2020-09-22, 18:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Jag tror SD hade lidit längel pga LW. Han tänkte enbart på sin fru, då LW trakasserat henne så genomelakt många gånger.Han orkade inte se HD ledsen och sårad gång efter annan pga LW.Han ville få slut på det en gång för alla.LW bidrog till sitt mord.
Jag unnar dem all lycka i världen.
Nej, SD är inte alls farlig för allmänheten naturligtvis.

Det här har du och dina sönderavlade gelikar skrivit sida upp och sida ner och det börjar bli NOG nu. Ni låter som en trasig jävla grammofonskiva. Kan du vara så snäll att släcka den där kabelbrasan som härjar uppe i din hjärna och försöka att förstå att det är aldrig offrets fel att den blir mördad. Tänk om det skulle vara någon i din familj som råkar ut för ett grovt våldsbrott och det blir en tråd här på FB och illasinnade skulle skriva spaltmeter om att det är din familjemedlems skuld att hen råkade illa ut och grotta ner sej i hens sexliv. LW har inte och kommer ALDRIG att ha skuld till sitt mord. Det är ENBART mördaren som bär skuld till detta vansinniga dåd. Om nu mördaren blev så provocerad av LW så kunde mördaren helt sonika ha vänt på klacken och blockerat henne ur sitt liv. Men nu är det här ett mord som är planerat sedan länge och skulle detta mord ha begåtts i affekt så skulle platsen för mordet varit fullt av spår efter mördaren. LW blev ut lurad till BP av en feg liten ursäkt till människa som har i mina ögon lika mycket existensberättigande som en skabbsjuk räv.
Citera
2020-09-22, 18:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror SD hade lidit längel pga LW. Han tänkte enbart på sin fru, då LW trakasserat henne så genomelakt många gånger.Han orkade inte se HD ledsen och sårad gång efter annan pga LW.Han ville få slut på det en gång för alla.LW bidrog till sitt mord.

Jag har inte sett en enda gång att han har uttryckt det vare sig till Lena eller någon annan.
Han tänker inte i de termerna.

Utom en gång, då de inte kom in till USA och HD verkade må pyton av allt.

Ge mig ett enda citat där SD verkar tänka på hur jobbigt de måste ha varit för henne. Att han ser att hon verkar sårad och ledsen.

Nä det enda han tänker på är att han ska få tillbaka henne.
Det ekar också tomt, när Lena är försvunnen och han lägger till på slutet, väldigt mekaniskt; värst för Lena förstås.

Vad exakt är det som är värst för Lena?
Det är ju en konstig kommentar, eftersom ingen visste vad som hade hänt.
Han säger exakt lika till alla i sina konversationer.

Ihåligt, därför att han inte känner det så.
Lyssna på hur alla andra uttrycker det.

Se skillnaden.
Han saknar uttryck för oro, omtanke, rädsla, ängslan osv överhuvudtaget.
Citera
2020-09-22, 18:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte sett en enda gång att han har uttryckt det vare sig till Lena eller någon annan.
Han tänker inte i de termerna.

Utom en gång, då de inte kom in till USA och HD verkade må pyton av allt.

Ge mig ett enda citat där SD verkar tänka på hur jobbigt de måste ha varit för henne. Att han ser att hon verkar sårad och ledsen.

Nä det enda han tänker på är att han ska få tillbaka henne.
Det ekar också tomt, när Lena är försvunnen och han lägger till på slutet, väldigt mekaniskt; värst för Lena förstås.

Vad exakt är det som är värst för Lena?
Det är ju en konstig kommentar, eftersom ingen visste vad som hade hänt.
Han säger exakt lika till alla i sina konversationer.

Ihåligt, därför att han inte känner det så.
Lyssna på hur alla andra uttrycker det.

Se skillnaden.
Han saknar uttryck för oro, omtanke, rädsla, ängslan osv överhuvudtaget.

SD kan inte stava till ordet empati än mindre känna det.
Citera
2020-09-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
SD kan inte stava till ordet empati än mindre känna det.
Kan han vara psykopat? Jag menar.... på riktigt? Sociopat?
Citera
2020-09-22, 18:33
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst kan han det
Citera
2020-09-22, 18:37
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ja det är jag övertygad att han är. Ingen normal människa beter sej som han, fönstertittare,stalker,besserwisser,manipulativ,vi ll mörda sina barn,skadar sej själv i handen och skyller på sitt barn, Ja listan kan göras hur lång som helst.
Citera
2020-09-22, 18:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Problemet hade varit lätt för honom att lösa på normalt sätt.
Hade han bara brutit med LW så hade hon inte haft någon hållhake på honom.
Men han ville inte bryta, han ville ha full kontroll över LW och ha henne vid sidan om HD när det passade honom.
Citera
2020-09-22, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det här har du och dina sönderavlade gelikar skrivit sida upp och sida ner och det börjar bli NOG nu. Ni låter som en trasig jävla grammofonskiva. Kan du vara så snäll att släcka den där kabelbrasan som härjar uppe i din hjärna och försöka att förstå att det är aldrig offrets fel att den blir mördad. Tänk om det skulle vara någon i din familj som råkar ut för ett grovt våldsbrott och det blir en tråd här på FB och illasinnade skulle skriva spaltmeter om att det är din familjemedlems skuld att hen råkade illa ut och grotta ner sej i hens sexliv. LW har inte och kommer ALDRIG att ha skuld till sitt mord. Det är ENBART mördaren som bär skuld till detta vansinniga dåd. Om nu mördaren blev så provocerad av LW så kunde mördaren helt sonika ha vänt på klacken och blockerat henne ur sitt liv. Men nu är det här ett mord som är planerat sedan länge och skulle detta mord ha begåtts i affekt så skulle platsen för mordet varit fullt av spår efter mördaren. LW blev ut lurad till BP av en feg liten ursäkt till människa som har i mina ögon lika mycket existensberättigande som en skabbsjuk räv.

