2020-09-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
På Facebook siden om Odin som var det noen som påpekte at "alle vet jo hva som foregår ved Jonsvatnet". Det var tydelig at personen ikke hintet til blæbærplukking. Hva foregår der for de som ikke er lokalkjent i og rundt Trondheim, jeg aner ikke. "Dogging" plass? Røver-reir med dop og deling?
Oops! Nå googla jeg dogging Jonsvatnet. Det foregår der ja...
Citera
2020-09-22, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Takk for svaret!
Var det ikke omtrent midt imellom Malvik og Jonsvatnet vitnet mente han hadde sett Odin?
Det var visst bratte partier i området...i en sving...

Kan det være her mon tro?
Søk: 63.407233,10.592328

På markeringen her er vel omtrent der tingene hans ble funnet, har vært en post om det tidligere. Kanskje han ble utsatt for noe som vanligvis hunkjønn blir utsatt for. Uff, mener altså voldtekt..
https://www.nakenprat.com/generell-prat/363633-doggingsteder-trondheim.html
Citera
2020-09-22, 22:27
Avslutad
Citat:
På markeringen her er vel omtrent der tingene hans ble funnet, har vært en post om det tidligere. Kanskje han ble utsatt for noe som vanligvis hunkjønn blir utsatt for. Uff, mener altså voldtekt..
https://www.nakenprat.com/generell-prat/363633-doggingsteder-trondheim.html
Huff ja, det stemmer, det er samme stedet.
Så stedet er kjent for den slags...da er jeg redd for at du kan ha rett.

Jeg har sett på hvordan han beveger seg i Midtbyen den natten, og jeg synes tempoet øker etter kl 05:09 (Downtown). Han returnerer til dronningens gate/kvartalet v/Flying tiger, som om han har en fast rute, og jeg klarer dessverre ikke å la være å tenke på prostitusjon. Jeg tviler likevel på at det var slik, for det virker som han var en helt normal gutt, uten behov som kunne gjort prostitusjon nødvendig.
Jeg synes også han ser redd ut, så han kan ha blitt forfulgt av noen. Han kunne kanskje oppfattes som transseksuell/homofil og kanskje til og med bli forvekslet med en jente, men han kan også ha vært vitne til noe kriminelt. Mulig han har blitt offer for en voldtekt eller andre voldelige handlinger, og ganske sikkert med døden til følge.

Jeg tror nok at noe kriminelt har skjedd. Veldig mistenkelig at den ene Nike-skoen ble funnet på pir 2, og at pass, mobil m.m. ble funnet et annet sted i nærheten. Det tyder på kamp.

Edit:
Jeg tror pass, mobil, bankkort og busskort er plassert der for at det skal se ut som et selvmord (flytte fokus fra stedet handlingen skjedde).
Skoen og posen med treningsklær tror jeg ble oversett ved en feiltagelse, GM ville fjerne alle spor etter handlingen.
Spørsmålet er hvordan Odin forsvant fra pir 2.
Ble kroppen hans hentet samtidig med bagen - eller ble Odin bortført levende først?

Jeg tenker at flere gjerningsmenn er innblandet. Når den hvite bilen parkerer ved pir 2, går én frem og holder vakt, mens tingene og evt kroppen blir plassert i bilen.
Senast redigerad av Havhest 2020-09-22 kl. 23:23.
Citera
2020-09-23, 02:35
Medlem
Citat:
Huff ja, det stemmer, det er samme stedet.
Så stedet er kjent for den slags...da er jeg redd for at du kan ha rett.

Jeg har sett på hvordan han beveger seg i Midtbyen den natten, og jeg synes tempoet øker etter kl 05:09 (Downtown). Han returnerer til dronningens gate/kvartalet v/Flying tiger, som om han har en fast rute, og jeg klarer dessverre ikke å la være å tenke på prostitusjon. Jeg tviler likevel på at det var slik, for det virker som han var en helt normal gutt, uten behov som kunne gjort prostitusjon nødvendig.
Jeg synes også han ser redd ut, så han kan ha blitt forfulgt av noen. Han kunne kanskje oppfattes som transseksuell/homofil og kanskje til og med bli forvekslet med en jente, men han kan også ha vært vitne til noe kriminelt. Mulig han har blitt offer for en voldtekt eller andre voldelige handlinger, og ganske sikkert med døden til følge.

Jeg tror nok at noe kriminelt har skjedd. Veldig mistenkelig at den ene Nike-skoen ble funnet på pir 2, og at pass, mobil m.m. ble funnet et annet sted i nærheten. Det tyder på kamp.

