2020-09-19, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
När det kommer till religion så handlar allt om tolkningen. Vem, vad, hur tolkar man.

Och ja finns massa sätt tolka islam på.

Ja, men nästan alla muslimer tolkar inte islam som IS och liknande. Överväldigande majoriteten muslimer har jämställd syn där kvinnan bär hijab av fri vilja.

Så att likt extremhögern skylle kvinnoförtryck på religion är bara trams.
Citera
2020-09-19, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Könshormonerna är ju avgörande.

Testosteron är en enorm skaparkraft, det är män med biologiska och psykologiska defekter som inte kan hantera sitt testosteron normalt sett.

Se vad som händer en man som kurar testosteronsteroid, du menar att aggressiviteten inte ökar vetenskapligt?

Patriarkal kultur är kontrollerande, på gott och på ont. Kvinnor är ofriare men mer skyddade inom ramarna i en patriarkal kultur. Män är också hårt styrda i en patriarkal kultur.

En östrogenstyrd kultur, ett matriarkat, är kaos och civilsationsupphörande. Vi ser utvecklingen i rasande fart i Sverige idag.

Läs på lite om testosteron, finns massa forskning gjord....du kommer bli förvånad, det fungerar inte alls så som du tror.

Här kan du läsa ex.
https://fof.se/tidning/2017/2/artikel/skyll-inte-valdet-pa-testosteronet.

https://www.forskning.se/2016/02/24/darfor-ar-unga-man-argast-oavsett-var-de-kommer-ifran/

Det är inte kivnnor som behöver "kontrolleras". Speciellt INTE! om man som du sitter och tror allt det skit du nu tror om testosteron, eller hur?

HADE testosteron spelat den roll som ni lägger i det, så hade vi ju omedelbart behövt skapa ett samhälle där man låser in män, eller sätter dem på testosteron kontroll,
Senast redigerad av Merapi 2020-09-19 kl. 11:35.
Citera
2020-09-19, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Ja, men nästan alla muslimer tolkar inte islam som IS och liknande. Överväldigande majoriteten muslimer har jämställd syn där kvinnan bär hijab av fri vilja.

Så att likt extremhögern skylle kvinnoförtryck på religion är bara trams.

Visst vi är överens där.

Men, den islamska kultursfären i världen är nu, generellt, mer förtryckande mot kvinnor än vad den västerländska kultursfären är.
Och DET bör denna del av världen ta tag i.
Citera
2020-09-19, 11:41
Medlem
Citat:
Läs på lite om testosteron, finns massa forskning gjord....du kommer bli förvånad, det fungerar inte alls så som du tror.

Här kan du läsa ex.
https://fof.se/tidning/2017/2/artikel/skyll-inte-valdet-pa-testosteronet.

https://www.forskning.se/2016/02/24/darfor-ar-unga-man-argast-oavsett-var-de-kommer-ifran/

Det är inte kivnnor som behöver "kontrolleras". Speciellt INTE! om man som du sitter och tror allt det skit du nu tror om testosteron, eller hur?

HADE testosteron spelat den roll som ni lägger i det, så hade vi ju omedelbart behövt skapa ett samhälle där man låser in män, eller sätter dem på testosteron kontroll,
Läs vad jag skrev idiot. Det är bara män som inte behärskar sitt testosteron som blir problem, en minoritet.

Ja det kan ju vara en lösning, låsa in alla män, om man nu står ut med konsekvenserna. Normalfuntade män och kvinnor nöjer sig nog med att låsa in de störda män som är problemet och åtnjuter frukten av normala mäns prestation.
Senast redigerad av totalattack 2020-09-19 kl. 11:43.
Citera
2020-09-19, 11:46
Medlem
Citat:
Visst vi är överens där.

Men, den islamska kultursfären i världen är nu, generellt, mer förtryckande mot kvinnor än vad den västerländska kultursfären är.
Och DET bör denna del av världen ta tag i.

Det görs ju redan. Du har kvinnoaktivister där också. Dock behöver ju inte jämställdhet alltid vara enligt västerländsk modell. De måste se till vad som passar dem och deras kultur och förutsättningar.

Överlag är nog muslimer inte mer kvinnoförtryckande än västerlänningar. Rötägg finns inom alla hudfärger.
Citera
2020-09-19, 11:47
Medlem
Citat:
Läs vad jag skrev idiot. Det är bara män som inte behärskar sitt testosteron som blir problem, en minoritet.

Ja det kan ju vara en lösning, låsa in alla män, om man nu står ut med konsekvenserna. Normalfuntade män och kvinnor nöjer sig nog med att låsa in de störda män som är problemet och åtnjuter frukten av normala mäns prestation.
Berätta.....hur exakt "behärskar" män sitt testosteron...hmm? har de krigföring? Brottar ner testosteronet varje sekund eller hur ser du det hela för dig?

Läs det jag länkade istället och lär dig lite fakta, istället för massa fördomsfullt trams.
'
Citera
2020-09-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilcee
Använder sex som en förolämpning för att jag vet att du kommer ta åt dig. Work smarter not harder.

