2020-09-20, 14:30
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Intressanta tips! Synd att man missar introduktionen av Compass i fredags. Ska hålla koll på den! MindMed är jag redan inne i sedan ett halvår tillbaka ungefär

Jag tror det är värt att titta så småningom på optionskedjorna för att få sig en uppfattning av vad volatiliteten lär vara framöver. Dessa kommer väl med tiden..
Citera
2020-09-20, 14:37
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Patent eller inte, det är en produkt sandoz sålt innan.
Och det finns know-how I Holland om hur man odlar svamp-mycel för rekreationellt. Toppslättskivling i" hagen" är däremot svårt att få att sprida sig vilt. Och alla presumtiva brukare kanske inte har tid att lulla omkring i kohagar småstenade, även om jag givetvis också anser att det är bästa sättet att inta svamp. Svamp-safari går väl att sälja?
Bör absolut finnas en marknad för syntetiskt psilocybin, och då är det Sandoz man vänder sig till.

Det som en del finner romantiskt och pittoreskt med att plocka svamp ser andra som lömskt och vämjeligt, samt svårtillgängligt.
Citera
2020-09-20, 16:32
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Ytterligare ett bolag som gjorde en IPO för inte så länge sedan..

Mind Cure Announces Closing of Oversubscribed Upsized Initial Public Offering
https://psychedelicstockwatch.com/ps...ublic-offering

https://mindcure.com/our-focus/

Som jag förstår det skall de syssla med utveckling av psilocybin-assisterad-psykoterapi, men även också forska kring och vidareutveckla, potentiellt, egna RCs (research-chemicals*) som de kan patentera.

Vi snackar alltså om att de kommer ta existerade molekyler, göra om dem och patentera dem för kommersialisering..
Citera
2020-09-21, 00:01
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Bör absolut finnas en marknad för syntetiskt psilocybin, och då är det Sandoz man vänder sig till.

Det som en del finner romantiskt och pittoreskt med att plocka svamp ser andra som lömskt och vämjeligt, samt svårtillgängligt.

Att själv få vara den stenade apan har ett egenvärde som inte skall förringas. "naturligt" vs "syntetiskt" är ändå en falsk dikotomi.
Citera
2020-09-21, 20:52
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Intressanta tips! Synd att man missar introduktionen av Compass i fredags. Ska hålla koll på den! MindMed är jag redan inne i sedan ett halvår tillbaka ungefär

MindMed Submits Application For NASDAQ Up-Listing, Appoints Canaccord Genuity As Financial Advisor
https://www.prnewswire.com/news-rele...301134414.html

MindMed skall byta lista till NASDAQ, så med största sannolikhet kommer detta leda till mer volym & likviditet än vart de är noterade nu.
Citera
2020-09-22, 00:33
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
MindMed Submits Application For NASDAQ Up-Listing, Appoints Canaccord Genuity As Financial Advisor
https://www.prnewswire.com/news-rele...301134414.html

MindMed skall byta lista till NASDAQ, så med största sannolikhet kommer detta leda till mer volym & likviditet än vart de är noterade nu.

Ja det har inte hänt mycket sedan jag klev in. Men ser det som en väldigt långsiktig investering (chansning). Behövde ringa mäklare för att öht kunna handla den via Avanza. Blir kul att se vad som händer om den listas på NASDAQ
Citera
2020-09-22, 21:58
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Jag tror det är värt att titta så småningom på optionskedjorna för att få sig en uppfattning av vad volatiliteten lär vara framöver. Dessa kommer väl med tiden..

Köpte in mig på 26$ igår, mest för att följa utvecklingen. Ångrar att jag inte la in 20 000 istället för 2000 +40% nu sista två timmarna, vad hände där.
Citera
2020-09-22, 22:10
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Köpte in mig på 26$ igår, mest för att följa utvecklingen. Ångrar att jag inte la in 20 000 istället för 2000 +40% nu sista två timmarna, vad hände där.

Vad i helvete, jävlar..
Aja, du får räkna med brutal volatilitet.

FAS-III studien kommer dröja innan den blir färdig, har för mig att den påbörjas runt 2022.
Så det kan ta tid, om psilocybin-assisterad psykoterapi visar statistisk signifikans mot placebo, för att bli godkänd.

Räkna med många rallyn & lika många krascher.
Biotech-sektorn är såhär..

Själv ser jag ingen brådska att köpa in mig ännu.
Det finns gott om tid.
Citera
2020-09-22, 22:35
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Vad i helvete, jävlar..
Aja, du får räkna med brutal volatilitet.

FAS-III studien kommer dröja innan den blir färdig, har för mig att den påbörjas runt 2022.
Så det kan ta tid, om psilocybin-assisterad psykoterapi visar statistisk signifikans mot placebo, för att bli godkänd.

Räkna med många rallyn & lika många krascher.
Biotech-sektorn är såhär..

Själv ser jag ingen brådska att köpa in mig ännu.
Det finns gott om tid.

Som sagt så var det bara en liten bevakningspost hehe. Men jag är själv en psychonaut och har tänkt sedan jag var 20 att detta kommer bli mainstream förr eller senare inom psykoterapi. För att inte tala om ångest, depression osv.

Det jag lägger in nu i MindMed och liknande är inget jag har tänkt röra på för evigt. Men ska hålla koll på dem och gå in framöver när det börjar bli mer aktuellt också
Citera
2020-09-23, 11:32
Medlem
Det kan mycket väl bli en hype men tror inte alls att denna behandlingsmetod får något större genomslag.
Citera
2020-09-23, 11:53
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Det kan mycket väl bli en hype men tror inte alls att denna behandlingsmetod får något större genomslag.

Möjligt! Kan absolut vara biased då jag själv haft så mycket nytta av det genom åren. I Sverige är det möjligt att det aldrig nånsin händer, men samtidigt så finns Ketamin redan nu som nässpray mot depression och ångest här. Det kunde man inte tro för ett par år sedan.

Har läst en hel del studier som alla säger mer eller mindre samma sak om svamp: psilocybin är mer effektivt än SSRI, och för de patienter där det inte fungerar så händer det snarare ingenting än negativa biverkningar. Har främst läst om terminal ill cancer patients som tagit det som en "last mary" mot dödsångesten.

Ketamin är redan bevisat effektivt mot ångest, depression, oro osv. Tyvärr grävde jag lite i det och såg att det var Johnson&Johnson som satt på patenten, så inget man kan tjäna sig någon hacka på.

Oavsett så är det upp till var och en vad man tror på. Jag gillar att investera i sånt som jag är intresserad av och någorlunda insatt i, och dessutom är det bara en långsiktig chansning och inget jag lägger mina livsbesparingar på. Sen om det inte slår igenom som behandlingsmetod så gör det inget för mig. Då kan jag fortsätta ta svamp på helgerna utan att någon av mina uppstyrda klasskamrater eller kollegor har en aning om alla episka upplevelser de går miste om :-)
Citera
2020-09-23, 13:32
Medlem
Citat:
Det intressanta i sammanhanget kring de flesta av drogerna som man försöker utveckla är att patenten löpt ut, därför försöker man patentera och kommersialisera produktionsteknikerna, som fallet är bl.a. med Compass Pathways och Revive Therapeutics, samt Numinus.

Produktionen av psykedelisk svamp är så sjukt enkel att jag inte tror på sådana patent alls. Har du provat att odla själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in