2020-09-05, 11:18
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är bara hitte-på såklart. Alex kommer bra överens med båda, i intervjuer är tonen hjärtlig och Alex skojar friskt.

Möjligen att det finns stråk av sanning i anekdoterna, men förutom att de (i så fall) är överdrivna, så har han plockat bort den humoristiska kontexten de utspelades i, för att skapa ett underhållande drama till podden.

Har folk IQ-fiskmås i tråden?

Senaste avsnittet var komiskt på ett metaplan. Vi har alla klagat på Sigge sedan han flyttade till LA. Men så blev det bättre i somras, när de fann kemin tillsammans igen under vistelsen på Gotland, i sina respektive sommarhus.

Podden blev plötsligt hjärtlig och mer spontan. Roligt svaller om gotlandstyper värvades med komiska vardagsbetraktelser.

Nu är Sigge åter i LA, och (Hahaha) han är ta mig fan förlorad på nolltid. Alex försöker så gott kan kan spela en intressant sidekick till Sigge segment som givetvis handlade om...trumvirvel..FILM!

Inte nog med att han valt att prata om en totalt obegriplig aktuell film, han berättar också hur han åkte bil i drygt 4(!!) timmar för att få se filmhelvetet(LA-Las Vegas).

Och sedan glider han in på stenåldersfilmen Alien, mer specifikt, vem som spelade Alien när det begav sig, samt vad som hände honom. Sigge i kvadrat, vilket sömnpiller!

SUCK! Jag tror jag laddar podden på nytt i juni 2021, då de är tillsammans på Gotland igen.

/Tupo
Så olika man kan uppfatta samma sak. Jag tänker att Sigvards djupdykningar i film och hans fyratimmars resa för att äntligen få gå på bio igen är bra att det finns med för att det ger en bakgrund till vem han är ”på riktigt”.
Citera
2020-09-05, 21:19
Medlem
Isnatts avatar
Det här segmentet med skådisen till alien. Jag är säker på att jag hört det förut i antingen A&S eller F&F.
Att skådisen hölls för sig själv dessutom för att han inte skulle träffa dom andra skådisarna så dom skulle bli rädda på riktigt och att han till premiären bjudit släkt men att besvikelsen blivit stor av nån anledning.
Nån mer som känner igen detta?
Citera
2020-09-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är bara hitte-på såklart. Alex kommer bra överens med båda, i intervjuer är tonen hjärtlig och Alex skojar friskt.

Möjligen att det finns stråk av sanning i anekdoterna, men förutom att de (i så fall) är överdrivna, så har han plockat bort den humoristiska kontexten de utspelades i, för att skapa ett underhållande drama till podden.

Har folk IQ-fiskmås i tråden?

Senaste avsnittet var komiskt på ett metaplan. Vi har alla klagat på Sigge sedan han flyttade till LA. Men så blev det bättre i somras, när de fann kemin tillsammans igen under vistelsen på Gotland, i sina respektive sommarhus.

Podden blev plötsligt hjärtlig och mer spontan. Roligt svaller om gotlandstyper värvades med komiska vardagsbetraktelser.

Nu är Sigge åter i LA, och (Hahaha) han är ta mig fan förlorad på nolltid. Alex försöker så gott kan kan spela en intressant sidekick till Sigge segment som givetvis handlade om...trumvirvel..FILM!

Inte nog med att han valt att prata om en totalt obegriplig aktuell film, han berättar också hur han åkte bil i drygt 4(!!) timmar för att få se filmhelvetet(LA-Las Vegas).

Och sedan glider han in på stenåldersfilmen Alien, mer specifikt, vem som spelade Alien när det begav sig, samt vad som hände honom. Sigge i kvadrat, vilket sömnpiller!

SUCK! Jag tror jag laddar podden på nytt i juni 2021, då de är tillsammans på Gotland igen.

/Tupo

Att de fantiserar friskt är jag medveten om men om han målar upp en helt felaktig bild av deras relation är det ju bara tramsigt och fånigt.

Naturligtvis har ju Sigge aldrig träffat några Hollywood-agenter och diskuterat specialeffekter med dem men den typen av lögn är mer ok anser jag.
Citera
2020-09-05, 22:51
Medlem
Quinn93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Vad heter hon och hennes podd?

