2020-09-21, 18:13
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Med säsongen över hoppas jag vi börjar spela in lite yngre spelare, Magyar, Fällman och Junior har gjort sitt nu. Kan vi sälja Kacaniklic till Holland fortfarande så gör det. Ge mer speltid till Tim om han är spelklar, spela Amoo och Aimar. Fortsätt testa Björklund för att se om han håller, Hjalmar kommer tillbaka efter säsongen och han borde ta en startplats då.
redan? europaplats är ju inte avlägset.

men poängen finns där, är ju en drös spelare som troligen kan tänka sig lämna elr bli lämnade.
Citera
2020-09-21, 19:21
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Gör dig inte dummare än du är. Jag talade om behovet av nyanser mot Poznan. Man kan inte bara titta på resultatet. Vi var en man mindre och jagade kvittering och åkte på två i slutet av matchen. Det är allt.

Varifrån har du hittat citatet om ”Bajen större än...” jag står inte bakom det och kan konstatera att AIK var bättre. Det är inte svårare än så. Jag har invändningar mot några av Billborns val. Men de var bättre och snacket jg sett här om hur ”storebror” fick pisk av ”lillebror” är sorgligt och förhoppningsvis ett uttryck för att personen var i affekt.

tl;dr: Gnaget var bättre. Punkt slut.

Jo, man har hört det där snacket i några år nu. Det fina spelet, "nu vänder det", favorittippade av experter och förståsigpåare. DN publicerade en lång artikel om hur Bajen anammat ett vetenskapligt tillvägagångssätt inspirerat av Moneyball. Likheterna stannar redan vid Billborn, som inte direkt är någon Brad Pitt. Vilket också skulle kunna ingå i en motivbild angående de illvilliga ryktena om att han på Tinder försökte köpa sex av vad han trodde var en tonåring. Eller förresten, nu var jag lite orättvis. I Moneyball lyckas laget aldrig vinna ligan, där finns en viss likhet till Bajen.

Såg någon sekvens av första halvlek som inte såg fy skam ut för Bajens del. 0-0 i paus mot LP hemma på Tele2 är ett resultat jag tagit på förhand. Att det sen gick som det gick, man har ju slutat förvånas men man slutar aldrig förundras av hur Bajen lyckas torska måstematcher. Vem hade kunnat ana att man kan få gult kort när man trycker upp en hand i en motståndares ansikte under full uppsikt av domaren? Att dra på sig sitt andra gula i en idiotsekvens när man ligger under med 0-1 är ju själva essensen av Bajenkultur. Knappast surprisedpikachu.jpg angående att det sitter Bajare och pratar om "nyanser" och "intentioner" efter 3-0 torsk baserat på två idiotmisstag. Till skillnad från en viss Psyk-Jeppe när han blev utvisad. Det finns inget att nyansera kring misstagen. De är en del av en mer än 100 år gammal loserkultur.

Läste kommentaren på svenskafans, den var ganska kraftigt upptummad. Möjligt att min tolkning är lite på volley och att det var en del av en självironisk jargong jag inte uppfattade. Angående tränarbyte så var Billborn 1 p från SM-guld förra året. Det är en konstig säsong och det är svårt att dra några vettiga slutsatser utifrån spelet. Eftersom Bajen är 5-6 p från Europaplats så tror jag det är dumt att byta tränare. Finns nog mer nedsida än uppsida med ett sådant byte. Brukar ju gå bra i derbyn mot Djurgården, vilket bara är 2 omgångar bort dessutom.

Klart, är det avgångskrav i egna led så får man väl hoppas på kryss mot Falkenberg. Därefter en måstematch för Bajens del i derbyt.
Citera
2020-09-21, 19:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jo, man har hört det där snacket i några år nu. Det fina spelet, "nu vänder det", favorittippade av experter och förståsigpåare. DN publicerade en lång artikel om hur Bajen anammat ett vetenskapligt tillvägagångssätt inspirerat av Moneyball. Likheterna stannar redan vid Billborn, som inte direkt är någon Brad Pitt. Vilket också skulle kunna ingå i en motivbild angående de illvilliga ryktena om att han på Tinder försökte köpa sex av vad han trodde var en tonåring. Eller förresten, nu var jag lite orättvis. I Moneyball lyckas laget aldrig vinna ligan, där finns en viss likhet till Bajen.

Såg någon sekvens av första halvlek som inte såg fy skam ut för Bajens del. 0-0 i paus mot LP hemma på Tele2 är ett resultat jag tagit på förhand. Att det sen gick som det gick, man har ju slutat förvånas men man slutar aldrig förundras av hur Bajen lyckas torska måstematcher. Vem hade kunnat ana att man kan få gult kort när man trycker upp en hand i en motståndares ansikte under full uppsikt av domaren? Att dra på sig sitt andra gula i en idiotsekvens när man ligger under med 0-1 är ju själva essensen av Bajenkultur. Knappast surprisedpikachu.jpg angående att det sitter Bajare och pratar om "nyanser" och "intentioner" efter 3-0 torsk baserat på två idiotmisstag. Till skillnad från en viss Psyk-Jeppe när han blev utvisad. Det finns inget att nyansera kring misstagen. De är en del av en mer än 100 år gammal loserkultur.