Ojoj kvinnor har fått studera sen 80-talet! Wow! Och hur länge har män fått studera IT? Ta det och jämför, försök att använda din höga IQ och evaluera hur århundranden av manliga rättigheter i jämförelse med 40 år av kvinnliga rättigheter påverkar generationer av kvinnor.

Du behöver inte heller säga om och om att kvinnor är parasiter, jag vet inte vem du försöker imponera på men man ser från mils avstånd att du hatar kvinnor så gör dig själv en tjänst och bespara energin på att försöka formulera dig fint och bara säg kort och koncist att du är kvinnohatare. Punkt.

”Men det har inte varit prioriterat för dem” Tills nu. Just nu är det fler studerande kvinnor i Sverige än män och KTH och SU har fler kvinnor än någonsin i sina IT-program. Vänta bara några år tills många kvinnor sitter i IT-företag, är programmerare, fysiker och spelproducenter. Kommer du fortfarande då tänka hur det är kvinnor som konsumerar och män som skapar?

Ah, du är verkligen efterbliven. IT kom igång på riktigt under 80-talet, dvs har kvinnor fått studera det lika länge som män. Tror knappast det fanns några hinder för en kvinna att studera datorer innan dess heller.

Det är bara korkade påståenden som korkade människor som du gör. Håll dig till fakta och inte dina idiotiska känslor.

Du menar på fullaste allvar att jag ärvde rätten till att få arbeta med IT pga mitt kön? Haha, du är ju fan ett skämt utan dess like.

Referera till fakta där det var förbjudet för en kvinna att studera IT, oavsett år.

Jag väntar.
Senast redigerad av Leechy 2020-09-19 kl. 11:54.
Citera
2020-09-19, 11:50
Medlem
Citat:
Det görs ju redan. Du har kvinnoaktivister där också. Dock behöver ju inte jämställdhet alltid vara enligt västerländsk modell. De måste se till vad som passar dem och deras kultur och förutsättningar.

Överlag är nog muslimer inte mer kvinnoförtryckande än västerlänningar. Rötägg finns inom alla hudfärger.
Jämställdhet är ingen "västerländskt", det är ett förhållande mellan könen.
Har du inte en balans i rättigheter, möjligheter etc etc....mellan könen, oavsett vilka sådana som nu finns i det samhälle, den kontext individen existerar, så har du ingen jämställdhet.

Fortsätter man således med traditioner av att förbjuda kvinnor sen egen sexualitet, självbestämmande, rätt bli imamer eller ingenjörer eller presidenter....så har du inget värt namnet jämställdhet.
Citera
2020-09-19, 11:54
Medlem
Citat:
Berätta.....hur exakt "behärskar" män sitt testosteron...hmm? har de krigföring? Brottar ner testosteronet varje sekund eller hur ser du det hela för dig?

Läs det jag länkade istället och lär dig lite fakta, istället för massa fördomsfullt trams.
'
Det är en vetenskaplig sanning att 5% av männen står för 95% våldet. Detta har säkert ökat när ni feminister importerat män från våldskulturer med ur ett västerländskt perspektiv grava psykiska problem.

Sluta ljug.
Citera
2020-09-19, 11:54
Medlem
Citat:
Jämställdhet är ingen "västerländskt", det är ett förhållande mellan könen.
Har du inte en balans i rättigheter, möjligheter etc etc....mellan könen, oavsett vilka sådana som nu finns i det samhälle, den kontext individen existerar, så har du ingen jämställdhet.

Fortsätter man således med traditioner av att förbjuda kvinnor sen egen sexualitet, självbestämmande, rätt bli imamer eller ingenjörer eller presidenter....så har du inget värt namnet jämställdhet.

Grovt förenklat finns två olika skolor inom feminismen. Det finns likhetsfeminism och det finns särartsfeminism. Min erfarenhet är att svenska feminister ofta är likhetsfeminister, medan feminister som är praktiserande muslimer ofta är särartsfeminister.
Citera
2020-09-19, 11:57
Medlem
Citat:
Det är en vetenskaplig sanning att 5% av männen står för 95% våldet. Detta har säkert ökat när ni feminister importerat män från våldskulturer med ur ett västerländskt perspektiv grava psykiska problem.

Sluta ljug.

Du menar människor från mellanöstern ex. har "grava psykiska problem"?
Har du nått bevis för detta?

Sen vill jag även ha din vetenskapliga källa på dina: 5% står för 95%. för ursäkta mig det tror jag du greppat direkt från arslet.
Citera
2020-09-19, 11:58
Medlem
Citat:
Grovt förenklat finns två olika skolor inom feminismen. Det finns likhetsfeminism och det finns särartsfeminism. Min erfarenhet är att svenska feminister ofta är likhetsfeminister, medan feminister som är praktiserande muslimer ofta är särartsfeminister.
Även särartsfeminister vill ha lika rättigheter och möjligheter kära du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in