Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag tror hon faktiskt nått, alldeles själv, vägs ände, när hon skrev att "jag har stannat kvar för att jag själv ville, du har inget grepp om mig längre" (fritt ur minnet). Att hon hängde med tror jag att SD bara dök upp, "vi kan väl prata?" och promenerade ner mot planket.
Antingen slog han ihjäl henne själv, eller så väntade HD där. Raseriet i dessa "mer än 17 slag" känns inte som en lugn, iskall mördare. De var två tror jag. (Min högst personliga spekulation).
Jag misstänker att SD har haft mordtankar länge, men de har inte satts i verket förrän i maj-18.
Jag tänker på
- SD har gjort sökningar redan från mars-18 på ända fram till 11/5 -18"Hitta, låsa och rensa en borttappad Android·• Google-konto Hjälp, Logga in -Google Konton, osv.
- 11 maj, rehearsal inför morddagen, alternativt den tänkta morddagen.
- Den 14:e blir som en "copy cat" dag, där hela dagen fylls med göromål, en vända till gymmet och JG. Allt för att det ska se ut som att SD har alibi hela kvällen och bara ett litet fönster där det nästan ska vara omöjligt att ha utfört ett mord. Han hade en jäkla otur där med skrikvittnet och Lenas "min tidslinje". Annars hade det inte gått att fastställa tidpunkt för mordet.
Men raderingarna fixade han.
Tyvärr, tänker jag att de kan ha haft sex där, den 14:e innan mordet. Kanske tog de med filten t om, som SD la tillbaka på pallen i hallen.