera
2020-09-23, 12:55
Medlem
anniedogs avatar
Finns en del som bekämpat sitt missbruk med ayahuasca.... hopplösa fall av opiatmissbrukare som gjort en helomvändning efter att ha tagit en dos. Men det måste man såklart också vilja till 100% om man ska utsättas för.
Citera
2020-09-23, 13:00
Medlem
anniedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Jag fick viljan , den kom bara till mej
Jag hade viljat många ggr innan
Både för mej och andra
Så hur den kom kan man nog inte svara på. Den kom på riktigt .

Men jag förstår det e svårt

Är nykter på alkohol Under lång tid nu , men Viljan att sluta finns inte riktigt
Så kommer säkert dricka igen

Spel sug finns , å får återfall då å då
Viljan att sluta finns men inte helt klar
Men jag spelar mycket mobilspel å tv-spel som hjälper mej att inte spela för pengar , men som sagt inte klar helt , då viljan finns men inte till 100%, men jobbar på det. Då det e skit
Spelade extremt mycket förut , kunde inte betala räkningar eller mat . Hade tur jag hade någon som hjälpte mej . Men spelar inte så längre , kan gå 1-2 år mellan återfall .

Så förstår det e svårt men man måste vilja , på riktigt

Jag tror han älskar er jätte mycket å vill er det bästa , men han är inte helt klar med spel för pengar !

Förhoppningsvis så finner han den riktiga viljan

Det hjälper mycket att höra om hur det var och är för dig, tack för att du delar med dig. Du verkar ha mycket självinsikt. En sista fråga och jag fattar att den är mycket svår att svara på:

Varför dras man till att vilja något som är så destruktivt? Du säger att spel (och kanske alkohol också) är skit men ändå har du inte viljan helt ut att sluta, att vilja göra något som är skit är för mig total självdestruktivitet.
Citera
2020-09-23, 13:12
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Det hjälper mycket att höra om hur det var och är för dig, tack för att du delar med dig. Du verkar ha mycket självinsikt. En sista fråga och jag fattar att den är mycket svår att svara på:

Varför dras man till att vilja något som är så destruktivt? Du säger att spel (och kanske alkohol också) är skit men ändå har du inte viljan helt ut att sluta, att vilja göra något som är skit är för mig total självdestruktivitet.

Alkohol ger mycket ångest , så är extremt jobbigt att hålla på med i längden , vart nykter snart 2 år . Vart nykter innan oxå i perioder .

Spel är roligt för pengar , det e spännande , är en kick . Du är i en bubbla , du får bonus .. vinner en summa , blir glad . Tar uttag ibland , men tyvärr spelar du igen för du tycker det e roligt .
Spänningen är rolig .
Tyvärr tar ju spelet över å du spelar bort din lön , du kan ej betala räkningar
Ger ångest , oro , stress osv

Ja e ju destruktivt och vilja spela istället för betala räkningar å ha mat på bordet .
Du kan ju förlora allt som sagt
Jag har haft mycket tur och hjälp i livet av andra

Folk fastnar i saker helt enkelt
Finns ju folk som köper saker de aldrig använder ens ,,, mycket märkligt

Vi människor e märkliga

Kolla bara på nu när det e trendigt å träna
Folk e ju helt hysteriska med visa rumpan och muskler . Istället för träna för du mår bra av det.

Ha en öppen diskussion med din man om allt , nog det bästa tipset .
Va med han å spela om det e så
Kanske hjälper er . Spela 1 gång i månaden tillsammans .
Dåligt tips men jag tror du förstår vad jag vill komma till

Men prata allafall så mycket ni kan om allt
Prata och skriva hjälper alltid

Så han inte gömmer sej i sin bubbla !
Citera
2020-09-24, 16:08
Medlem
Bara timmar kvar till kl är 00:00 och lönen kommer. Dem närmaste månaderna bakåt har jag brännt hela lönen innan kl 05:00 på morgonen. Sparat ca 400-500kr att köpa mat för dem restrerande 29 dagarna till nästa lön. Såhär ser min vardag ut och det gör mig inget. Jag har accepterat att leva såhär, har inga andra framtidsplaner. Det funkar och spänningen varje gång jag får spela överväger allt, som tidigare skrivet mitt största intresse är spel och kosta vad det kosta vill. Inne på 4:e året såhär nu tror jag. Fler härinne som totalt acccepterat sitt spelande och lever som jag gör? Sköter heltidsjobb och allt annat till 100% hazardspel är bara min akilleshäl.
Citera
2020-09-26, 17:29
Bannlyst
Har ni inget i livet ni värderar mer än er vision om att vinna pengar?

