2020-09-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag tror inte att det finns någon spelare i IFK Göteborg som jag vill ha.

Nej, ni har ett fulländat lag.
Citera
2020-09-22, 00:16
Bannlyst
Citat:
Jag håller med. Han har spelat i Landskrona BoIS. Vad är det för en karriär? Han borde hålla käften. Samma gäller alla damer.

Han har spelat i Malmö FF och Djurgården med.
Citera
2020-09-22, 00:34
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Europaplats är väl väldigt avlägset i dagsläget. Bajen måste gå om fyra lag. Tre av dem kan ligga sex poäng före om de vinner dina hängmatcher. IFK Norrköping ligger fyra poäng före.

Då har de även en svag målskillnad så i praktiken sju poäng som de måste ta in. De måste nog gå rent för att kunna ha en chans.
Förvisso är det ju svårt att lyckas hämta ikapp flera lag. Men 9 matcher kvar lät lite tidigt för att bänka flera spelare.
Citera
2020-09-22, 00:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Nej, ni har ett fulländat lag.
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Han har spelat i Malmö FF och Djurgården med.
Jag kanske svävade iväg lite, men ikväll mår jag som en kung. Över kvalstrecket.
Citera
2020-09-22, 01:08
Bannlyst
Citat:
Jag kanske svävade iväg lite, men ikväll mår jag som en kung. Över kvalstrecket.

Nu får ni plocka pinnar mot Östersund med, så ska det nog gå vägen sedan. Ni har rätta psyket för denna tävling, deg märks. Är det tränaren eller psykologen som gjort sitt? Jag önskar att Kalsonglaget åker ur Allsvenskan i år. Tyvärr lär Falkenberg stryka med som det ser ut.

Vilka vill du knuffa ut?
Citera
2020-09-22, 01:11
Medlem
Citat:
Nu får ni plocka pinnar mot Östersund med, så ska det nog gå vägen sedan. Ni har rätta psyket för denna tävling, deg märks. Är det tränaren eller psykologen som gjort sitt? Jag önskar att Kalsonglaget åker ur Allsvenskan i år. Tyvärr lär Falkenberg stryka med som det ser ut.

Vilka vill du knuffa ut?
Eh.. Jag vill ha ut Hammarby och malmö, men det får nog bli nästa år det.
Citera
2020-09-22, 01:12
Bannlyst
Citat:
Eh.. Jag vill ha ut Hammarby och malmö, men det får nog bli nästa år det.

Det blir nog svårt!
Citera
2020-09-22, 01:16
Medlem
Citat:
Det blir nog svårt!
Det kan bli svårt i år ja.

Men ärligt. Just idag känner jag mig oövervinnelig. Som att allt kan hända. Gigo gjorde en helt jävla sensationell match idag. Rasmus Jönsson är som pånyttfödd. Vi har så många spelare som gör bra ifrån sig. Vi är menade för större uppgifter. Östersund blir en munsbit. =)
Citera
2020-09-22, 01:38
Bannlyst
Citat:
Det kan bli svårt i år ja.

Men ärligt. Just idag känner jag mig oövervinnelig. Som att allt kan hända. Gigo gjorde en helt jävla sensationell match idag. Rasmus Jönsson är som pånyttfödd. Vi har så många spelare som gör bra ifrån sig. Vi är menade för större uppgifter. Östersund blir en munsbit. =)

Mellberg är inte kattskit heller verkar det som! Lite mer jävlar anamma än Thelin!
Citera
2020-09-22, 06:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag antar att du inte streamade CMore men de låg typ 2 min efter och det är en betydlig förbättring när det kommer till Dplay, man ligger nog endast 30 sekunder efter.

Cmore var ju en TV-kanal där minoriteten valde att streama, Dplay tvingar alla att streama.

