2020-11-20, 18:09
Medlem
2 år siden han forsvant i dag.

Syns fortsatt det er rart kompisene ikke vil snakke med foreldra. Må være bedre å innrømme rusbruk enn å mistenkeliggjøre seg selv i en forsvinning..
Citera
2021-01-25, 20:43
Medlem
fra foreldrene på FB siden Hvor er Odin:

Som ei markering av Odins bursdag ønsker vi derfor å auka den tidlegare annonserte dusøren til 100.000,- NOK til den som kan gi oss etterprøvbar informasjon om kva som skjedde med Odin den natta han forsvann. Informasjonen må bidra til at Odin blir funnen. Vi trur at nokon veit kva som skjedde med Odin, og kanskje også kvar han er i dag.
- Vi ber om at du/de som har noko å bidra med, kontaktar politiet på telefon 02800.
- Du kan også senda tips på mail til tips@finnOdin.no
-Det er også mulig å kontakta oss foreldre, Dan Y. Jacobsen og Ingunn Hagen direkte. For dei som ønsker å vera anonyme, er det mulig å senda brev til oss på adressa: Egghåggåveien 1, 7355 Eggkleiva.
- Også bistandsadvokaten vår, Kristin Bugge Midthjell kan ta imot tips. Som advokat har ho taushetsplikt.
- TV2-programmet Åsted Norge har hatt fleire innslag om Odins forsvinning. Det er framleis mulig å senda tips til Åsted Norge. Som mediebedrift er dei forplikta til å ivareta tipsars kjeldevern.
Vi håper at denne dusøren kan motivera den som veit noko til å sei frå om dette. Kanskje det kan vera ein lettelse å vidareformidla informasjon om Odins forsvinning viss ein veit noko? Vi foreldre ville setta stor pris på å få vita kva som skjedde med sonen vår, og kvar han er.
Citera
2021-01-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
2 år siden han forsvant i dag.

Syns fortsatt det er rart kompisene ikke vil snakke med foreldra. Må være bedre å innrømme rusbruk enn å mistenkeliggjøre seg selv i en forsvinning..
Hvordan vet du at ingen kompiser har snakket med foreldrene ? De er jo av den oppfatning at han kan ha røyket seg en joint i ny og ne, og virker ikke skrekkslagne av den grunn. Det der vanlig blant ungdommer og de vet det.
Citera
2021-02-11, 10:49
Medlem
landbandys avatar
Jo precis .
Det ingår nästan om man säger så ....i unga människors liv , tokigt nog .

Funderar på den där /bonden/skogsarbetaren som såg Odin gå förbi honom på en skogsväg , litet leende och med sin gulaktiga jacka på sig ( mannen såg att det var han ,påpekade mannen ; likheten med Odin osv.
Sen när mannen körde efter honom när han utfört sitt arbete där han var så var Odin helt ” puts väck”, syntes ingenstans !!?

Mannen undrade verkligen var han tog vägen eftersom det var endast några minuter som killen gick förbi på vägen ...

Det berättades ju att det var stora branter typ raviner utmed den där skogsvägen så jag funderar på om Odin haft sådan otur att han glidit / fallit ner där någonstans ?

De borde ju försöka söka där , eller är det helt omöjligt kanske utifrån svår terräng ?

För Odins föräldrar skull , tänker jag ....
Citera
2021-02-11, 13:42
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo precis .
Det ingår nästan om man säger så ....i unga människors liv , tokigt nog .

Funderar på den där /bonden/skogsarbetaren som såg Odin gå förbi honom på en skogsväg , litet leende och med sin gulaktiga jacka på sig ( mannen såg att det var han ,påpekade mannen ; likheten med Odin osv.
Sen när mannen körde efter honom när han utfört sitt arbete där han var så var Odin helt ” puts väck”, syntes ingenstans !!?

Mannen undrade verkligen var han tog vägen eftersom det var endast några minuter som killen gick förbi på vägen ...

Det berättades ju att det var stora branter typ raviner utmed den där skogsvägen så jag funderar på om Odin haft sådan otur att han glidit / fallit ner där någonstans ?

De borde ju försöka söka där , eller är det helt omöjligt kanske utifrån svår terräng ?

För Odins föräldrar skull , tänker jag ....
Borde kunna söka med drönare, men det är säkert redan gjort antar jag. Har dock för mig att mannen rapporterade dethär bra länge efter att försvinnandet skett. Han hade inte fått med sig det.
Citera
2021-03-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Hvordan vet du at ingen kompiser har snakket med foreldrene ? De er jo av den oppfatning at han kan ha røyket seg en joint i ny og ne, og virker ikke skrekkslagne av den grunn. Det der vanlig blant ungdommer og de vet det.