Edit:
Jeg tror pass, mobil, bankkort og busskort er plassert der for at det skal se ut som et selvmord (flytte fokus fra stedet handlingen skjedde).
Skoen og posen med treningsklær tror jeg ble oversett ved en feiltagelse, GM ville fjerne alle spor etter handlingen.
Spørsmålet er hvordan Odin forsvant fra pir 2.
Ble kroppen hans hentet samtidig med bagen - eller ble Odin bortført levende først?

Jeg tenker at flere gjerningsmenn er innblandet. Når den hvite bilen parkerer ved pir 2, går én frem og holder vakt, mens tingene og evt kroppen blir plassert i bilen.
Jeg var inne på det helt i starten av tråden, at han har feminine trekk og kunne blitt utsatt for noe pga dette. Det sies at de som går i vannet der vil på et tidspkt flyte opp. Han virker redd på opptak, som om noen følger etter. Rart disse ikke da er fanget opp av kamera, men vel de er vel kanskje det, men avhørt som vitne. Godt mulig flere er involvert, selv om voldtektsmenn pleier å opptre alene. På overvåkingsbilder er det for meg ikke tydelig at det er samme mann rundt bilen, men de er for uklare til å stadfeste farger på klær. Det er også et hull i timeline på havna, skjedde det noe i det tidspkt? Gjemte han seg? En jente ville vært redd for å gå alene i mørket på kaia der, kanskje han fikk kjenne på årsaken til det.
Senast redigerad av eeqaz 2020-09-23 kl. 02:54.
Citera
2020-09-23, 03:10
Avslutad
Citat:
Jeg var inne på det helt i starten av tråden, at han har feminine trekk og kunne blitt utsatt for noe pga dette. Det sies at de som går i vannet der vil på et tidspkt flyte opp. Han virker redd på opptak, som om noen følger etter. Rart disse ikke da er fanget opp av kamera. Godt mulig flere er involvert, selv om voldtektsmenn pleier å opptre alene
Ja, det hender at det er flere ifm med voldtekt, men jeg er enig i at det er uvanlig.
Hvis Odin har vært vitne til noe kriminelt, så er det kanskje mer sannsynlig.
Eller som du har vært inne på tidligere (jeg har lest litt av dine tidligere innlegg), at han kan ha blitt utsatt for ekstrem vold pga antatt legning (transseksuell, homofil), eller hvis de trodde han var prostituert ect. Visse miljøer er ekstremt aggressive i forhold til det de mener er unormalt (eller hva skal man kalle det). Du var jo også inne på at det kunne ha oppstått en konflikt (som kanskje hadde pågått en stund).
Jeg husker ikke alt nå, men du hadde noen gode hypoteser synes jeg.

Dette stedet hvor gjenstandene ble funnet brent, Jonsvatenet, det er jo beryktet i forhold til dogging f.eks.. Sånn sett kan stedet ha blitt valgt, for å lede mistanke mot seksualforbrytere.
Kan mannen i den hvite bilen være en far som rydder opp etter sin sønn? Sønnen kommer hjem blodig, og faren forstår hva som har skjedd? Bare en tanke...
Senast redigerad av Havhest 2020-09-23 kl. 03:12.
Citera
2020-09-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ja, det hender at det er flere ifm med voldtekt, men jeg er enig i at det er uvanlig.
Hvis Odin har vært vitne til noe kriminelt, så er det kanskje mer sannsynlig.
Eller som du har vært inne på tidligere (jeg har lest litt av dine tidligere innlegg), at han kan ha blitt utsatt for ekstrem vold pga antatt legning (transseksuell, homofil), eller hvis de trodde han var prostituert ect. Visse miljøer er ekstremt aggressive i forhold til det de mener er unormalt (eller hva skal man kalle det). Du var jo også inne på at det kunne ha oppstått en konflikt (som kanskje hadde pågått en stund).
Jeg husker ikke alt nå, men du hadde noen gode hypoteser synes jeg.