Tack!
Det är ju egentligen självklara ord som inte ska behöva skrivas!
Önskar man.

Så självklart att det är mördaren som valt det sämsta av alla lösningar, och inte bara det. Har gjort det värsta av alla tänkbara saker man kan göra; döda en annan person.

Jag tror inte att vi kan föreställa oss hur hemskt det var under de där minuterna.
Om man tycker att Lena hade något som helst del i det här brottet, då har man inget stöd i lagen. Lagen ska åtminstone spegla någotsånär de normer vi har i samhället.

Som du säger, brottet är planlagt sedan länge. Det är försvårande.
Han kunde ha avbrutit sina hemska tankar många gånger.
Långt innan det gjordes.
När det gjordes.

Trots att hon skrek i flera minuter fortsatte han.

Hur kallt är inte det?
Det går inte att förstå och det går inte att förlåta.
Citera
2020-09-22, 19:08
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Det är ju egentligen självklara ord som inte ska behöva skrivas!
Önskar man.

Så självklart att det är mördaren som valt det sämsta av alla lösningar, och inte bara det. Har gjort det värsta av alla tänkbara saker man kan göra; döda en annan person.

Jag tror inte att vi kan föreställa oss hur hemskt det var under de där minuterna.
Om man tycker att Lena hade något som helst del i det här brottet, då har man inget stöd i lagen. Lagen ska åtminstone spegla någotsånär de normer vi har i samhället.

Som du säger, brottet är planlagt sedan länge. Det är försvårande.
Han kunde ha avbrutit sina hemska tankar många gånger.
Långt innan det gjordes.
När det gjordes.

Trots att hon skrek i flera minuter fortsatte han.

Hur kallt är inte det?
Det går inte att förstå och det går inte att förlåta.

Nej det går inte att förstå sej på detta meningslösa kallblodiga mord. Nej det går aldrig att förlåta eller bortförklara detta mord. Jag lider så fruktansvärt med hela Fam. Wesström och jag hoppas av hela mitt hjärta att dom inte läser denna tråd.
Citera
2020-09-22, 19:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Dalaans (skrikvittnets) sambo Emily..

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 97

Emelie gjorde en iakttagelse lördagen den 19 maj 2018 när hon var på våg till en vigsel. Hon såg en kille som kom på cykel på Brogatan i riktning mot Dammvägen. Han åkte sedan över bron till nya Hjärsta. Han hängde på styret och kollade in i buskarna vilket tydde på att han letade efter något. Det var en tjej som ute och gick. Han kollade noga på henne.

Killen var i 20-års åldern. Han hade asiatiskt utseende. Hon kollade facebook där den avlidnes barn ligger
upplagda. Det var ingen likhet med killen på cykel. Han var smal. Emelie kan inte säga på hur han var klädd.
Emelie har nu i efterhand sett tidningsartikeln med bild på den avlidne. Hon känner inte igen henne. Avståndet mellan Rättarevägen och Brogatan är ca 60-70 meter.

--------------------
Det vore klädsamt om större intresse visats den asiatiska killen som snokade runt det aktuella området samma dag som Lena hittades ihjälslagen. Kanske är det samma kille som snokade runt i Lenas hem 2018-05-15?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-22 kl. 19:26.
Citera
2020-09-22, 19:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Misstänker att vår käre N*a är inne och kikar då och då. Nu är det ju relativt lugnt i tråden då ett par stycken är avstängda under lång tid. Vi kan ju hoppas att det blir lite mer rumsrent här just därför. Kanske LW får lite lugn och ro nu. SD hoppas jag faktiskt lider, men jag tror inte han har vare sig vett eller intelligens för det.

I den sociopatens liv så finns nog bara han, det finns inte plats för att lida i hans kropp.
Citera
2020-09-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Vet inte om det har tagits upp men I HD's förhör så framkommer det att en från tråden sprungit desperat och limmat på allt hen ser. Försökt bjuda ut HD på en segeltur och som jag gissade till mig tidigare,stått i kö till LW. Hen var väl en av dom som misslyckades dock.
Sen om hen jagat andra kjolstyg vet jag inte det intressanta är att hen jagar båda SD's kvinnor.
Har aldrig hört ett ord om det här och det är väl egentligen inget att ta upp när man kan disskutera paret
D's ev sjukdomsbilder.
Och till råga på allt så sopar hen till SD och i förhören så använder HD, - "inga kommentarer" för första gången.Det gjorde mig fundersam iaf.

Ja LW e singel och får sära för vem hon vill och så får säkert HD också men jag ser ett rejält bakslag här där hen själv sagt att hen inte blivit granskad som SD.

Finns det något mer i detta eller har det redan stötts och blötts i det?
Isf kan man återgå till strössel,manipulera och psykopat.
Oj, vilken polisutredning. Inte blivit ordentligt utredd som SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in