2020-09-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl inte ofta man hör talas om mord för att någon person lever "syndigt" enligt den kristna tron?
Möjligen i Morden i Midsomer då.

Jag skulle vilja höra talas om ett enda fall?

Och utredningen har dessutom inte hittat några spår dit.

Förutom det tycker jag att det liv hon levde är mycket starkt negativt överdrivet av vissa i tråden. Särskilt som att några gör jämförelsen av en prostituerad. Men även annars också.

Sedan kan man väl säga att det förmodligen inte var känt att Lena hade flera sexuella förbindelser. Det verkar ju inte som att SD fattat det, utom med ML och möjligen någon till (stalkingen). Några av männen verkade ju själva inte veta hur det var med relationen, om de hade något eller inte. Då kan man väl inte säga att man har någon förbindelse där man har några skyldigheter?

Jag uppfattar vissa inlägg som inte kopplade till motivet, utan mer som att moralpredika och svärta ner offret. Victim blaming.

Hur Lena än gjorde så var allt hennes eget fel, ungefär.
Hon var troligtvis en annan person som mkt yngre.Man ser på ett foto som troligtvis är taget långt bakåt i tiden.Hon hade en annan aura/utstålning då.En värme som senare försvann.
Citera
2020-09-22, 17:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du hur svårt det är att få bort blod från
en tröja även om man tvättar den 100 gånger?

Jag tror att SD - om han är GM - hade nån form av skyddsdräkt utanpå de vanliga kläderna.

Och då tänker jag inte på riddarrustning.
Citera
2020-09-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Troligen var hon frisk som en nötkärna och att det var ekonomin enbart som höll henne kvar.
Ja, det känns ju så. Ett arrangerat äktenskap.Båda parter hade eller hade haft andra sängkompisar.Även HD.Uner äktenskapet.Tror inte de älskade varandra faktiskt.Älskar man sin partner så struntar man i andra partners.Lätt att blanda beroende trygghet med kärlek.Jag tror hon stannade och kommer att stanna hos sin man.Han kan ge henne :Ett bättre liv".Det är viktigt för många med just hårdvara.Att SD menade hon var söt att se på men inget mer kan han även hittat på.HD kan vetat den tankegången.Han kan ha berättat snacket till henne för länge sen.Vi har inte sett läkarutlåtande för HD.Hon var troligtvis inte alls så sjuk som vi blivit itutade.Hon är en stark kvinna med bra jobb i ledarposition.Det syns på hållningen och hennes uttryck enligt mig.
Citera
2020-09-22, 17:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
FUP har visat att LW inte kunde det.

Då har du inte läst FUP ordentligt. Där
framkommer det tydligt att hon föraktade
dem. Hennes bror tror att enda anledningen
till att hon hade kontakt med dem var hennes
barn.

Spelar det nån roll egentligen vilken relation hon hade med sina föräldrar?

Det jag läst i FUP om när mamman skulle komma och hjälpa till med barnen tyckte jag lät mysigt, med små lappar, och grejer till middagen framplockat, inklusive fika.

Om relationen till föräldrarna eller vice versa säger nåt om hur en person är - vad får du då ut av relationen, eller brist på, mellan SD och hans föräldrar? De frågar SOA hur SD mår!
Citera
2020-09-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl inte ofta man hör talas om mord för att någon person lever "syndigt" enligt den kristna tron?
Möjligen i Morden i Midsomer då.

Jag skulle vilja höra talas om ett enda fall?

Och utredningen har dessutom inte hittat några spår dit.

Förutom det tycker jag att det liv hon levde är mycket starkt negativt överdrivet av vissa i tråden. Särskilt som att några gör jämförelsen av en prostituerad. Men även annars också.

Sedan kan man väl säga att det förmodligen inte var känt att Lena hade flera sexuella förbindelser. Det verkar ju inte som att SD fattat det, utom med ML och möjligen någon till (stalkingen). Några av männen verkade ju själva inte veta hur det var med relationen, om de hade något eller inte. Då kan man väl inte säga att man har någon förbindelse där man har några skyldigheter?

Jag uppfattar vissa inlägg som inte kopplade till motivet, utan mer som att moralpredika och svärta ner offret. Detta pga av att det inte känns rimligt att någon blir mördad för t ex att man enligt skribenten här tycker att Lena levde med dubbelmoral. Inte heller för att man har ostädat eller ber föräldrarna om barnvaktshjälp. Victim blaming.

Hur Lena än gjorde så var allt hennes eget fel, ungefär.

Med FUP i hand, kan man nu också förstå att Lena blev nerbruten och tappade sig själv. Det blev hon av den sjuka relationen och behandling hon fick. Hon försökte nog dämpa sin ångest genom att ständigt ha kontakt med andra människor, aldrig vara ensam. Och där fanns ett gediget behov av att känna sig omtyckt och älskad. Hon sökte ju också att få ett varaktigt förhållande, det verkade ändå vara hennes dröm.

Men den drömmen kunde aldrig uppfyllas, då hon var kidnappad av den destruktiva relationen.
Hon gav sig själv den behandlingen. Helt frivilligt.
Citera
2020-09-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Spelar det nån roll egentligen vilken relation hon hade med sina föräldrar?

Det jag läst i FUP om när mamman skulle komma och hjälpa till med barnen tyckte jag lät mysigt, med små lappar, och grejer till middagen framplockat, inklusive fika.