Dette stedet hvor gjenstandene ble funnet brent, Jonsvatenet, det er jo beryktet i forhold til dogging f.eks.. Sånn sett kan stedet ha blitt valgt, for å lede mistanke mot seksualforbrytere.
Kan mannen i den hvite bilen være en far som rydder opp etter sin sønn? Sønnen kommer hjem blodig, og faren forstår hva som har skjedd? Bare en tanke...

intr tanke, det har jo skjedd i andre saker, at for eksempel foreldre har forsøkt dekke opp ..Også at det er hatkriminalitiet knyttet til transseksuelle, og at de er mer utsatt for overgrep, kan noen i grisefylla på jakt etter hore tatt feil av O. med sitt lange blonde år, el blitt provosert av hans utseende ? har mer tro på noe slikt enn at han har oppøskt noe dogging liknende, muligens han ble "sweet talked" til å bli en tilsynelatende hyggelig fyr hjem el annet sted i påvente av buss, og så skjedde det noe han ikke ville være med på allikevel, og det oppstod en situasjon som førte til voldsbruk..
Citera
2020-09-27, 15:28
Avslutad
Citat:
intr tanke, det har jo skjedd i andre saker, at for eksempel foreldre har forsøkt dekke opp ..Også at det er hatkriminalitiet knyttet til transseksuelle, og at de er mer utsatt for overgrep, kan noen i grisefylla på jakt etter hore tatt feil av O. med sitt lange blonde år, el blitt provosert av hans utseende ? har mer tro på noe slikt enn at han har oppøskt noe dogging liknende, muligens han ble "sweet talked" til å bli en tilsynelatende hyggelig fyr hjem el annet sted i påvente av buss, og så skjedde det noe han ikke ville være med på allikevel, og det oppstod en situasjon som førte til voldsbruk..
Takk for svaret!
Jeg synes at det virker som at O hadde planlagt å gå dit vi så han sist kl 06:01.
Det kan nesten virke som om han hadde et "oppdrag". Han går veldig målrettet langs kaien, og forsvinner bak det hvite lett-huset (brakken), som om han har en plan.
På overvåkingskamera ved Dreams kl 05:35, så har det blitt sagt at han ser seg til siden (husker ikke helt om det er opplyst hvilken retning han ser), og så løper han derifra.

Kan han ha sett noen/noe på andre siden av kanalen?

Hadde han en avtale med noen som skulle gi et signal? Var det derfor bevegelsemønsteret var så merkelig den natten?

Jeg synes at det ser ut som han gikk en slags vaktrute, slik at han med jevne mellomrom var oppe ved kanalen og sjekket "noe", for så å trekke ned igjen til dronningens gate/Thomas Angells gate, og at han valgte nye ruter for å la være å vekke oppsikt.

Kl 05:35 v/Dreams oppdager O "noe", og han løper derifra. Jeg tror han ser "noe" på andre siden av kanalen. Etter "dette" beveger han seg raskt mot pir 2.
Har O fått et signal? Oppdager han "den/de" han har ventet på?
Det virker ikke som O har mer enn tid og vei (til stedet vi så han sist), så han kan neppe ha vært innom hurtigbåtterminalen på veien. Den ligger jo i en annen retning, og det tror jeg passer dårlig inn med kamerabildene langs kaien på pir 2.

Hva hadde O i bagen?
Det virker som at den er tyngre enn at den bare kan inneholde treningstøy, dusjsåpe og sko.
Kan O ha byttet klær bak lett-huset?
Visste han hvordan han kunne bevege seg bort derfra uten å bli fanget opp på kamera?

Jeg synes ikke at det virker som at dette dreier seg om et selvmord.

Jeg har inntrykk av at O er en atletisk person. Han har drevet med dykking, svømming, surfing og kampsport (sikkert flere ting også).

Begge O:s foreldre er forskere, og familien har bodd i California i 3 omganger i den forbindelse.
Hvilken utdannelse hadde O påbegynt, og hvilken skole gikk han på?

Nato-øvelsen var fra 25. oktober til 7. november.
Lå det fremdeles noen krigsskip i havnen, den natten O forsvant?
Lå det et skip ved kai 68?

Mulig jeg har sett for mye film, men jeg får litt spion-vibber...bare en tanke!

Og en tanke til...
Hva som er maskulint og hva som er feminint, kan nok diskuteres.
Ikke at det betyr så mye, men jeg kunne ikke la være å legge merke til at O er nærmest helt identisk med Leiv Eiriksson, slik han er fremstilt med statuen på kai 68. Statuen var en gave til Trondheim by, fra The Leif Erikson Society i Seattle, ifm 1000 års-jubileumet i 1997.
Det var et merkelig sammentreff, og må være lov å nevne.
Senast redigerad av Havhest 2020-09-27 kl. 16:02.
Citera
2020-10-09, 04:11
Medlem
Citat:
Takk for svaret!
Jeg synes at det virker som at O hadde planlagt å gå dit vi så han sist kl 06:01.
Det kan nesten virke som om han hadde et "oppdrag". Han går veldig målrettet langs kaien, og forsvinner bak det hvite lett-huset (brakken), som om han har en plan.
På overvåkingskamera ved Dreams kl 05:35, så har det blitt sagt at han ser seg til siden (husker ikke helt om det er opplyst hvilken retning han ser), og så løper han derifra.