Faren har skrevet det flere ganger i Facebook-gruppen.
Citera
2021-03-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Faren har skrevet det flere ganger i Facebook-gruppen.

Gikk gjennom den siden nå, fant ikke at han henvender seg direkte til venner. Jeg fant steder hvor han skriver "noen må vite noe" og at han stiller spørsmålstegn ved at han med bilen som tok eiendeler til Jonsvatnet slapp for enkelt unna. Jeg ser han tidlig i etterforskningen fikk av politiet se at Odin poserte med joint eller noe i den duren med venner, og at han ikke dramatiserer det som at gutten var narkoman, bare nysgjerrig slik mange er i den alderen. Faren kommenteter også som omhandler narkotika, at han skyldte penger osv. de ryktene må jo ha nådd faren av noen, det er ikke slikt media skriver. Jeg oppfatter han bare som en normal tenåring som har teste litt jointrøyking. Jeg ser også at venner etterlyser han, og holder offentlige appeller. Jeg tror de vil at sannheten skal frem. Foreldrene hans virker OK. Hvorfor (og eventuelt hva) skulle hans venner skjule? For meg ser det ut som om vennene hans vil ha saken oppklart.
Senast redigerad av eeqaz 2021-03-21 kl. 19:06.
Citera
2021-03-21, 19:14
Medlem
Citat:
Gikk gjennom den siden nå, fant ikke at han henvender seg direkte til venner. Jeg fant steder hvor han skriver "noen må vite noe" og at han stiller spørsmålstegn ved at han med bilen som tok eiendeler til Jonsvatnet slapp for enkelt unna. Jeg ser han tidlig i etterforskningen fikk av politiet se at Odin poserte med joint eller noe i den duren med venner, og at han ikke dramatiserer det som at gutten var narkoman, bare nysgjerrig slik mange er i den alderen. Faren kommenteter også som omhandler narkotika, at han skyldte penger osv. de ryktene må jo ha nådd faren av noen, det er ikke slikt media skriver. Jeg oppfatter han bare som en normal tenåring som har teste litt jointrøyking. Jeg ser også at venner etterlyser han, og holder offentlige appeller. Jeg tror de vil at sannheten skal frem. Foreldrene hans virker OK. Hvorfor (og eventuelt hva) skulle hans venner skjule? For meg ser det ut som om vennene hans vil ha saken oppklart.

Angående venner forstår jeg ikke hvorfor han ikke lånte noens telefon, eller telefonlader of ev bli hentet eller gi beskjed om at han ble med en kompis eller bli på hotellet til dagen etterpå. Hvorfor gikk han rundt på kaia, det var lenge til bussen skulle gå. Og så han fyren som tok eiendelene uten verdi og brant de opp, løy i de første avhørene, det er også merkelig.
Citera
2021-05-14, 19:41
Medlem
GormDenGamles avatar
Ny intervju med föräldrarna.
Börjar efter 18 minuter och 16 sekunder - https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/ordetfritt/2021/05/12/%E2%80%93-Jeg-tror-det-var-veldig-vanskelig-for-meg-%C3%A5-forst%C3%A5-at-han-var-d%C3%B8d-23952176. ece
Citera
2021-05-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ny intervju med föräldrarna.
Börjar efter 18 minuter och 16 sekunder - https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/ordetfritt/2021/05/12/%E2%80%93-Jeg-tror-det-var-veldig-vanskelig-for-meg-%C3%A5-forst%C3%A5-at-han-var-d%C3%B8d-23952176. ece

stakkars folk. politiet har gjort en elendig jobb, masse data / video-opptak ble slettet og alle funn vedrørende saken er gjort av privatpersoner. politiet har ikke kommet med noenting.
Citera
2021-05-18, 17:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
stakkars folk. politiet har gjort en elendig jobb, masse data / video-opptak ble slettet og alle funn vedrørende saken er gjort av privatpersoner. politiet har ikke kommet med noenting.

Politiet har gjort en dårlig jobb, ja. Slikt arbeid man forventer seg av svensk politi - ikke av norsk.
Citera
2021-05-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Politiet har gjort en dårlig jobb, ja. Slikt arbeid man forventer seg av svensk politi - ikke av norsk.

Lurer på differansen mellom ressursene brukt på Odin vs Anne Elisabeth Hagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in