2020-09-21, 21:32
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Härligt! Börjar bli riktigt trångt runt kvalstrecket för storstadslagen. Är det så att HIF har vaknat till lite? Granen på g in också va?
Andreas Granqvist lär inte komma tillbaka på planen i det första taget men ikväll bryr jag mig inte. Jag bryr mig om Armin Gigovic, som gör sin bästa match för säsongen, jag bryr mig om Rasmus Jönsson som inte bara gör mål utan står för en kanoninsats med kaptensbindeln, jag bryr mig om Alex Nilsson som är tillbaka mellan stolparna. Jag bryr mig om supportrarna som är på plats trots corona. Men mest av allt bryr jag mig om de tre poängen som jag tror kommer att lyfta oss över kvalstrecket när den här serien summeras. Och jag är så jävla tacksam över att ha varit född till att följa denna klubben. HIF tills jag dör.
Citera
2020-09-21, 21:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Kul att se att Bergström har kommit igång. Inget mål idag men nu får man äntligen se vad han går för, kändes som att han vann mer än 100% av närkamperna.. Han och Ogbu måste vara en av allsvenskans genom tiderna tyngsta anfallspar.
Kul också att se Adam Peterson ta för sig i allsvenskan, bra både offensivt och defensivt.
Löfgren. Är han en av seriens bästa mittbackar? Dominant i luften och riktigt bra med bollen, inte en helt vanlig kombination.

Kan inte påstå att det är världens roligaste fotboll som Lantz plockar fram, men den är effektiv om man har rätt folk för det. Gefle har visat det i många år.. Inte mycket bollinnehav men försvaret är stabilt och anfallen farliga. Mittfält, vad är det?
Riktigt besviken av spelet efter ÖSK:s utvisning. Kändes som att Mjällbyspelarna trodde att det var klart efter det och slutade göra jobbet. Det räckte men inte så mycket mer denna gången.
Citera
2020-09-21, 21:37
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Kör du genom Chromecast så får du en extra fördröjning vilket CMore inte löste medan Dplay löste direkt från start, otroligt hur man kan lösa det teknologiska när man lägger manken till...

...Det engelska företaget som sköter DPlay håller på att ta fram appar till Smart-TV och kommer mest troligt finnas tillgängligt till nästa säsong så även sådana som du kan sitta och runka till ditt lag utan att böla.
Till att börja med var det med all säkerhet en ganska väsentlig skillnad i synen på tjänsterna hos företagen själva. CMores streaming var bara menat som ett komplement till huvudtjänsten, dvs till de linjära TV-kanalerna. Dplay har däremot lagt alla sina ägg i streamingkorgen. Det innebär en viss skillnad i motivation att fixa till problem och investera i bättre/snabbare lösningar imo. Därför är det inte direkt rättvist att jämföra streamingtjänsterna rakt av.

Sen förstår jag inte hur det på något sätt skulle vara ok att "troligtvis" ha grejerna klara till nästa säsong? Det är fullständigt amatörmässigt att satsa så mycket pengar som de har gjort på rättigheterna till Allsvenskan för att sen inte kunna erbjuda en fungerande tjänst redan från början.
-----------

Riktiga skräpresultat den här omgången f.ö. Det är ju stört omöjligt att skaffa sig lite luft neråt.
Citera
2020-09-21, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Kul att se att Bergström har kommit igång. Inget mål idag men nu får man äntligen se vad han går för, kändes som att han vann mer än 100% av närkamperna.. Han och Ogbu måste vara en av allsvenskans genom tiderna tyngsta anfallspar.
Kul också att se Adam Peterson ta för sig i allsvenskan, bra både offensivt och defensivt.
Löfgren. Är han en av seriens bästa mittbackar? Dominant i luften och riktigt bra med bollen, inte en helt vanlig kombination.

Kan inte påstå att det är världens roligaste fotboll som Lantz plockar fram, men den är effektiv om man har rätt folk för det. Gefle har visat det i många år.. Inte mycket bollinnehav men försvaret är stabilt och anfallen farliga. Mittfält, vad är det?
Riktigt besviken av spelet efter ÖSK:s utvisning. Kändes som att Mjällbyspelarna trodde att det var klart efter det och slutade göra jobbet. Det räckte men inte så mycket mer denna gången.

Jag är jävlig svag för Bergström. Han har hamnat en del i skymundan p.g.a Ogbu. Men jag tycker det är helt rätt att spela dom två tunga jävlarna tillsammans istället för Moro. Gärna med Bataneros fot på planen samtidigt.
Citera
2020-09-21, 22:35
Medlem
Jag skulle bara vilja tillägga en sak: Jag älskar Kebba Ceesay! Fantastiska insatser så här långt i HIF!
Citera
2020-09-21, 22:41
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Fick ikväll faktiskt en sjuk känsla av deja vu till höstmatcher borta mot Gefle runt 2009. Så sjukt frustrerande att möta kombinationen av väldigt välorganiserat bakåt och råtyngd framåt! Poäng ger det ju dessutom, måste kännas som ett jättekliv mot nytt kontrakt i nuläget?

