2012-06-01, 08:57
Bannlyst
Sigge Eklund leverar som alltid, han kan sveriges skönaste röst att lyssna på. Lugn, analytisk och len i sitt sätt att prata på . Schulman hamnade som ni andra sagt, i klart intellektuellt underläge. Lite rörande på något sätt

Ska ge denna podcast en rejäl chans
Citera
2012-06-01, 10:29
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Den enda invändningen är att de pratade om två olika serier. Det var lite störande.

Noterade också det.
Citera
2012-06-02, 10:29
Medlem
Bevas avatar
Finns den någon annanstans än Itunes?
Citera
2012-06-02, 10:33
Medlem
sigurts avatar
Jag blev förvånad över att shulman faktiskt hamnade i ett intellektuellt underläge som ni andra skrivit.
Det var faktist väldigt påtaligt.

Min bild av Alex förändrades direkt efter dessa 40 min podcast.

Undrar om han blir ledsen när han läser detta :P

Jag gillar hans program men ja såg honom som mer intellektuell faktiskt.
Citera
2012-06-02, 11:47
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beva
Finns den någon annanstans än Itunes?

Ja.
http://alexochsigge.libsyn.com/rss
Citera
2012-06-06, 10:11
Medlem
Falcãos avatar
Har lyssnat på de två första avsnitten nu och tycker det är väldigt underhållande. Att Sigge Eklund skulle bli den mer analytiska och "intellektuella" av de två tror jag nog de var väl medvetna om så tror knappat det är något som grämer Schulman.
Citera
2012-06-06, 13:11
Medlem
camejos avatar
Sigge har en bra poäng om genier och naturbegåvningar i det senaste avsnittet. Har funderat i liknande banor själv.
Citera
2012-06-08, 17:45
Medlem
swimp78s avatar
Måste säga att jag tycker den här Sigge Eklund känns extremt självgod
Han är lite för nöjd med sina egna, ofta rätt banala, "insikter" och åsikter.
Citera
2012-06-08, 17:47
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Fast i princip alla mediapersonligheter är väl rätt självgoda? Kul att lyssna på i all fall.
Citera
2012-06-08, 18:07
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Fast i princip alla mediapersonligheter är väl rätt självgoda? Kul att lyssna på i all fall.

Nej det tycker jag inte.

Filip och Fredrik t ex är ju alltid väldigt självreflekterande, påstår saker i en mening och dissar sig själva i en annan mening. Sigge Eklund är liksom gravallvarligt självgod. Han tycker själv han är en stor tänkare märker man. Han är rätt dominant också. Och har ett irriterande skratt.
Senast redigerad av swimp78 2012-06-08 kl. 18:10.
Citera
2012-06-08, 18:18
Bannlyst
Citat:
Sigge Eklund är en medborgare höjd över varje misstanke, att du bashar Sigge säger mer om dig själv. Har sett att du skrivit en del antisemitiska inlägg handlar din kritik om att Sigge har judiska rötter eller vad är problemet? Läs "Det är 1988 och har precis börjat snöa" och "Varulvsvalsen" sen kan du återkomma i tråden.

On topic: avsnitt två av podcasten var helt okej, det tar sig som mordbränar´n sa.
Citera
2012-06-08, 18:43
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Nej det tycker jag inte.

Filip och Fredrik t ex är ju alltid väldigt självreflekterande, påstår saker i en mening och dissar sig själva i en annan mening. Sigge Eklund är liksom gravallvarligt självgod. Han tycker själv han är en stor tänkare märker man. Han är rätt dominant också. Och har ett irriterande skratt.

Vill påstå att de är lika självgoda men samtidigt tillräckligt smarta för att förstå att det inte går att kritisera folk på deras vis utan att även ibland titta sig själv i spegeln och hyckla en viss självkritik.

Sedan tycker jag inte att det är något problematiskt utan jag utgår från att den typen av personer är självcentrerade men så länge de erbjuder god underhållning så har det ingen betydelse för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in