Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Om vi håller oss någorlunda realistiska, så kan jag för egen del säga att set främst är av två skäl jag gillar kontanter(förutom det rent barnsliga att jag gillar att fysiskt hålla i saker), det ena (Rent praktiska)är dom relativt få tillfällen (2) då strömmen varit nedstängd på mitt lokala köpcentrum, Maxi hade öppet och tog kontanter, alla andra stängde ned.
Folk som inte hade kontanter kunde inte handla alls.
Nåja det är ju ovanligt.
Sedan är det rent ideologiskt, funkar inte elektroniska pengar, vilket är jättebekvämt, så funkar det inte alls.
Det är verkligen ”ettor ELLER nollor”
Där.
Så tja, jag är väl gammaldags.
Så gammaldags att jag gillar Guld också.
DET är verkligen ålderdomligt.
Absolut, kontanter har ett värde, och kommer fortsätta ha det, om elen går, du befinner dig långt, långt ut i skogen.
Vid vissa utlandssemestrar så är kontanter att föredra för att slippa kortbedrägerier, men det är få undantag som bekräftar regeln.
Jag önskar dig all lycka med dina kontanter i din konservativa bubbla, själv omfamnar jag generellt de tekniska framstegs som gör, vilket har underlättat livet på många sätt, apple carplay fick mig senast häromdagen att fundera på hur fan man gjorde innan det fanns, sitta och bläddra i gamla kartböcker...
Eller precis som när jag handlar på Ica med ”blippen” eller ”pistolen”, jag slipper köer, kan kryssa fram som jag vill, och det är automatiskt kopplat till mitt ”Apple Pay” och går på sekunder, oavsett tid på dygnet.