Kan han ha sett noen/noe på andre siden av kanalen?

Hadde han en avtale med noen som skulle gi et signal? Var det derfor bevegelsemønsteret var så merkelig den natten?

Jeg synes at det ser ut som han gikk en slags vaktrute, slik at han med jevne mellomrom var oppe ved kanalen og sjekket "noe", for så å trekke ned igjen til dronningens gate/Thomas Angells gate, og at han valgte nye ruter for å la være å vekke oppsikt.

Kl 05:35 v/Dreams oppdager O "noe", og han løper derifra. Jeg tror han ser "noe" på andre siden av kanalen. Etter "dette" beveger han seg raskt mot pir 2.
Har O fått et signal? Oppdager han "den/de" han har ventet på?
Det virker ikke som O har mer enn tid og vei (til stedet vi så han sist), så han kan neppe ha vært innom hurtigbåtterminalen på veien. Den ligger jo i en annen retning, og det tror jeg passer dårlig inn med kamerabildene langs kaien på pir 2.

Hva hadde O i bagen?
Det virker som at den er tyngre enn at den bare kan inneholde treningstøy, dusjsåpe og sko.
Kan O ha byttet klær bak lett-huset?
Visste han hvordan han kunne bevege seg bort derfra uten å bli fanget opp på kamera?

Jeg synes ikke at det virker som at dette dreier seg om et selvmord.

Jeg har inntrykk av at O er en atletisk person. Han har drevet med dykking, svømming, surfing og kampsport (sikkert flere ting også).

Begge O:s foreldre er forskere, og familien har bodd i California i 3 omganger i den forbindelse.
Hvilken utdannelse hadde O påbegynt, og hvilken skole gikk han på?

Nato-øvelsen var fra 25. oktober til 7. november.
Lå det fremdeles noen krigsskip i havnen, den natten O forsvant?
Lå det et skip ved kai 68?

Mulig jeg har sett for mye film, men jeg får litt spion-vibber...bare en tanke!

Og en tanke til...
Hva som er maskulint og hva som er feminint, kan nok diskuteres.
Ikke at det betyr så mye, men jeg kunne ikke la være å legge merke til at O er nærmest helt identisk med Leiv Eiriksson, slik han er fremstilt med statuen på kai 68. Statuen var en gave til Trondheim by, fra The Leif Erikson Society i Seattle, ifm 1000 års-jubileumet i 1997.
Det var et merkelig sammentreff, og må være lov å nevne.
Det må ha vært kaldt og surt nede ved kaia den morgenen, hvorfor ville han slå ihjel tid der mens han ventet på buss, var det ikke andre steder, i sentrum, på togstasjonen (når er den åpen) i en døgnåpen 7/11, bensinstasjon han kunne henge i og ved som hadde vært bedre, kjøpt seg en lader på en av disse stedene og kommet i kontakt med foreldre eller venner, eller lånt seg en tlf og blitt hentet av sine foreldre, eller sjekket bussruter i forkant og heller overnattet hos en kompis, eller hotellrommet de hadde leid, som bør ha vært leid til utsjekk kl. 12 dagen etter. Hvorfor henge rundt ved havna i timesvis? Kanskje du har rett, at han hadde en avtale om å møte noen?

America Navy skipet har også interessert meg, det var ikke kamera rettet mot der hvor skipet lå tror jeg men montert på skipet. Etterforskning på skipet ble ikke gjort for de dro videre.

Var det ikke Orkdal videregående? Mener det var heimevernssoldater derfra som også patruljerte i det i området.

Og så har man fyren på kaia, som tok tingene til Jonsvatnet og brant de de han fikk vite det var en forsvinningssak, istedenfor for å levere de til politiet slik et normalt menneske ville gjort. Hva skulle han med verdiløse ting, hvorfor oppbevare de og så brenne de? Og lyve i vitne avhør?

Og så har man skogsarbeideren som mener han så O. mandagen etterpå. Hvilke klær ble brent og hvilke hadde han på seg iflg denne mannen?
Citera
2020-10-11, 13:24
Medlem
Iflg en post på Hvor er Odin forumet påstås det at venner av Odin som var på hotellet sier ulike ting ihht hvor de skilte lag og hvilken retning de gikk. HVORFOR?!

