2020-09-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Även särartsfeminister vill ha lika rättigheter och möjligheter kära du.

Var påstod jag något annat?
Citera
2020-09-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Var påstod jag något annat?
Ja ursäkta det gjorde du inte.
Men, mer något jag läser in i vad du skrivit tidigare.
Citera
2020-09-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Ah, du är verkligen efterbliven. IT kom igång på riktigt under 80-talet, dvs har kvinnor fått studera det lika länge som män. Tror knappast det fanns några hinder för en kvinna att studera datorer innan dess heller.

Det är bara korkade påståenden som korkade människor som du gör. Håll dig till fakta och inte dina idiotiska känslor.

Du menar på fullaste allvar att jag ärvde rätten till att få arbeta med IT pga mitt kön? Haha, du är ju fan ett skämt utan dess like.

Referera till fakta där det var förbjudet för en kvinna att studera IT, oavsett år.

Jag väntar.

Kan du inte förstå att IT/teknik-studier grundas mycket i kunskap om matematik, kemi, fysik och alla naturbiologiska ämnen, vilket kvinnor inte fick studera ett bra tag. Och även kvinnor som pluggade vidare förväntades enbart plugga vidare för att vara välutbildade mammor, inte för att bli nästa Albert Einstein.

Och peka gärna var jag använder ”känsloargument” då jag fan inte har gett anspråk på mina känslor någonstans. Är du en såndär töntig Ben Shapiro-snubbe som tror att alla har fel förutom du själv?
Citera
2020-09-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilcee
Kan du inte förstå att IT/teknik-studier grundas mycket i kunskap om matematik, kemi, fysik och alla naturbiologiska ämnen, vilket kvinnor inte fick studera ett bra tag. Och även kvinnor som pluggade vidare förväntades enbart plugga vidare för att vara välutbildade mammor, inte för att bli nästa Albert Einstein.

Och peka gärna var jag använder ”känsloargument” då jag fan inte har gett anspråk på mina känslor någonstans. Är du en såndär töntig Ben Shapiro-snubbe som tror att alla har fel förutom du själv?

Suck. Hur blir man så trög som dig?

Jag har jobbat inom IT i över 10 år och hade inte MVG i varken matte, kemi, fysik eller naturbiologiska ämnen.

Tror jag vet mer än dig på ämnet. Men du är väl expert för att du kan starta om din telefon och dator?

Lägg ner bara, du är efterbliven och fantiserar ihop svar. Du har redan förlorat debatten.

Jag väntar fortfarande på fakta gällande förbudet mot kvinnors studerande år 1980. När kommer det? Eller skall du fortsätta svamla fantasier som den äckliga feminist du är?
Citera
2020-09-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Suck. Hur blir man så trög som dig?

Jag har jobbat inom IT i över 10 år och hade inte MVG i varken matte, kemi, fysik eller naturbiologiska ämnen.

Tror jag vet mer än dig på ämnet. Men du är väl expert för att du kan starta om din telefon och dator?

Lägg ner bara, du är efterbliven och fantiserar ihop svar. Du har redan förlorat debatten.

Jag väntar fortfarande på fakta gällande förbudet mot kvinnors studerande år 1980. När kommer det? Eller skall du fortsätta svamla fantasier som den äckliga feminist du är?

Sen när pratade vi om 1980? Jag pratar om flera generationer som spårar sig tillbaka till 1800-talet. Du har rätt i att kvinnor fick studera vad de ville på 80-talet och det har jag inte sagt emot någonstans så fakta får du ta reda på själv.
Kul att du tror att dina fattiga härskartekniker fungerar. Och bara för att jag står upp för kvinnor innebär inte det att jag är feminist, men det tror väl en bög som du som ser kvinnor som inget annat än en börda för samhället. Klart att man blir stämplad som extremist om man inte tycker som dig. Ganska sorgligt att se.
Lycka till med tekniken grabben 😂👌🏼
Citera
2020-09-19, 17:38
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Jag glömde t.o.m. att nämna hur liten rättssäkerhet män har. Ett samlag kan kosta tre år i finkan och ett förstört liv. På ett utpekande av en psyksjuk svenska.]
En relation med fel man kan kosta dig livet om mannen ifråga är galen av svartsjuka och hotar att döda dig om du lämnar honom!
Citera
2020-09-19, 18:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
En relation med fel man kan kosta dig livet om mannen ifråga är galen av svartsjuka och hotar att döda dig om du lämnar honom!

