Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Jag har inte lyssnat på podden i snart ett års tid men var dessförinnan en trogen lyssnare. Kan absolut föreställa mig att det du beskriver är hur de har betett sig sen dess. Till skillnad från många(?) andra så har jag tyckt länge att Sigge är den som är mest osympatisk av de två. Maken till pösig självgodhet, utan egentlig täckning, har jag aldrig skådat. Fiaskot med senaste boken och dess tema understrykte bara vilken otrevlig person han verkar vara. Det är rätt lustigt att han gör podd med Alex Schulman av alla, för säga vad man vill om honom, men han är en skarp social observatör. Han måste ju fnysa och fnissa åt Sigge ofta i sin ensamhet.
Sigge är absolut den svagare av de två när det handlar som social intelligens. Men å andra sidan är Sigge betydligt mer konstnärligt begåvad.
Alex är starkare i det
relativa planet - socialt, samhälle, mainstream-kultur, steet-smartness och anpassning.
Sigge är starkare i det
absoluta planet - Konst(musik, film etc), vetenskap, kreativitet och existentiella spörsmål("andlighet"/spiritualitet).
Jag uppfattar dem som lika begåvade vad gäller humor, det är deras gemensamma nämnare, där de dessutom uppskattar samma typ av lustigheter. Detta är också det kit som håller ihop dem och podden. Deras humorsatsning de gjorde på youtube för några år sedan är faktiskt underskattad.
För att sammanfatta. Du har (delvis) rätt om Sigge, men missar att nämna hans styrkor.