2020-09-19, 17:25
  #61
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikE.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/X8wzmm/malmbergs-kritik-mot-el-refai-och-schyffert

Bakgrunden handlar om händelsen där Nour för flera år sedan blottade sig framför en gammal gubbe. Nu har paret Schyffert och Refai på senare tid gett sin bild av händelsen medans gubben som varit offer och verkligen drabbats av detta menar att Refai och Schyffert hittar på sin story och att det verkliga offret har svårt att hävda sig.

"Claes Malmberg känner mannen som råkade ut för Nour El-Refai i Humlegården. Han är framför allt upprörd över att hon hävdar att det var offret som överklagade domen, när det egentligen var hennes dåvarande arbetsgivare, produktionsbolaget Meter, som stod bakom överklagandet från tingsrätt till hovrätt.

– Det är lite underligt att man sitter och tar heder och ära av en människa i en podd och helt enkelt far med lögner och sprider en massa rykten som inte stämmer, säger Claes Malmberg i ”Mot bättre vetande”.

Han vänder sig mot att El-Refai och Schyffert pratar om en person som inte har samma plattform att försvara sig.

– Både Nour och Henrik är ju nån slags artistöverklass som har megafoner och de kan baktala folk hur mycket de vill, säger han i podcasten."



Ni som är inne på Nours Instagram regelbundet men även följer henne via sociala medier. Får ni intrycket av det Malmberg talar om? Har han rätt i sak?

Claes är den som ger korrekt information gällande överklagan:

Aftonbladet 22/12 - 2007

På fredagen fälldes Nour El-Refai för ”nakenchocken”. Hon dömdes till 10 800 kronor i böter. Meter Television, som stod bakom humorprogrammet, har beslutat att överklaga domen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnkRz1/tv4-stjarna-domd-for-blottning


2018 raljerar hon kring sin blottningar ...

– När jag gjorde ett sånt där skämt så blev jag ju dömd för sexuellt ofredande. På riktigt är jag dömd för sexuellt ofredande. Det var till och med blurrat och allting, säger Nour och fortsätter:

– Under ett par år var jag pretentiös skådespelare och ville inte prata om det, men nu tycker jag att "va kul det var när jag var 18 år och visade rattarna i en park". Det är lite skoj. Det är inget jag skäms för, säger Nour i programmet.

År 2009 blottade sig Nour ännu en gång. Då visade hon sitt könsorgan i Kungsträdgården i Stockholm, något som filmades som ett inslag till Kanal 5-programmet "Ballar av stål".

https://nyheter24.se/noje/906250-nour-el-refai-domd-for-sexuellt-ofredande-inget-jag-skams-for

Det känns väl inte helt klockrent att tycka sexuellt ofredande bara är lite skoj.....
Citera
2020-09-19, 17:26
  #62
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Finns det någon anledning till att Claes tar upp det själv såhär långt efteråt. Eller är det bara för att Nou Refani själv tar upp det, som ett slags evig rundgång?
Nour och Henrik har raljerat om det i sin podd.
Citera
2020-09-19, 17:28
  #63
Medlem
sfrges avatar
Hur kan det vara ett ofredande att få se Nour El Refais nakna bröst? Är det ett skämt?
Varför lägga pengar och tid på nått sånt här?
Citera
2020-09-19, 17:33
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Äntligen någon som vågar säga sanningen om psykfallet Nour.

Bravo Classe! 👍
Ja, Claes har nog satt sin karriär på hal is här, det kan vara det sista vi hör från honom.

Vit man , visst är han vänster med det räcker inte mot en kvinna med invandrarbakgrund, en Pk- förebild, feminist, bisexuell och som grädde på moset psyksjuk, vem tro ni media kommer heja på.
Citera
2020-09-19, 17:41
  #65
Medlem
Varför blottade hon sig, hon kan inte bara skylla på att hon var ung. Alla har varit unga och lekt med sin sexualitet. Men få blottar sig i parker för det.
Citera
2020-09-19, 17:44
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ja, Claes har nog satt sin karriär på hal is här, det kan vara det sista vi hör från honom.