Malin Eklund, har en podd tillsammans med Jennie Hammar, Keeping up med Jennie och Malin. Den är riktigt bra ibland, kul höra Malins sida av saker i hennes och Sigges liv. Dom var ju även med i det där programmet strömstedts hälsar på, eller vad det heter?
Senast redigerad av Quinn93 2020-09-05 kl. 22:53.
Citera
2020-09-05, 22:52
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Det här segmentet med skådisen till alien. Jag är säker på att jag hört det förut i antingen A&S eller F&F.
Att skådisen hölls för sig själv dessutom för att han inte skulle träffa dom andra skådisarna så dom skulle bli rädda på riktigt och att han till premiären bjudit släkt men att besvikelsen blivit stor av nån anledning.
Jag har inte hört avsnittet än men antar att det hänger ihop med detta som Sigge skrivit?
https://ng.se/artiklar/att-aterupptacka-skracken
Citera
2020-09-06, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Sigge drog den historien någon gång under de första två åren av podcasten.
Citera
2020-09-06, 22:05
Medlem
snillet_1s avatar
Alex Schulman släppte visst en bok i dagarna. Överlevarna heter den. Anar att recensionerna kommer att vara bättre än de var för Sigvards sågade bok...
Citera
2020-09-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag har inte hört avsnittet än men antar att det hänger ihop med detta som Sigge skrivit?
https://ng.se/artiklar/att-aterupptacka-skracken
Ja, det är i princip ordagrant vad som lästes upp i podden. Återanvändning deluxe, eller?

Dessutom hade Sigge fel; Bolaji Badejo dog av sicklecellsanemi vid 39 års ålder enligt WP: https://en.wikipedia.org/wiki/Bolaji_Badejo . Bortsett från sin alltför tidiga död verkar han ha haft ett ganska harmoniskt liv. Vore konstigt om han inte hade gästat ett par scifi-konferenser innan han dog, btw.
Citera
2020-09-10, 14:37
Medlem
Jag känner att den här våren/sommaren har blottat Sigge ganska rejält. Att han är en rätt dum och ful person.

Hur han har bemött kritiken på sin bok och hur han nyligen på instagram hoppat på Jonna Sima för hennes kritik om deras reklaminslag i podden.

Hans starka åsikter om sveriges hantering av pandemin samtidigt som han själv åker åtta timmar bil för att se Tenet i en annan stat. Det finns en anledning till varför biograferna håller restriktioner i Kalifornien och det är inte meningen att folk ska vallfärdaa till kommuner där filmen visas eller där resturanger är öppna. Tänk om alla gjorde och tänkte som Sigge?

Hans krystade försök till att göra nånting djupt över Alien-skådisen. "Han tog livet av sig för att han var så plågad av inspelningen"... nej? Han dog av en ärftlig sjukdom tio år efter filmen kom ut. Han drev ett konstmuseum i Nigeria. Han var inte alls ensam under inspelningen, han var omringad av filmarbetare och hade kul, det är bara googla fram bakom kulisser-bilder.

Sigge vet detta. Han detaljerade i ett blogginlägg om hur han "ringt upp" folk som "har hört rykten". Men han vill dra sina egna slutsatser, skriva sin egen historia och vill sälja in sin djupa, mörka anekdot om en tragisk figur som ett scoop.

För att inte tala om Alex påhittade fantasier och sin pinsamma nya bok om "tre bröder" som överlevare - men den här gången är det fiktion. Yeah, right.

Kejsarens nya kläder. Det är svindlande hur mycket dessa herrar har fallit i mina ögon. Patetiska.
Citera
2020-09-10, 14:48
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne
Hans krystade försök till att göra nånting djupt över Alien-skådisen. "Han tog livet av sig för att han var så plågad av inspelningen"... nej? Han dog av en ärftlig sjukdom tio år efter filmen kom ut. Han drev ett konstmuseum i Nigeria. Han var inte alls ensam under inspelningen, han var omringad av filmarbetare och hade kul, det är bara googla fram bakom kulisser-bilder.

Sigge vet detta. Han detaljerade i ett blogginlägg om hur han "ringt upp" folk som "har hört rykten". Men han vill dra sina egna slutsatser, skriva sin egen historia och vill sälja in sin djupa, mörka anekdot om en tragisk figur som ett scoop.
Nja. Det där om Alien-skådisen stämmer ju till stor del. Starta gärna en tråd i filmforumet om skådisen så kan vi diskutera detta djupare.

I övrigt håller jag med dig i det mesta du skriver. Ska bli spännande att höra om de ryckt upp sig till morgondagens podd.
Citera
2020-09-10, 17:57
Medlem
Jofs avatar
Har inte hört deras pod på länge. Lyssnat igen idag. På Det får stå för Runar.
Blev imponerad av Alex inslag från Dramatenrepetionen.
Den var mästerlig. Beskriver sina reaktioner på ett utsökt sätt.
Bra då kan jag börja lyssna igen på podden.
Citera
2020-09-10, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Har inte hört deras pod på länge. Lyssnat igen idag. På Det får stå för Runar.
Blev imponerad av Alex inslag från Dramatenrepetionen.
Den var mästerlig. Beskriver sina reaktioner på ett utsökt sätt.
Bra då kan jag börja lyssna igen på podden.
Imorgon kanske det kommer mera sånt hoppas.
Håller med den var bra, uppenbart är att Henriksson är riktigt taskig människa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in