Läste kommentaren på svenskafans, den var ganska kraftigt upptummad. Möjligt att min tolkning är lite på volley och att det var en del av en självironisk jargong jag inte uppfattade. Angående tränarbyte så var Billborn 1 p från SM-guld förra året. Det är en konstig säsong och det är svårt att dra några vettiga slutsatser utifrån spelet. Eftersom Bajen är 5-6 p från Europaplats så tror jag det är dumt att byta tränare. Finns nog mer nedsida än uppsida med ett sådant byte. Brukar ju gå bra i derbyn mot Djurgården, vilket bara är 2 omgångar bort dessutom.

Klart, är det avgångskrav i egna led så får man väl hoppas på kryss mot Falkenberg. Därefter en måstematch för Bajens del i derbyt.
tl; dr. Nä men så mycket på volley och skit men om du inte förstår behov av nyanser och att (nu vidgar jag perspektivet att ej bara inbegripa specifik match) se förbi resultatraden vittnar om att du inte sysslat med utbildning på högre nivå. Vi kan väl nöja oss där?
Citera
2020-09-21, 20:11
Medlem
OvissFramtids avatar
Ser nog hellre att Elfsborg tar poäng än Häcken, tror det blir svårare för Elfsborg när J.Karlsson lämnar samt att om man skulle förlora någon annan kugge typ Simon Olsson som har ögonen på sig från grekiska klubbar då tappar man nog väldigt mycket i spelet. Tim Rönning ser också riktigt stabil ut, någon som vet hur hans kontraktssituation ser ut? Är själv för lat att kolla. Kanske han också går utomlands. Då tror jag det blir svårt att hålla jämna steg med MFF.
Citera
2020-09-21, 20:46
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
tl; dr. Nä men så mycket på volley och skit men om du inte förstår behov av nyanser och att (nu vidgar jag perspektivet att ej bara inbegripa specifik match) se förbi resultatraden vittnar om att du inte sysslat med utbildning på högre nivå. Vi kan väl nöja oss där?

Annars lyssnar jag gärna på vad du har att säga om ditt lag och dess spel.

Du gör dock som du vill.
Citera
2020-09-21, 20:58
Avslutad
Elfsborg hade en jävla tur med studsarna idag. Gött att vi klarade en poäng till slut ändå. Hammar är alldeles för bra för att sitta på bänken men det är så jävla skönt att kunna slänga in honom också.

Slår vi MFF på söndag så kommer vi vinna guld. Elfsborg utan Jesper Karlsson och Simon Olsson kan vi nog räkna bort.

För övrigt så gjorde Alm en helt ok insats idag även om det kändes huvudlöst att ta in Lundberg på bekostnad av Wålemarks fina fot.

25-15 i avslut i våran favör alltså. Tror vi hade 2 avslut i första halvlek, Hade vi inte gjort mål på 23 avslut i andra halvlek varav 8 inne i målzonen så hade det fan varit sjukt.
Senast redigerad av trazke 2020-09-21 kl. 21:11.
Citera
2020-09-21, 20:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Annars lyssnar jag gärna på vad du har att säga om ditt lag och dess spel.

Du gör dock som du vill.
Du blandar korten. Vet du det? PM så kan vi ta det därifrån.
Citera
2020-09-21, 21:07
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag har redan skickat PM till Fred Friendly, för jag har förstått att Hammarby vs. HIF räknas som tjafs som borde tas i PM.

För övrigt är jag och förblir oändligt förälskad i Helsingborgs Idrottsförening. TACK TILL HELA TRUPPEN IDAG. Jag älskar er!
Citera
2020-09-21, 21:15
Medlem
groovesnuss avatar
Pontus Dahlberg har en distinkt fördel jämfört med Abrahamsson: Han sätter bollen kvick i spel och bidrar till offensiven. Samma som salig Krickan.
Citera
2020-09-21, 21:20
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Du blandar korten. Vet du det? PM så kan vi ta det därifrån.

Vågar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag har redan skickat PM till Fred Friendly, för jag har förstått att Hammarby vs. HIF räknas som tjafs som borde tas i PM.

För övrigt är jag och förblir oändligt förälskad i Helsingborgs Idrottsförening. TACK TILL HELA TRUPPEN IDAG. Jag älskar er!

Härligt! Börjar bli riktigt trångt runt kvalstrecket för storstadslagen. Är det så att HIF har vaknat till lite? Granen på g in också va?
Citera
2020-09-21, 21:29
Medlem
Ovcharkas avatar
SM i oavgjorda matcher i toppen. Världens läge för samtliga att ta 3p och knappa in eller dra ifrån, men nej.

Malmö - Norrköping
Häcken - IFE
Djurgården - ÖFK...

Den här tabellen lär leva säsongen ut. Åtminstone vad gäller europa-platserna.
Citera
2020-09-21, 21:29
Medlem
Väldigt många segrar i botten och lag som känns "på gång" nu. Har nån gjort en kalkyl på det kvarvarande schemat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in