Vit man , visst är han vänster med det räcker inte mot en kvinna med invandrarbakgrund, en Pk- förebild, feminist, bisexuell och som grädde på moset psyksjuk, vem tro ni media kommer heja på.
Undrar det jag. Classes timing kanske är klockren. Vem bryr sig om Schyffert längre? "Sverige har aldrig varit tryggare" "runkbajsa i din mammas ansikte" kanske inte längre är gångbart? Nour, en bergskurd, fittaktivist, psykiskt sjuk, vulgär, henne vill ingen heller se.

Helt ärligt ser jag inte hur Schyffert någonsin ska bli aktuell igen, tom sossarna som var senaste pengagruvan, ser ju Sverige som ett land invaderat av mångkulturell brottslighet idag. Vart ska ha ta vägen?

Nej två obegåvade hänsynslösa opportunister som spelat alla kort. En omvändelse under galgen tror jag ingen köper. Vi kommer få se fler mediokra offentliga feminister, mångkulturalister falla undan närmsta åren är min tro.
Citera
2020-09-19, 17:47
  #67
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Nour, en bergskurd, fittaktivist, psykiskt sjuk, vulgär, henne vill ingen heller se.
Låter nästan som förtal!! Och vad är en fittaktivist?? Tror inte hon är psykiskt sjuk.
Citera
2020-09-19, 17:51
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Låter nästan som förtal!! Och vad är en fittaktivist?? Tror inte hon är psykiskt sjuk.
Hon hade ju ett eget program på Svt om sin psykiska ohälsa !
Citera
2020-09-19, 17:53
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentage
Låter nästan som förtal!! Och vad är en fittaktivist?? Tror inte hon är psykiskt sjuk.
Anmäl.

Missat Nours dokusåpa om hennes psykiska ohälsa?

Fittaktivist är någon som ser världen ur ett snävt feministiskt egocentriskt perspektiv. Extra passande på Nour då hon hon tryckt upp sin nakna fitta i ansiktet på män på stan och filmat skiten. Ja hon är rejält hårig.

Kill your darlings baby.
Citera
2020-09-19, 17:54
  #70
Medlem
ENTPs avatar
publicerat på aftonslasken nevertheless, vinden har onekligen vänt och alla dessa kappvändare försöker segla med den nya vindens riktning. nour el reff och schyffert kan dra åt helvete men om någon som fått jetalt för att köra sverige i diket tror att det går att blanda bort korten så kan jag säga att det så att säga inte riktigt stämmer.

till journalisterna som tjuvläser tråden; det är lika bra att ni faktiskt dör på den där kullen, det finns ingen väg tillbaka, fortsätt köra PK till 100%. ni blir ändå förkastade som skräpmänniskorna ni är, behåll hellre åtminstone ett mått värdighet och håll flaggan i topp tills hela skeppet sjunker.
Citera
2020-09-19, 17:58
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Undrar det jag. Classes timing kanske är klockren. Vem bryr sig om Schyffert längre? "Sverige har aldrig varit tryggare" "runkbajsa i din mammas ansikte" kanske inte längre är gångbart? Nour, en bergskurd, fittaktivist, psykiskt sjuk, vulgär, henne vill ingen heller se.

Helt ärligt ser jag inte hur Schyffert någonsin ska bli aktuell igen, tom sossarna som var senaste pengagruvan, ser ju Sverige som ett land invaderat av mångkulturell brottslighet idag. Vart ska ha ta vägen?

Nej två obegåvade hänsynslösa opportunister som spelat alla kort. En omvändelse under galgen tror jag ingen köper. Vi kommer få se fler mediokra offentliga feminister, mångkulturalister falla undan närmsta åren är min tro.
Jag tror inte du har fattat hur landet ligger, än så länge leder Pk med hästlängder!
Citera
2020-09-19, 18:06
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag tror inte du har fattat hur landet ligger, än så länge leder Pk med hästlängder!
Det mediala klimatet har trots allt vänt rätt rejält senaste 5 åren. Jämför med flyktinghösten 2015, andra åsikter kommer till tals idag. Sen är media full av integritetslösa opportunister, men klimatet är ett annat.

Schyffert är så bränd man kan bli. "Sverige har aldrig varit tryggare". Jo tjena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in