2020-09-10, 22:56
Bannlyst
Jakob Mullvad kanske är maestro men schulman är regissören
Citera
2020-09-11, 08:47
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Har inte hört deras pod på länge. Lyssnat igen idag. På Det får stå för Runar.
Blev imponerad av Alex inslag från Dramatenrepetionen.
Den var mästerlig. Beskriver sina reaktioner på ett utsökt sätt.
Bra då kan jag börja lyssna igen på podden.

Tycker du ska lyssna på avsnittet "hundliv 2" roligaste på 3-4 år.

I övrigt var förra veckans avsnitt sådär. Räddades upp av Alex berättelser. Var nog för övrigt reklam rekord. Räknade jag rätt var det sammanlagt 15 minuter reklam.
Citera
2020-09-11, 10:46
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Tycker du ska lyssna på avsnittet "hundliv 2" roligaste på 3-4 år.

I övrigt var förra veckans avsnitt sådär. Räddades upp av Alex berättelser. Var nog för övrigt reklam rekord. Räknade jag rätt var det sammanlagt 15 minuter reklam.
Tack för tipset!
Citera
2020-09-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne
Jag känner att den här våren/sommaren har blottat Sigge ganska rejält. Att han är en rätt dum och ful person.

Hur han har bemött kritiken på sin bok och hur han nyligen på instagram hoppat på Jonna Sima för hennes kritik om deras reklaminslag i podden.

Hans starka åsikter om sveriges hantering av pandemin samtidigt som han själv åker åtta timmar bil för att se Tenet i en annan stat. Det finns en anledning till varför biograferna håller restriktioner i Kalifornien och det är inte meningen att folk ska vallfärdaa till kommuner där filmen visas eller där resturanger är öppna. Tänk om alla gjorde och tänkte som Sigge?

Hans krystade försök till att göra nånting djupt över Alien-skådisen. "Han tog livet av sig för att han var så plågad av inspelningen"... nej? Han dog av en ärftlig sjukdom tio år efter filmen kom ut. Han drev ett konstmuseum i Nigeria. Han var inte alls ensam under inspelningen, han var omringad av filmarbetare och hade kul, det är bara googla fram bakom kulisser-bilder.

Sigge vet detta. Han detaljerade i ett blogginlägg om hur han "ringt upp" folk som "har hört rykten". Men han vill dra sina egna slutsatser, skriva sin egen historia och vill sälja in sin djupa, mörka anekdot om en tragisk figur som ett scoop.

För att inte tala om Alex påhittade fantasier och sin pinsamma nya bok om "tre bröder" som överlevare - men den här gången är det fiktion. Yeah, right.

Kejsarens nya kläder. Det är svindlande hur mycket dessa herrar har fallit i mina ögon. Patetiska.

Ja, apropå Coronan kan man ju undra hur smart det var av Sigge att stå och trängas bland BLM-demonstranterna😁
Citera
2020-09-15, 19:24
Medlem
Lyssnade på podden efter man hört så åmnga lyssnade på den, och vilket jälva sömnpiller det var.

Göd dom här mongona med mer miljonintäkter så kanske ni hamnar tillsammans i helvete med dom när muhammed blivit i majoritet och skjutit av er.
Citera
2020-09-16, 23:48
Medlem
Ta ner Karl XII-statyn i Kungsträdgården? DRA ÅT HELVETE A&S!
Citera
2020-09-17, 10:39
Medlem
Jaxxxs avatar
Denna podd visar väl det som framförallt Alex är bäst på. Att sticka upp fingret o känna vart vindarna blåser. Denna podd släpptes ju i precis rätt tid för att bli så stor som den är. Hade blivit betydligt mindre om den kommit idag.
Citera
2020-09-18, 01:32
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne
Jag känner att den här våren/sommaren har blottat Sigge ganska rejält. Att han är en rätt dum och ful person.

Hur han har bemött kritiken på sin bok och hur han nyligen på instagram hoppat på Jonna Sima för hennes kritik om deras reklaminslag i podden.

Hans starka åsikter om sveriges hantering av pandemin samtidigt som han själv åker åtta timmar bil för att se Tenet i en annan stat. Det finns en anledning till varför biograferna håller restriktioner i Kalifornien och det är inte meningen att folk ska vallfärdaa till kommuner där filmen visas eller där resturanger är öppna. Tänk om alla gjorde och tänkte som Sigge?

