Citat:
Ursprungligen postat av
eeqaz
intr tanke, det har jo skjedd i andre saker, at for eksempel foreldre har forsøkt dekke opp ..Også at det er hatkriminalitiet knyttet til transseksuelle, og at de er mer utsatt for overgrep, kan noen i grisefylla på jakt etter hore tatt feil av O. med sitt lange blonde år, el blitt provosert av hans utseende ? har mer tro på noe slikt enn at han har oppøskt noe dogging liknende, muligens han ble "sweet talked" til å bli en tilsynelatende hyggelig fyr hjem el annet sted i påvente av buss, og så skjedde det noe han ikke ville være med på allikevel, og det oppstod en situasjon som førte til voldsbruk..
Takk for svaret!
Jeg synes at det virker som at O hadde planlagt å gå dit vi så han sist kl 06:01.
Det kan nesten virke som om han hadde et "oppdrag". Han går veldig målrettet langs kaien, og forsvinner bak det hvite lett-huset (brakken), som om han har en plan.
På overvåkingskamera ved Dreams kl 05:35, så har det blitt sagt at han ser seg til siden (husker ikke helt om det er opplyst hvilken retning han ser), og så løper han derifra.
Kan han ha sett noen/noe på andre siden av kanalen?
Hadde han en avtale med noen som skulle gi et signal? Var det derfor bevegelsemønsteret var så merkelig den natten?
Jeg synes at det ser ut som han gikk en slags vaktrute, slik at han med jevne mellomrom var oppe ved kanalen og sjekket "noe", for så å trekke ned igjen til dronningens gate/Thomas Angells gate, og at han valgte nye ruter for å la være å vekke oppsikt.
Kl 05:35 v/Dreams oppdager O "noe", og han løper derifra. Jeg tror han ser "noe" på andre siden av kanalen. Etter "dette" beveger han seg raskt mot pir 2.
Har O fått et signal? Oppdager han "den/de" han har ventet på?
Det virker ikke som O har mer enn tid og vei (til stedet vi så han sist), så han kan neppe ha vært innom hurtigbåtterminalen på veien. Den ligger jo i en annen retning, og det tror jeg passer dårlig inn med kamerabildene langs kaien på pir 2.
Hva hadde O i bagen?
Det virker som at den er tyngre enn at den bare kan inneholde treningstøy, dusjsåpe og sko.
Kan O ha byttet klær bak lett-huset?
Visste han hvordan han kunne bevege seg bort derfra uten å bli fanget opp på kamera?
Jeg synes ikke at det virker som at dette dreier seg om et selvmord.
Jeg har inntrykk av at O er en atletisk person. Han har drevet med dykking, svømming, surfing og kampsport (sikkert flere ting også).
Begge O:s foreldre er forskere, og familien har bodd i California i 3 omganger i den forbindelse.
Hvilken utdannelse hadde O påbegynt, og hvilken skole gikk han på?
Nato-øvelsen var fra 25. oktober til 7. november.
Lå det fremdeles noen krigsskip i havnen, den natten O forsvant?
Lå det et skip ved kai 68?
Mulig jeg har sett for mye film, men jeg får litt spion-vibber...bare en tanke!
Og en tanke til...
Hva som er maskulint og hva som er feminint, kan nok diskuteres.
Ikke at det betyr så mye, men jeg kunne ikke la være å legge merke til at O er nærmest helt identisk med Leiv Eiriksson, slik han er fremstilt med statuen på kai 68. Statuen var en gave til Trondheim by, fra The Leif Erikson Society i Seattle, ifm 1000 års-jubileumet i 1997.
Det var et merkelig sammentreff, og må være lov å nevne.