Om relationen till föräldrarna eller vice versa säger nåt om hur en person är - vad får du då ut av relationen, eller brist på, mellan SD och hans föräldrar? De frågar SOA hur SD mår!
Jag är övertygad att Lenas föräldrar har gjort allt för henne och hennes bror.Tvivlar inte 1 sekund.
Citera
2020-09-22, 17:42
Medlem
Jag tror SD hade lidit längel pga LW. Han tänkte enbart på sin fru, då LW trakasserat henne så genomelakt många gånger.Han orkade inte se HD ledsen och sårad gång efter annan pga LW.Han ville få slut på det en gång för alla.LW bidrog till sitt mord.
Jag unnar dem all lycka i världen.
Nej, SD är inte alls farlig för allmänheten naturligtvis.
Citera
2020-09-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Ja, det känns ju så. Ett arrangerat äktenskap.Båda parter hade eller hade haft andra sängkompisar.Även HD.Uner äktenskapet.Tror inte de älskade varandra faktiskt.Älskar man sin partner så struntar man i andra partners.Lätt att blanda beroende trygghet med kärlek.Jag tror hon stannade och kommer att stanna hos sin man.Han kan ge henne :Ett bättre liv".Det är viktigt för många med just hårdvara.Att SD menade hon var söt att se på men inget mer kan han även hittat på.HD kan vetat den tankegången.Han kan ha berättat snacket till henne för länge sen.Vi har inte sett läkarutlåtande för HD.Hon var troligtvis inte alls så sjuk som vi blivit itutade.Hon är en stark kvinna med bra jobb i ledarposition.Det syns på hållningen och hennes uttryck enligt mig.

Du har nog rätt i att Queen of Ice är frisk och stark, men Fiskegubben fick henne allt att smälta upp lite. Tur för honom har han backat undan siameserna Dson. Nu fattas bara att Jelly följer den rätta vägen om han vill återfå en postion och tillit i Örebro.
Han bör även be de stackare han identifierade i tråden om ursäkt. Fn snudd på övergrepp i rättssak att springa S ärenden.
Citera
2020-09-22, 18:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att du agerar struts vet vi men kanske några undrar hur i helsike någon kunde slå ihjäl en troende pastor till en blodig sörja med 17 slag är intresserade.

AB 146 förhör LW s (5) Pdf sid 276-277

I november 2016 hörde Lena av sig till henne via Messenger om att hon hade anmält Stefan och hon ville ha tips och råd eftersom allt hade eskalerat. Lena sa något om att hon hade små chanser att ta sig ur relationen och att det var hon som skulle få ta den offentliga skammen. T*herese tipsade henne om CMV-Centrum mot våld. T*herese säger att hon jobbar i socialtjänsten så hon tror att Lena hade tilltro till henne. Lena berättade sedan att hon hade fått en kontakt med Eva Eriksson där.

T*herese säger att 19/12 2016 så ringde Lena och "tokgrät". Hon sa att hon hade blivit våldtagen av Stefan och att han hade hotat henne om att han skulle häng ut bilder på henne på sociala medier. T*herese säger att hon knappt förstod vad hon pratade om. Hon sa åt henne att prata med Polis och CMV vilket hon sa att hon hade gjort. T*herese säger att hon var "jätte ledsen" och hon hade aldrig hört henne så förut eftersom Lena nästan alltid var glad.

T*herese uppger att 6/4 2017 så hör Lena av sig igen och vill ha tips på en bra psykoterapeut. Hon sa då "nu gäller det livet" men att T*herese inte vet vad hon menade med det. Hon tipsade henne om St: Lukas eftersom kommunen har avtal med dem. Sista gången T*herese träffade Lena var 14/4 2018 på sin och hennes mans bröllopsfest. Då pratade de om att Lena varit med om en skidolycka och mer allmänt.

T*herese säger att Lena var som ett barn ibland att hon var väldigt naiv. Hon hade olika grupperingar av vänner och hon var smickrad över att hon hade kontakt med vissa män.

Lena ljög om att hon blivit våldtagen och om någon påstår något annat så gör dom henne sällskap. Punkt!

Varför finns inte den anmälan med i FUP? Eller har du hittat den?
Citera
2020-09-22, 18:05
Medlem
Citat:
Varför finns inte den anmälan med i FUP? Eller har du hittat den?
Lena kanske inte anmälde händelsen, men ville inte säga det till Th*erese?
Citera
2020-09-22, 18:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lena kanske inte anmälde händelsen, men ville inte säga det till Th*erese?

Mycket troligt.
Men Snoris vill ju gärna få det till nåt annat.
Citera
2020-09-22, 18:12
Medlem
Citat:
Mycket troligt.
Men Snoris vill ju gärna få det till nåt annat.
Snoris & Co vill få det mesta till annat . Inget man behöver ta på allvar. Bara brus. Vi kan bara konstatera att Lena var sig själv, hon blev mördad pga att SD kände ett hot från henne. Han riskerade hela sin existens, ansåg han, pga att HAN var otrogen mot HD i sex år (eller kanske t o m mer). Men enligt 4-5 st härinne var allt Lenas fel. Inte den som begick äktenskapsbrottet och var otrogen och dessutom slog ihjäl henne. Hå hå ja ja. Må fanskapet, SD, låsas in på livstid efter en välregisserad HR-förhandling och en välskriven dom. Men dumfan lär väl försöka överklaga till HD i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in