Jag har själv haft spelmissbruk och tagit mig ur det nu efter ett långt tag, fick dock ett ''lyckligt slut''

Jag hade framtidsvisioner om att jag inte vill vara ''farsan med ett spelmissbruk''.

Inga visioner på att faktiskt göra något med ert liv istället för donera pengar till spelbolagen? Ni måste se det för vad det är, inte fantasi. Viljan måste finnas som dem ovan diskuterar, viljan kommer på ett eller annat sätt, man kan tvinga fram viljan.

Jag fick hjälp av en att få tillbaks en stor summa av mina bortspelade pengar och det var väl min ''push'' till att sluta spela helt. Men annars vet jag inte, kanske hade jag fortsatt spela. Hur som är jag glad att jag inte spelar idag och att jag fick tillbaks en stor summa återbetala pengar.

Hoppas ni alla slutar spela och tar hand om er, livet är för kort för att sitta donera pengar maniskt till ett spelbolag, även om ni vinner pengar är ni förlorare i slutet av dagen som kommer donera tillbaks allting, låt säga ni inte gör det och vunnit pengarna, allt det skadat runt omkring er och er egna hjärna är inte värt det.
Citera
2020-10-04, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mega.Unfortune
Bara timmar kvar till kl är 00:00 och lönen kommer. Dem närmaste månaderna bakåt har jag brännt hela lönen innan kl 05:00 på morgonen. Sparat ca 400-500kr att köpa mat för dem restrerande 29 dagarna till nästa lön. Såhär ser min vardag ut och det gör mig inget. Jag har accepterat att leva såhär, har inga andra framtidsplaner. Det funkar och spänningen varje gång jag får spela överväger allt, som tidigare skrivet mitt största intresse är spel och kosta vad det kosta vill. Inne på 4:e året såhär nu tror jag. Fler härinne som totalt acccepterat sitt spelande och lever som jag gör? Sköter heltidsjobb och allt annat till 100% hazardspel är bara min akilleshäl.

Hur många sajter spelar du på eftersom gränsen på 5K o kör du 50kr trycket ?
Citera
2020-10-04, 02:39
Medlem
Tjena Ligger back 200-300 K. Funderar på att upp allt utom mitt bo-lån...¨

Vad Händer på jobbet om jag ger upp allt har rik familj men vill inte ha deras hjälp med csn mmm

Mår så dåligt...
Citera
2020-10-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karanov
Tjena Ligger back 200-300 K. Funderar på att upp allt utom mitt bo-lån...¨

Vad Händer på jobbet om jag ger upp allt har rik familj men vill inte ha deras hjälp med csn mmm

Mår så dåligt...

Varför ska du ge upp allt?
Verkar som du kan klara upp det här.
Ta ångesten som en hjälp till att må bättre genom att inte spela.
Jag vet det låter enkelt men efter att ha varit spelberoende i 20 år så tror jag det var det som klickade
mest hos mig.
Denna ständiga ångest och att all tid gick till spel.
Försummade familj och barn.
Spelfri nu sen snart två år och inser hur mycket jag missat.
Men har aldrig mått så bra och känt mig så ångestfri.

https://www.spelpaus.se/
Antal avstängda just nu
56520
Bli en du också!
Citera
2020-10-07, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MokkoLokko
Varför ska du ge upp allt?
Verkar som du kan klara upp det här.
Ta ångesten som en hjälp till att må bättre genom att inte spela.
Jag vet det låter enkelt men efter att ha varit spelberoende i 20 år så tror jag det var det som klickade
mest hos mig.
Denna ständiga ångest och att all tid gick till spel.
Försummade familj och barn.
Spelfri nu sen snart två år och inser hur mycket jag missat.
Men har aldrig mått så bra och känt mig så ångestfri.

https://www.spelpaus.se/
Antal avstängda just nu
56520
Bli en du också!

Spel är för roligt att lägga ner...

Att känna är att leva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem