2020-09-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OddD
Jag har Grand Soir och älskar den. En riktig Amber och Tonka dröm med trevlig vanilj i drydownen. Lång hållbarhet och måttlig projektion. Också den enda MFK jag har.
Ja den verkar god, men för de priset känns de risky om projektionen är för klen :P
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har aldrig fastnat för en enda MFK-doft jag har testat hittills. Hans vanliga Oud är rätt bra men nog inget jag skulle känna är värt prislappen.
Har en test hemma och den luktar ju gott så, men ganska tråkig och usel prestanda. Visst alla vill inte att lukten ska ta över ett rum, m en en parfym för den prislappen inte bör va "skin scent" dofter tkr jag.
Citera
2020-09-21, 18:03
Medlem
irrblosss avatar
Beställde sample av en lite hypad doft - Widian London. Tror den har varit med i Scents by Gents. Hur som helst, testade den idag. Första intrycket var en ganska trevlig läderdoft. Ju längre den satt på huden, desto fler noter kom fram. Första gången på länge jag känt en sådan här doft som konstant utvecklar sig åt olik håll. Den blir väldigt levande på så vis.

Efter ett tag började violen komma fram, sedan mer rökighet från lädret. Sedan hallon. Rökigt te. Något som påminner om orökt tobak (men som antagligen inte är det, utan en effekt av alla andra noter). Ett tag kände jag apelsin som sedan försvann. Vilket mästerverk. Helt fantastisk doft som jag nu blivit tvungen att beställa full flaska av.

Några jämför den med Tuscan Leather, visst lite åt det hållet under en viss period, men den utvecklas konstant och har inte mycket gemensamt med Tuscan Leather.

Någon annan som testat denna magiska skapelse?
Citera
2020-09-21, 18:20
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Beställde sample av en lite hypad doft - Widian London. Tror den har varit med i Scents by Gents. Hur som helst, testade den idag. Första intrycket var en ganska trevlig läderdoft. Ju längre den satt på huden, desto fler noter kom fram. Första gången på länge jag känt en sådan här doft som konstant utvecklar sig åt olik håll. Den blir väldigt levande på så vis.

Efter ett tag började violen komma fram, sedan mer rökighet från lädret. Sedan hallon. Rökigt te. Något som påminner om orökt tobak (men som antagligen inte är det, utan en effekt av alla andra noter). Ett tag kände jag apelsin som sedan försvann. Vilket mästerverk. Helt fantastisk doft som jag nu blivit tvungen att beställa full flaska av.

Några jämför den med Tuscan Leather, visst lite åt det hållet under en viss period, men den utvecklas konstant och har inte mycket gemensamt med Tuscan Leather.

Någon annan som testat denna magiska skapelse?

Helt ok tycker jag. Hallon är ingen personlig favorit(även om det är diskret) så föredrar själv Parfums de Marly Herod med tobak, körsbär och lätt rökighet/hint av läder(bra höstdoft).
Citera
2020-09-21, 18:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Helt ok tycker jag. Hallon är ingen personlig favorit(även om det är diskret) så föredrar själv Parfums de Marly Herod med tobak, körsbär och lätt rökighet/hint av läder(bra höstdoft).
Herod har jag, den är helt ok, men går ej att jämföra med Widian London kvalitetsmässigt enligt mig. Största nackdelen med Herod för mig är att den är en iso-e-super-bomb, något jag haft svårt med sedan jag överdoserat Molecule 01.
Citera
2020-09-21, 18:56
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Herod har jag, den är helt ok, men går ej att jämföra med Widian London kvalitetsmässigt enligt mig. Största nackdelen med Herod för mig är att den är en iso-e-super-bomb, något jag haft svårt med sedan jag överdoserat Molecule 01.

Den är inte dålig alls, det är nog mest kombinationen av läder och hallon som inte helt faller mig i smaken. Tycker man känner av ursprunget med, lite speciell stil, som andra märken som utmärker sig, som Xerjoff tex. Kan nog bero på att jag föredrar klassiska brittiska och franska märken, Penhaligon's och Floris är personliga favoriter.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2020-09-21 kl. 19:45.
Citera
2020-09-21, 18:58
Medlem
Youresocools avatar
Gillar Boss Bottled, CK One och Clean Shower Fresh. Dessa köpas ofta. Men tips på liknande mottages, tack.
Citera
2020-09-22, 17:26
Medlem
Harry_s avatar
kan man lukta på Black Phantom By Kilian någonstans?
Citera
2020-09-22, 18:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
kan man lukta på Black Phantom By Kilian någonstans?
Finns på Cows. Går även beställa sample därifrån även om det är onödigt dyrt (100:-).
Citera
2020-09-22, 20:29
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Finns på Cows. Går även beställa sample därifrån även om det är onödigt dyrt (100:-).

hittar inte
har du länk?
Citera
2020-09-23, 07:06
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hittar inte
har du länk?
Här finns olika Kilian-samples:
https://www.cowparfymeri.se/sv/artiklar/kilian-samples.html

Edit: Såg att de kostar 50 kr, så mindes fel .
Citera
2020-09-23, 12:39
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Här finns olika Kilian-samples:
https://www.cowparfymeri.se/sv/artiklar/kilian-samples.html

Edit: Såg att de kostar 50 kr, så mindes fel .

tackar
Citera
2020-09-23, 13:09
Medlem
Nasomatto duro.. trodde alla nasomatto hade grym performance, men verkar som just duro inte alls har de? Testat den två gånger nu och den faller av fett snabbt på mig. Dock gillar jg den fett mkt..men inte värt slantarna när den försvinner så fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in