Vi själva har verkligen inte de offensiva nycklarna för att luckra upp den här typen av motstånd även om vi faktiskt kändes som farligast med 10 man när vi plötsligt släppte lite på tyglarna.
Citera
2020-09-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
redan? europaplats är ju inte avlägset.

men poängen finns där, är ju en drös spelare som troligen kan tänka sig lämna elr bli lämnade.

Europaplats är väl väldigt avlägset i dagsläget. Bajen måste gå om fyra lag. Tre av dem kan ligga sex poäng före om de vinner dina hängmatcher. IFK Norrköping ligger fyra poäng före.

Då har de även en svag målskillnad så i praktiken sju poäng som de måste ta in. De måste nog gå rent för att kunna ha en chans.
Citera
2020-09-21, 22:52
Medlem
Herregud... hur många gånger gör Daniel Nannskog en referens till sin egen fotbollskarriär? "När jag spelade så..." "Under min karriär" "När jag var ute på planen"... Borde köra en jävla spritbingo i början av fotbollsstudion så jag hinner decka av så jag slipper hans skit i fortsättningen
Citera
2020-09-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi
Herregud... hur många gånger gör Daniel Nannskog en referens till sin egen fotbollskarriär? "När jag spelade så..." "Under min karriär" "När jag var ute på planen"... Borde köra en jävla spritbingo i början av fotbollsstudion så jag hinner decka av så jag slipper hans skit i fortsättningen
Jag håller med. Han har spelat i Landskrona BoIS. Vad är det för en karriär? Han borde hålla käften. Samma gäller alla damer.
Citera
2020-09-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Väldigt många segrar i botten och lag som känns "på gång" nu. Har nån gjort en kalkyl på det kvarvarande schemat?

Enligt fivethirtyeight är det just nu KFF och FFF som ryker direkt och vi får kvala pga sämre målskillnad.

https://projects.fivethirtyeight.com/soccer-predictions/allsvenskan/

Farneruds kontrakt går ut vid årsskiftet, likadant för Bjärsa. Bjärsa kanske kan göra ett år till. Affane och Calisirs kontrakt går ut 30 juni.

Sälj Anestis, Tolinsson(kan låna in honom om det går att lösa), Da Graca, Aiesh, Hasse, Agge, Giorgi, Jallow, Sana och Sargon, om möjligt. Kan man sälja Calisir och Affane hade det ju varit bra också.

Jesper Tolinsson
Rasmus Wikström
Sebastian Eriksson
Robin Söder
Patrik Karlsson Lagemyr
Christian Kouakou
Jakob Johansson
Isak Dahlqvist
Noah Alexandersson
Emil Holm
Yahya Kalley
Mattias Bjärsmyr
Tom Amos
Pontus Wernbloom
Adil Titi

Rolle spelar 4-4-2, med två bollvinnare centralt, JJ är ju mer än så när han är slag dock.

Amos
Holm - Bjärsa - Tolinsson - Kalley
Paka - JJ - Wernbloom - Alexandersson
Söder - Kouakou

Benediktsson
Wikström
Titi
Sebban
Dahlqvist

Flytta upp en drös med U19 gubbar. Till exempel van Assema, Vilhelmsson, Kåhed och Shamoun.
Citera
2020-09-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Enligt fivethirtyeight är det just nu KFF och FFF som ryker direkt och vi får kvala pga sämre målskillnad.

https://projects.fivethirtyeight.com/soccer-predictions/allsvenskan/

Farneruds kontrakt går ut vid årsskiftet, likadant för Bjärsa. Bjärsa kanske kan göra ett år till. Affane och Calisirs kontrakt går ut 30 juni.

Sälj Anestis, Tolinsson(kan låna in honom om det går att lösa), Da Graca, Aiesh, Hasse, Agge, Giorgi, Jallow, Sana och Sargon, om möjligt. Kan man sälja Calisir och Affane hade det ju varit bra också.

Jesper Tolinsson
Rasmus Wikström
Sebastian Eriksson
Robin Söder
Patrik Karlsson Lagemyr
Christian Kouakou
Jakob Johansson
Isak Dahlqvist
Noah Alexandersson
Emil Holm
Yahya Kalley
Mattias Bjärsmyr
Tom Amos
Pontus Wernbloom
Adil Titi

Rolle spelar 4-4-2, med två bollvinnare centralt, JJ är ju mer än så när han är slag dock.

Amos
Holm - Bjärsa - Tolinsson - Kalley
Paka - JJ - Wernbloom - Alexandersson
Söder - Kouakou

Benediktsson
Wikström
Titi
Sebban
Dahlqvist

Flytta upp en drös med U19 gubbar. Till exempel van Assema, Vilhelmsson, Kåhed och Shamoun.

Ser gärna att DIF plockar Anestis, Aiesh, georgiern och Jalllow...
Citera
2020-09-21, 23:39
Medlem
Jag tror inte att det finns någon spelare i IFK Göteborg som jag vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in