Cmore var smidigt att bara zappa runt mellan kanalerna om man tröttnade på en match (nu tillhör jag förvisso dom som alltid ser en match åt gången och ser klart den), det var väl inkört och fungerade ALLTID när man satte på TVn. Dplay är bara streams och det är fullständigt värdelöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det andra målet är inte Da Gracas, stöter han där spelar bollförande KFF gubben bollen till gubben till höger och det blir friläge istället. Med facit i hand kanske han skulle agerat mer aggressivt, men hade det då blivit friläge och mål på det hade han väl fått skit för att han stötte bort sig istället för att avvakta och försöka vinna tid.

Snarare Bjärsmyr som får ta på sig det målet, han sätter laget i en svår sits.

Nu har vi ett normalt spelschema med ordentliga träningsveckor resten av säsongen och då måste många saker förbättras och bli bättre. Sedan kommer förhoppningsvis våra bästa poängspelare tillbaka, fan så surt att hela säsongen hittills varit vaskad för Robin och Giorgi.

Jag tyckte 3-backslinjen mot FCK var bra i det stora hela, jag tror inte att det kommer ske för Rolle är en 4-4-2 gubbe, men hade inte haft något emot att se typ 3-4-1-2.

Greken
Agge - Bjärsa - Calisir/Da Graca
Jallow - JJ - Hasse - Kalley
Sana
Paka - Wernbloom

Gissar på att Paka kommer få vara bänkvärmare under Rolle dock, trots att han egentligen är det bästa alternativet vi har som anfallare nu, han gör trots spelmässig svag form poäng och mål.

Alltså, visst att du inte tycker Da Graca är så usel som i princip alla på läktarna men där ska han ju stöta.
Det är ju inte direkt heller första gången han är värdelös.
Varför gick Calisir ut förresten? Antar att han var sliten/skadad men inte funnit nåt om det när jag förvisso snabbt gått igenom lite artiklar från matchen.

Söder tippas ju vara tillbaka i nov, Giorgi vete sjutton. Nu lär man vara ÄNNU mer försiktiga med honom med efter att han direkt gick sönder igen mot FFF, visst kan man vara 100 redo och ändå gå sönder direkt igen men det tyder ändå på att det kan ha varit lite väl tidigt.

Beträffande laguppställningen får vi givetvis hoppas det är Calisir, sedan tror jag också att vi inte kommer få se Sana och Paka starta nån match samtidigt vad det verkar. Jag tror vi kommer få se CK en del ändå i hopp från Rolle att han kommer igång med målskyttet även åt rätt håll.

Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
https://ifkgoteborg.se/nyheter/a-lag/2020/hot-mot-spelare/

Utgår från att det är Koaukou (och hans anhöriga) som drabbats. Som om han inte mådde tillräckligt dåligt efter sin insats mot Kalmar ändå.

Det är väl rimligt att det är han ja, för jävligt oavsett. Visst skall vi kunna kritisera grabbarna rejält efter usla insatser men hot och dessutom med rasism på det är givetvis för jävligt.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nä jag kollade precis på det igen. Även om det är ett dåligt uppspel från Bjärsmyr så är det så fruktansvärt svagt av da Graca. Det borde inte ens bli något läge överhuvudtaget egentligen.

Sedan undrar jag om det var du eller Kostymnisse som hotade Kouakou på sociala medier? Fy på er båda oavsett!

Frågan är vem som är sämst av Da Graca och Wahlström?

Här hotas inte, jag har ju fullt sjå med att planera för resorna i superettan 2021, till skillnad från alla andra supportrar i denna tråd har vi ju inga färska minnen av att spela i sådana där serier.
Citera
2020-09-22, 08:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är jävlig svag för Bergström. Han har hamnat en del i skymundan p.g.a Ogbu. Men jag tycker det är helt rätt att spela dom två tunga jävlarna tillsammans istället för Moro. Gärna med Bataneros fot på planen samtidigt.
Han har inte riktigt kommit till heller. Vet inte riktigt vad det är som har felats innan. Hammarbymatchen och denna är nog dom enda där han har sett ut som det där monstret som han faktiskt är. Och lite av poängen är ju att om han är i den här formen så behöver man ingen precis fot. Kommer bollen bara i närheten så vinner han närkampen.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Fick ikväll faktiskt en sjuk känsla av deja vu till höstmatcher borta mot Gefle runt 2009. Så sjukt frustrerande att möta kombinationen av väldigt välorganiserat bakåt och råtyngd framåt! Poäng ger det ju dessutom, måste kännas som ett jättekliv mot nytt kontrakt i nuläget?