Det betyder inte att kvinnan i fråga är oskyldig. Det är inte ovanligt att kvinnor provocerar män, är otrogna och så vidare. Visst, man ska inte bli ihjälslagen för det, men det är ju också ytterst ovanligt.
Senast redigerad av WordWarrior 2020-09-19 kl. 18:32.
Citera
2020-09-19, 19:07
Medlem
dentages avatar
Citat:
Det betyder inte att kvinnan i fråga är oskyldig. Det är inte ovanligt att kvinnor provocerar män, är otrogna och så vidare. Visst, man ska inte bli ihjälslagen för det, men det är ju också ytterst ovanligt.
Kanske ovanligt eller vanliga än vad som rapporteras Läste en bok som hette gömda för många många år sedan och man ryste över hur denna krigsskadade galning kunde fortsätta förfölja henne och hennes barn, även efter skilsmässan Samtidigt som myndigheter verkade helt handlingsförlamade.
Citat:
Boken handlar om "Maria (Mia) Eriksson" som levt i ett destruktivt förhållande med en man som misshandlat henne. Tillsammans får de en dotter, men förhållandet tar slut då mannen bryter förlovningen. Trots det fortsätter mannens trakasserier mot Mia och nu även den lilla dottern. Efter en tid träffar Mia en ny man, som hon gifter sig med och får ytterligare ett barn med. Detta gör hennes före detta rasande och han och hans vänner förföljer hela familjen. Det svenska samhället står maktlöst. Hans våldsamhet och hotelser gör att ingen i familjen kan leva ett normalt liv, den gemensamma dottern kan inte ens gå på daghem på grund av förföljelsen. Åker han i fängelse blir det bara en kortare tid, och under tiden tar hans kompisar över förföljelsen. Hela familjen måste gömma sig som flyktingar runtom om i Sverige, i boken får man följa deras ständiga flykt från "mannen med de svarta ögonen". Så fort de har hittat ett nytt gömställe så är det bara en tidsfråga innan han hittar dem. Till slut måste de fly utomlands eftersom de aldrig kommer undan sina förföljare i Sverige.
https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6mda
Verklighetens värsta mardröm. Finns även kvinnor som misshandlar sina män. Men samhällets norm gör det svårare för män att bli trodda om kvinnan slår dom i ett förhållande, vilket är precis lika illa!!
Citera
2020-09-19, 19:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Kanske ovanligt eller vanliga än vad som rapporteras Läste en bok som hette gömda för många många år sedan och man ryste över hur denna krigsskadade galning kunde fortsätta förfölja henne och hennes barn, även efter skilsmässan Samtidigt som myndigheter verkade helt handlingsförlamade.
Verklighetens värsta mardröm. Finns även kvinnor som misshandlar sina män. Men samhällets norm gör det svårare för män att bli trodda om kvinnan slår dom i ett förhållande, vilket är precis lika illa!!

Jag har själv läst den boken för lång tid sedan. Jag vill minnas att landsförräderskan blev släpad i håret? Mannen var en invandrare från mellanöstern, eller hur?

Katerina Janouch problematiserar svenska kvinnors röstande mot bakgrund av massinvandringens våldsspiral. Läs gärna, återkom och kommentera.

Citat:
Hej kvinna, mamma, syster, dotter mormor, farmor, du som utgör den delen av befolkningen som fötts med två X-kromosomer, av vissa kallad vaginabärare. Hej! Jag behöver adressera dig, igen, jag behöver ställa några viktiga frågor till dig. För jag måste få klarhet i hur du tänker? Jag behöver få tydliga svar från dig. Jag vill veta, för jag är bekymrad över din förmåga att tänka sunt. Ja, det har gått så långt att jag faktiskt undrar om du är vid dina sinnens fulla bruk.

https://katerinamagasin.se/kara-kvinnor-hur-kan-ni-ha-fortsatt-fortroende-for-lofvenregeringen-som-forstort-sverige/
Senast redigerad av WordWarrior 2020-09-19 kl. 19:28.
Citera
2020-09-19, 19:32
Medlem
dentages avatar
Citat:
Jag har själv läst den boken för lång tid sedan. Jag vill minnas att landsförräderskan blev släpad i håret? Mannen var en invandrare från mellanöstern, eller hur?

Katerina Janouch problematiserar svenska kvinnors röstande mot bakgrund av massinvandringens våldsspiral. Läs gärna, återkom och kommentera.
Läste och förstod inte riktigt din poäng. Mitt inlägg var ett svar på att du sa att män kunde råka illa ut om dom hade sex. Medan jag kontrade att kvinnor kunde mördas av sina män. Att blanda in religion som du gör gjorde inte jag!
Citera
2020-09-19, 20:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Läste och förstod inte riktigt din poäng. Mitt inlägg var ett svar på att du sa att män kunde råka illa ut om dom hade sex. Medan jag kontrade att kvinnor kunde mördas av sina män. Att blanda in religion som du gör gjorde inte jag!

Är du inte läskunnig? Jag nämnde aldrig religion, men jag antydde kulturskillnad gällande synen på kvinnor. Är det måhända en funktionell dumhet från din sida? Återigen, vad anser du om att svenska kvinnor vill ha fler gängkriminella och våldtäktsmän i Sverige?
Citera
2020-09-19, 20:41
Medlem
dentages avatar
Citat:
Återigen, vad anser du om att svenska kvinnor vill ha fler gängkriminella och våldtäktsmän i Sverige?
Det vill jag ju inte naturligtvis Men det känns även som en svepande generalisering. Tror inte en vettig kvinna vill ha in sådana, men dessa står ju knappast där och presenterar sig som sådana, när kvinnor träffar dom. För mig handlade det mer om en kommentar från det du skrev angående fängelsestraff på grund av att ha haft sex med en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in