Citat:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/X8wzmm/malmbergs-kritik-mot-el-refai-och-schyffert
Bakgrunden handlar om händelsen där Nour för flera år sedan blottade sig framför en gammal gubbe. Nu har paret Schyffert och Refai på senare tid gett sin bild av händelsen medans gubben som varit offer och verkligen drabbats av detta menar att Refai och Schyffert hittar på sin story och att det verkliga offret har svårt att hävda sig.
"Claes Malmberg känner mannen som råkade ut för Nour El-Refai i Humlegården. Han är framför allt upprörd över att hon hävdar att det var offret som överklagade domen, när det egentligen var hennes dåvarande arbetsgivare, produktionsbolaget Meter, som stod bakom överklagandet från tingsrätt till hovrätt.
– Det är lite underligt att man sitter och tar heder och ära av en människa i en podd och helt enkelt far med lögner och sprider en massa rykten som inte stämmer, säger Claes Malmberg i ”Mot bättre vetande”.
Han vänder sig mot att El-Refai och Schyffert pratar om en person som inte har samma plattform att försvara sig.
– Både Nour och Henrik är ju nån slags artistöverklass som har megafoner och de kan baktala folk hur mycket de vill, säger han i podcasten."
Ni som är inne på Nours Instagram regelbundet men även följer henne via sociala medier. Får ni intrycket av det Malmberg talar om? Har han rätt i sak?
Bakgrunden handlar om händelsen där Nour för flera år sedan blottade sig framför en gammal gubbe. Nu har paret Schyffert och Refai på senare tid gett sin bild av händelsen medans gubben som varit offer och verkligen drabbats av detta menar att Refai och Schyffert hittar på sin story och att det verkliga offret har svårt att hävda sig.
"Claes Malmberg känner mannen som råkade ut för Nour El-Refai i Humlegården. Han är framför allt upprörd över att hon hävdar att det var offret som överklagade domen, när det egentligen var hennes dåvarande arbetsgivare, produktionsbolaget Meter, som stod bakom överklagandet från tingsrätt till hovrätt.
– Det är lite underligt att man sitter och tar heder och ära av en människa i en podd och helt enkelt far med lögner och sprider en massa rykten som inte stämmer, säger Claes Malmberg i ”Mot bättre vetande”.
Han vänder sig mot att El-Refai och Schyffert pratar om en person som inte har samma plattform att försvara sig.
– Både Nour och Henrik är ju nån slags artistöverklass som har megafoner och de kan baktala folk hur mycket de vill, säger han i podcasten."
Ni som är inne på Nours Instagram regelbundet men även följer henne via sociala medier. Får ni intrycket av det Malmberg talar om? Har han rätt i sak?
Claes är den som ger korrekt information gällande överklagan:
Aftonbladet 22/12 - 2007
På fredagen fälldes Nour El-Refai för ”nakenchocken”. Hon dömdes till 10 800 kronor i böter. Meter Television, som stod bakom humorprogrammet, har beslutat att överklaga domen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OnkRz1/tv4-stjarna-domd-for-blottning
2018 raljerar hon kring sin blottningar ...
– När jag gjorde ett sånt där skämt så blev jag ju dömd för sexuellt ofredande. På riktigt är jag dömd för sexuellt ofredande. Det var till och med blurrat och allting, säger Nour och fortsätter:
– Under ett par år var jag pretentiös skådespelare och ville inte prata om det, men nu tycker jag att "va kul det var när jag var 18 år och visade rattarna i en park". Det är lite skoj. Det är inget jag skäms för, säger Nour i programmet.
År 2009 blottade sig Nour ännu en gång. Då visade hon sitt könsorgan i Kungsträdgården i Stockholm, något som filmades som ett inslag till Kanal 5-programmet "Ballar av stål".
https://nyheter24.se/noje/906250-nour-el-refai-domd-for-sexuellt-ofredande-inget-jag-skams-for
Det känns väl inte helt klockrent att tycka sexuellt ofredande bara är lite skoj.....