2020-09-22, 00:13
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Ursäkta mig men.. DIN IDIOT!!

Jag känner en kille som gjorde som du. Hans hårfäste satt högt upp och han började bli flintis, han var endast 25 år och led mycket av detta så han åkte till Istanbul för att genomföra en hårtransplantation. Den närmsta tiden efteråt såg han för jävlig ut. Håret stack upp som små vassa piggar överallt och hårfästet såg mycket konstigt ut. Nu idag (3+ månader senare) hade ingen någonsin kunnat gissa att han genomfört en transplantation. Hans hår ser ut som mitt. Resultatet tar lång tid att få och du kommer tyvärr att behöva se ut som en dåre de närmsta månaderna, efter det kommer ingen någonsin märka någon skillnad igen, förutom din egna dåliga självkänsla.

Exakt så, ts är i en väldigt tidigt skede för att dra några slutsatser öht. Man brukar säga att det tar 1 år tills man får se slutresultatet, och det var så även för min vän. Hans hår är för jävla grym just nu.
Citera
2020-09-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Osis för dig att även din farmor och mormor kan bära på gener som kopplas till manligt håravfall man går aldrig säker

Haha fuck 😂
Kanske passa o o odla en lejonman medans jag kan då 😁
Men det sista jag kommer göra om jag tappar hår är att försöka dölja det kommer rocka flint med stolthet o odla ett coolt skägg till 😎
Citera
2020-09-22, 00:38
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Haha fuck 😂
Kanske passa o o odla en lejonman medans jag kan då 😁
Men det sista jag kommer göra om jag tappar hår är att försöka dölja det kommer rocka flint med stolthet o odla ett coolt skägg till 😎
Långt ifrån alla passar i flint. Beror på formen på huvudet.
Långt ifrån alla passar i skägg. Beror på ansiktsformen.
Men ett skönt självförtroende, oavsett, tar dig väldigt långt 💪🏼

(tänk såhär: även feta tjejer får killar med lite karisma)
Citera
2020-09-22, 00:59
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Nu lär jag aldrig bli flint då varken min morfar eller farfar var det men förstår ej folk som tycker det är jobbigt är ju bara snagga av sig håret?
Ett plus om man kan odla skägg till ser man tuffare ut
Ärvs det inte på moderns sida?
Citera
2020-09-22, 01:09
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpen45
Tack! Ska jobba på saken. Önskar dock att jag var lite hårdare inombords innan jag tog beslutet.

Du nämner liknande 3 gånger på första sidan. Du verkar inte förstå vad de menar. Ta detta med all välmening: du kan inte ändra på det som redan hänt. Sluta fjanta dig nu och skit i sånt som du inte kan påverka. Kan nästan garantera att inte en människa tänker på din frisyr annat än du själv. Bär upp den med stolthet, så kan inget skada dig.
Citera
2020-09-22, 01:30
Medlem
Knastrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Fyfan. Först och främst, synd du bygger din identitet på ditt hår vilket är förståeligt då det bara beror på dåligt självkänsla. En rakad kille är både fri, manlig, vanligt och ger en nyans av någon som inte styrs av osäkerhet(tunnhårighet). Det är attraktivt i många ögon.

Det är ju inte precis "ungt och hälsosamt manligt", men möjligen "åldrad man manligt". Klart en rakad kille är fri från hår, men det är väl ändå så att man till max låter sig styras av sin tunnhårighet om man går så långt så man bular sig dagligen?

Lyssnar på en podd med en kille som skaffat hårpluggar. Inte sett resultat själv, men det påstås ha blivit mycket bra med ett resultat långt över de "dock-hårs" resultat man såg förr i tiden. Men man ska nog inte gå till nån turkhårklinik i en källare i Fittja t.ex. för ett bra resultat. Nog klokt att göra sin research först. Låter som att trådstartaren hittat ett gäng glada amatörer som anser sig kunna göra ingrepp på människor utan utbildning eller kompetens.
Citera
2020-09-22, 01:36
Medlem
Knastrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ärvs det inte på moderns sida?

Mjo så är det nog. Man brukar i alla fall prata om att man ska titta på sin morfar för att se hur skallig man själv kommer bli.
Citera
2020-09-22, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastras
Mjo så är det nog. Man brukar i alla fall prata om att man ska titta på sin morfar för att se hur skallig man själv kommer bli.