Hans krystade försök till att göra nånting djupt över Alien-skådisen. "Han tog livet av sig för att han var så plågad av inspelningen"... nej? Han dog av en ärftlig sjukdom tio år efter filmen kom ut. Han drev ett konstmuseum i Nigeria. Han var inte alls ensam under inspelningen, han var omringad av filmarbetare och hade kul, det är bara googla fram bakom kulisser-bilder.

Sigge vet detta. Han detaljerade i ett blogginlägg om hur han "ringt upp" folk som "har hört rykten". Men han vill dra sina egna slutsatser, skriva sin egen historia och vill sälja in sin djupa, mörka anekdot om en tragisk figur som ett scoop.

För att inte tala om Alex påhittade fantasier och sin pinsamma nya bok om "tre bröder" som överlevare - men den här gången är det fiktion. Yeah, right.

Kejsarens nya kläder. Det är svindlande hur mycket dessa herrar har fallit i mina ögon. Patetiska.

Jag har inte lyssnat på podden i snart ett års tid men var dessförinnan en trogen lyssnare. Kan absolut föreställa mig att det du beskriver är hur de har betett sig sen dess. Till skillnad från många(?) andra så har jag tyckt länge att Sigge är den som är mest osympatisk av de två. Maken till pösig självgodhet, utan egentlig täckning, har jag aldrig skådat. Fiaskot med senaste boken och dess tema understrykte bara vilken otrevlig person han verkar vara. Det är rätt lustigt att han gör podd med Alex Schulman av alla, för säga vad man vill om honom, men han är en skarp social observatör. Han måste ju fnysa och fnissa åt Sigge ofta i sin ensamhet.
Senast redigerad av snillet_1 2020-09-18 kl. 01:40.
Citera
2020-09-18, 09:55
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har inte lyssnat på podden i snart ett års tid men var dessförinnan en trogen lyssnare. Kan absolut föreställa mig att det du beskriver är hur de har betett sig sen dess. Till skillnad från många(?) andra så har jag tyckt länge att Sigge är den som är mest osympatisk av de två. Maken till pösig självgodhet, utan egentlig täckning, har jag aldrig skådat. Fiaskot med senaste boken och dess tema understrykte bara vilken otrevlig person han verkar vara. Det är rätt lustigt att han gör podd med Alex Schulman av alla, för säga vad man vill om honom, men han är en skarp social observatör. Han måste ju fnysa och fnissa åt Sigge ofta i sin ensamhet.

Sigge är absolut den svagare av de två när det handlar som social intelligens. Men å andra sidan är Sigge betydligt mer konstnärligt begåvad.

Alex är starkare i det relativa planet - socialt, samhälle, mainstream-kultur, steet-smartness och anpassning.

Sigge är starkare i det absoluta planet - Konst(musik, film etc), vetenskap, kreativitet och existentiella spörsmål("andlighet"/spiritualitet).

Jag uppfattar dem som lika begåvade vad gäller humor, det är deras gemensamma nämnare, där de dessutom uppskattar samma typ av lustigheter. Detta är också det kit som håller ihop dem och podden. Deras humorsatsning de gjorde på youtube för några år sedan är faktiskt underskattad.

För att sammanfatta. Du har (delvis) rätt om Sigge, men missar att nämna hans styrkor.
Citera
2020-09-18, 13:47
Medlem
Lite OT, men Alex har kommit ut med en ny bok!

Han har skrivit en fiktiv bok, kul!

Jag har varit lite kritisk till att alla hans böcker har i stort sätt handlat om hans barndom, uppväxten i ett missbrukarhem och en beskrivning av hans dysfunktionella föräldrar.

Därför känns det oerhört uppiggande med en fiktion, äntligen!

Det nya boken handlar om tre fiktiva bröder som växer upp i ett dysfunktionellt missbrukarhem.
Citera
2020-09-18, 15:10
Medlem
Asmodeusvults avatar
Spännande att de vågar börja utforska Axels undergivenhet. Kanske hans nästa bok kan handla om?
Citera
2020-09-18, 15:27
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline

Det nya boken handlar om tre fiktiva bröder som växer upp i ett dysfunktionellt missbrukarhem.

50% biografi från hans egen uppväxt och 50% Rip-off från mästerverket: "Bröderna Karamazov". Min gissning.

Tror inte han har fantasi att själv tänka ut fiktion.

Men som poddare är han en klippa!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-09-18 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in