Citat:
Ursprungligen postat av
Xanyo
Börjat ta droger istället för spela det får man ju iallafall ut någonting utav. Är som man säger byta ett missbruk mot ett annat,, och spel i min mening förstör brutalt mycket mer än vad droger gör.
Sjukaste jag läst på länge.
Varför inte byta mot något mindre skadligt missbruk, typ träning.
Förresten, såg att du i tidigare inlägg tänkte lägga in småslantar för att vinna drömvinsten. Du måste arbeta bort dom tankarna. För det börjar alltid med småslantar, som blir lite mer, och sen är jakten på förlusterna igång igen.
En gång spelade jag en oskyldig Topptipset för 30kr och var på könshåret ifrån att vinna 10 000. Vad gjorde jag? Blev förbannad och la 10 000 på en fotbollsmatch för att dubbla pengarna och få min vinst jag hade "förtjänat".
Gick åt helvete och spelade bort 40 000 den gången innan jag la av.
Det bästa som kan hjälpa oss missbrukare är tid. Ju längre tid vi håller oss ifrån spel kommer vi sluta se det som en del av vår vardag. Tankarna blir faktiskt färre för varje dag. Jag har hållit upp ett tag nu och i början tänkte jag på mina förluster varje minut i stort sett. Nu kanske en gång om dagen.
Men, gör inga misstag. Tid är också vår största fiende. När tillräckligt lång tid passerat har man en tendens att romantisera och försköna spelandet samtidigt som man förträngt alla vidriga känslor och den där bittra eftersmaken när man vaknar på morgonen och tömt kontot kvällen innan. Släpp aldrig garden.