Detta är en väl inarbetad gammal myt. Finns inga belägg för detta.
Citera
2020-09-22, 07:46
Medlem
Det är inget att oroa sig för, du har snart värre problem i och med kollapsen utav ekonomin och allt annat skit som är på G runtom i världen. Lär dig att leva med dig själv, annars kommer du aldrig att vara nöjd med någonting i livet.
Citera
2020-09-22, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Det är inget att oroa sig för, du har snart värre problem i och med kollapsen utav ekonomin och allt annat skit som är på G runtom i världen. Lär dig att leva med dig själv, annars kommer du aldrig att vara nöjd med någonting i livet.

Håller med! Det är dock svårare att leva med sig själv efter att ha vart så korkad. Men har inget alternativ, I guess.
Citera
2020-09-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Jag tappade själv håret i min ungdom. Jäklar var det var jobbigt. Jag tror att många som redan har lite problem med självkänslan kan få en riktigt käftsmäll. Jag slösade många timmar med att läsa, tänka, våndas osv över håret. Nu, många år senare inser jag att alla den ångesten var helt bortkastad. Håret ramlade av. Livet är orättvist. Visa föds vackra, smarta, långa med perfekta uppväxtförhållanden och hela livet är som en enda nöjestur. Andra föds med ofördelaktigt utseende, har det tufft i skolan, tufft hemma, självkänslan stampas på dagligen och när de kommer upp i 20 års åldern börjar håret dessutom falla av. Orättvist så in i helvete.

Det fina är att när man väl accepterat att det var denna lott jag fick i livet blir det lättare och man kan börja bygga en bra tillvara utefter det. Och vips ser man det går bra att ha det gött även utan t.ex vackert hår och med ärr efter transplantation. Ingen bryr sig att du har ärr efter transplantation. Eller jo, kanske en och annan. Men vad gör det?

När man är i 20-års åldern är ofta största önskan att blir ansedd attraktiv hos kvinnor (som man), tja, kanske är det så hela livet. Det paradoxala är att när man släpper det så kan man komma någon vart bland kvinnor. Nu är jag lycklig med en kvinna, men det tog tid att hitta henna, och det lustiga är att från att varit osynlig för kvinnor är det numera en och annan kvinna som ler mot mig på stan. I början fattade jag inte varför. Trodde jag hade ketchup på näsan eller något. Till en kompis sa att kvinnor kollar in mig.

Så mitt råd är: släpp det för böfvelen! Raka håret 2-3 mm. Efter någon vecka vänjer du dig vid synliga ärr. Acceptera att vissa kvinnor inte kommer tycka det är attraktivt. Men många kommer inte bry sig. Och du kommer ändå inte hinna med att dejta alla kvinnor så de som inte bryr sig räcker.

Skulle livet kunna vara roligare om du hade perfekt hår, snyggast i Sverige, 500 miljoner på banken? Svar ja. Kan livet vara bra ändå. Ja för helvete. Dessutom, när man är på botten blir man lite osårbar. Vad gillar du att göra? Varför inte satsa på det och glöm håret ett tag. Ska du ändå skjuta dig i huvudet kan du testa lite olika grejer som verkar trevligt innan. Finns en jäkla massa.

Edit: Kanske inte skulle skrivit att kvinnor kollar in mig på stan direkt. Jag är INTE en attraktiv person i de flestas ögon. Du kanske tänkte att det var lätt för mig att gå vidare om jag ändå är så het att kvinnor trånar efter mig på stan. Haha, så är det INTE. Men det har hänt att nån lett mot mig. Tror inte det hände innan jag släppt att jag inte är vacker varken men eller utan hår

Spot on, börja själv få en tillbakagående hårlinje kring 20-år och var i början skitjobbigt och funderade på att sätta in pluggar men nu rakar jag bara av skiten.

Har en underbar sambo som älskar mig. Trots att jag är mysmullig och snaggad med tunnande hår men är ändå lång och ganska maskulint byggs samt har jag märkt att jag kan få folk att skratta.

Även om min älskade sambo skulle tröttna på mig så känner jag absolut ingen ångest för att hitta en ny tjej.

Livet leker på många andra sätt och jag kanske är en 6,5;a av en 10;a på skalan men jag höjer mig nog några snäpp för en del på grund av min humor/personlighet. Många tjejer vill garva och ha kul i ett förhållande och kan på så sätt se mellan fingrarna när det kommer till ytliga brister
Citera
2020-09-22, 09:26
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpen45
Yes. 2200 på knoppen och 300 i skägget
Varifrån på kroppen tog man hårsäckarna till skägget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in