Vi själva har verkligen inte de offensiva nycklarna för att luckra upp den här typen av motstånd även om vi faktiskt kändes som farligast med 10 man när vi plötsligt släppte lite på tyglarna.
Ja, poäng ger det som sagt, och kontraktet har väl inte sett ut att vara i nån jättefara nån gång egentligen. Men förra säsongen så hade Mjällby ett riktigt bra spel också men det känns som att match för match så blir det bara sämre och sämre och Lantz förlitar sig mer och mer på bussparkering och långa bollar på Bengt. Det fina spelet fanns kvar i cupen i våras, i början på säsongen kunde vi också se Mjällby spela fint mot lag som "egentligen" är bättre, men nu dom sista omgångarna har det blivit väldigt primitivt. Trist utveckling.

Ja, det kändes som sagt som att Mjällby tyckte det var klart när Mårtensson blev utvisad (fin dag för honom förresten..) och det duger ju inte. Precis innan utvisningen hade Izhisaki berömt Mjällbys försvar, att dom hade plockat bort Gerzic helt i andra halvlek. Det glömdes helt bort efter utvisningen.
Citera
2020-09-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Söder tippas ju vara tillbaka i nov, Giorgi vete sjutton. Nu lär man vara ÄNNU mer försiktiga med honom med efter att han direkt gick sönder igen mot FFF, visst kan man vara 100 redo och ändå gå sönder direkt igen men det tyder ändå på att det kan ha varit lite väl tidigt.

Beträffande laguppställningen får vi givetvis hoppas det är Calisir, sedan tror jag också att vi inte kommer få se Sana och Paka starta nån match samtidigt vad det verkar. Jag tror vi kommer få se CK en del ändå i hopp från Rolle att han kommer igång med målskyttet även åt rätt håll.

Tror det blir 4-4-2 all the way, och då borde det bli Agge + någon till, han är vår bästa försvarsspelare just nu. Vet inte om det är så aktuellt dock, istället verkar Rolle vilja ha Hasse på kanten för att få in Agge i mitten, ett mycket märkligt resonemang tycker jag, även om det finns logik i det om man utgår ifrån att Rolle vill tjonga upp bollen på chans och sedan vinna andrabollar, men det innebär att vi tappar en av allsvenskan bolltryggaste innermittfältare, samtidigt som vi inte spelar vår bästa försvarare i försvaret. Jag hoppas innerligt att han tänker om där, vad skulle han göra om vi t ex hade Giorgi frisk? Peta Hasse ur startelvan?

Paka kan och borde spela från start i anfallet nu när inte Robin är tillgänglig, smart press, målfarlig, kan djupledsspelet, bra positionsspel i straffområdet, även såklart en bra passningsfot, men ja, jag tror inte det blir aktuellt.

Sedan har inte Paka varit i någon lysande form i år, snarare tvärtom, men han har gjort 6+4 i tävlingsmatcherna. 5+3 i allsvenskan, det är i linje med t ex alla Häckens offensiva startspelare(förvisso hängmatch osv), man kan förvänta sig mer, men det är inte uselt, speciellt inte i ett lag som haft väldigt svårt att ta till vara på chanserna, han borde i normala fall ha haft ett par assist till.

Nu får vi börja be febrilt till Torbjörn, 4 skitvinster, låt det ske!
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-22 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in