Ett vitne mener å ha sett at 3 personer følger etter Odin på kaia. De bør ha blitt fanget opp på kamera, hvem er de? Har de ikke meldt seg, har ikke politiet funnet frem til de? Synes politiet er så lite villig til å dele noe om saken, hvorfor det?

Mannen med bil, hva gjør han på kaia, hvorfor tar han med deg Odins ting og hvorfor brenner han de opp senere?
Citera
2020-10-11, 15:04
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Iflg en post på Hvor er Odin forumet påstås det at venner av Odin som var på hotellet sier ulike ting ihht hvor de skilte lag og hvilken retning de gikk. HVORFOR?!

Ett vitne mener å ha sett at 3 personer følger etter Odin på kaia. De bør ha blitt fanget opp på kamera, hvem er de? Har de ikke meldt seg, har ikke politiet funnet frem til de? Synes politiet er så lite villig til å dele noe om saken, hvorfor det?

Mannen med bil, hva gjør han på kaia, hvorfor tar han med deg Odins ting og hvorfor brenner han de opp senere?

Brukar väl bara vara typ gärningsmän som eldar upp saker , eller ?
Men det där med att tre män förföljt Odin där på kajen som något vittne sett , känns som om det inte är omöjligt i dessa tider !?

För hur många blir inte rånmördade nuförtiden på grund att ” nya inflyttade ” som inte verkar fatta ett dugg om vad som är moralisk riktigt och att sådant är det straff på !
Stackars alla nordiska länder som inte längre får må bra utifrån fel fostran på människor .

Blä !
Citera
2020-10-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Brukar väl bara vara typ gärningsmän som eldar upp saker , eller ?
Men det där med att tre män förföljt Odin där på kajen som något vittne sett , känns som om det inte är omöjligt i dessa tider !?

För hur många blir inte rånmördade nuförtiden på grund att ” nya inflyttade ” som inte verkar fatta ett dugg om vad som är moralisk riktigt och att sådant är det straff på !
Stackars alla nordiska länder som inte längre får må bra utifrån fel fostran på människor .

Blä !

Det er noe som ikke stemmer når en mann tar med seg saker uten verdi, beholder disse verdiløse sakene en periode, og når saken når media, da brenner han sakene for han vil ikke blandes inn forsvinningen...og så lyver han til politiet i de første avhørene...hva f... !
Citera
2020-11-08, 21:23
Medlem
Utdrag Odins far FB innlegg - 18. oktober 2020.

Siden Odin ble borte har det vært mange spekulasjoner og rykter. Det er rykter om både dop og stor gjeld, men det er vanskelig å kjenne igjen Odin i noe av dette. Kanskje var han nysgjerrig og prøvde litt hasj, kanskje «fikk» han noe i god tro på en fest, og som han senere ble avkrevd betaling for? Det er visstnok ikke så uvanlig. Kanskje «kritet» han noen gram. Vi vet ikke hvor disse ryktene kommer fra, kanskje er det til og med røyk uten ild?
Det vi vet er at dette i en tidlig fase var tema i etterforskningen og at vi i avhør med politiet ble konfrontert med ulike bilder som skulle dokumentere påstander om rusmisbruk. Ingen av oss klarte å se disse selvportrettene som noe annet enn rene «poseringsbilder», altså bilder som var ment å fortelle en artig (?) historie til kompiser på Snapchat. Å bli møtt med dette, nærmest som en forklaring, når guttungen var savnet, var både vondt og provoserende.
.....
Etter at gjenstander tilhørende Odin ble funnet på Jonsvannet har også politiet nedlagt et enormt arbeid med å finne ut av dette. Saken ble bemannet som en drapssak og KRIPOS bidro med noen av sine beste folk. Politiet har gjort et imponerende arbeid og det kom også inn et sentralt tips via «Åsted Norge». Som et resultat kunne vi for noen uker siden lese om løsningen i media, en tilfeldig forbipasserende, i bil på piren, hadde tatt tingene og så kvittet seg med disse i panikk da han innså hva han faktisk hadde tatt med seg. La oss imidlertid ta dette en annen gang. Det som dessverre er fakta er at Odin ikke er funnet og at det nå er lite å gå på. Heldigvis jobber politiet videre med saken.
.....
Hvis det er flere der ute som sitter på hemmeligheter ber vi intenst om at dere kommer med det nå. Vi har vanskelig for å tro at Odin druknet i elva for 23 måneder siden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in