2019-05-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Riktigt tråkigt. Netto var billiga och hade tillräckligt små butiker för att man skulle kunna handla snabbt och slippa springa benen av sig i något jätteskjul.

Coop är dyra och har en helt annan kundbas.
Nettos gamla stammisar lär knappast fortsätta handla i varje fall.

Låt mig gissa att det blir ombyggnad av alla butiker, nya skyltar, nya kassor, inredningar, sortiment.
Sedan kommer man lägga ner 30-50% av butikerna.

Ja befolkningen på den skånska västkusten kommer ju fortsätta att ha hyffsat nära till den närmaste NETTO butiken över sundet men vi som tyvärr bor lite mer norrut är körda och får hålla oss till axfood kedjan, svindyra coop och det tyska skräpet lidl.
Citera
2020-06-02, 17:28
Medlem
Den lokala Nettobutiken har haft utförsäljning med 25-50% rabatt i en vecka nu. Ser ut att gå rätt trögt, jag trodde butiken skulle bli tömd på nåt dygn. Verkar tyda på rätt låg omsättningshastighet.
Citera
2020-09-17, 23:28
Medlem
Pengabingens avatar
Netto finns inte längre, känns tufft.

Förr i tiden några månader sedan så kunde man verkligen FYNDA kvalitetsvaror på NETTO, min familj och jag levde som KUNGAR billigt! Det som har ersatts är blott en enkel ICA nära (eller coop nära whatever).

Det är ett stort svart hål som ersatts med ett dåligt LIDL som mina ben måste gå in till nu för att försöka fynda ganska dyra saker, brukar misslyckas då varorna är en blek kopia.

Frågan är således, varför saknar du Netto, och hur ska vi ersätta dess svarta hål?

Jag kan säga i min värld att jag önskar innerligt att Netto återuppstår men det känns långt borta.
Senast redigerad av Pengabingen 2020-09-17 kl. 23:33.
Citera
2020-09-17, 23:37
Medlem
franges avatar
Det gör jag inte. Du kan väl gå till Rusta eller Dollarstore istället? Samma typ av krafs förutom färskvarorna...
Citera
2020-09-17, 23:38
Medlem
Tror att jag aldrig handlat på Netto. Vad kunde man hitta för fynd där? Hur mycket kostade de varorna på Netto jämfört med andra ställen?
Citera
2020-09-17, 23:41
Medlem
Silltunnas avatar
Nettobutikerna var svintråkiga, röriga, fyllda med skräpvaror och deppig personal.
Skönt att skiten är borta.
Citera
2020-09-17, 23:42
Medlem
electiondays avatar
Netto finns i Danmark.
Citera
2020-09-17, 23:49
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Tror att jag aldrig handlat på Netto. Vad kunde man hitta för fynd där? Hur mycket kostade de varorna på Netto jämfört med andra ställen?

Svinbillig öl, färskvaror LÅNGT under marknadspris, och när de börjar rea så är det rea från paradiset just för att de skall ersättas. Roliga fyndprylar, billiga fyndprylar allt är billigare än ICA med mera med mera.

Billigt!
Citera
2020-09-17, 23:51
Avstängd
fynda ganska dyra saker på lidl??? är du helt slut i huvudet?

Det var 30 år sen vi hade dyrare varor i butikerna.

Idag är de flesta stora butiker ruskigt billiga jämfört mot lönen och bidragen.

idag är mat nästan gratis jämfört mot förr då ica maxi och dylika slagit ner alla små butiker i konkurs och säljer mat jättebilligt med jättelite anställd personal jämfört mot kundantal.

tar vi sen lidl,willys och liknande som dollarstore så är det sjukt att de kan hålla så låga priser jämfört mot svenska skatter och löner och borde inte få finnas i sverige då de tagit bort massa arbetstillfällen i sverige.

det är bara några få varor som gått upp i pris som tillexempel smör.
Citera
2020-09-17, 23:54
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
fynda ganska dyra saker på lidl??? är du helt slut i huvudet?

Det var 30 år sen vi hade dyrare varor i butikerna.

Idag är de flesta stora butiker ruskigt billiga jämfört mot lönen och bidragen.

idag är mat nästan gratis jämfört mot förr då ica maxi och dylika slagit ner alla små butiker i konkurs och säljer mat jättebilligt med jättelite anställd personal jämfört mot kundantal.

tar vi sen lidl,willys och liknande som dollarstore så är det sjukt att de kan hålla så låga priser jämfört mot svenska skatter och löner och borde inte få finnas i sverige då de tagit bort massa arbetstillfällen i sverige.

det är bara några få varor som gått upp i pris som tillexempel smör.

Smör har inte alls gått upp i pris om du väljer Gårdsgoda eller andra alternativ till Arla. Ägd.
Citera
2020-09-17, 23:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Smör har inte alls gått upp i pris om du väljer Gårdsgoda eller andra alternativ till Arla. Ägd.

Dåså. jag tog de som exempel eftersom det finns så många som klagade på smörpriset.

bra då e vi överens om att maten är svinbillig i sverige jämfört mot förr.
Citera
2020-09-18, 00:03
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nettobutikerna var svintråkiga, röriga, fyllda med skräpvaror och deppig personal.
Skönt att skiten är borta.

Om man såg förbi det där med att personalen inte var lyckliga och det var rörigt m.m så var priserna helt outstanding mot andra butiker, och varorna som stod där var faktiskt riktigt bra, alltså det som jag gick in där för var paradiset jag skiter i om jag får ett leende av kassören jag vill äta prime time lyx till billigast möjliga pris.

Man såg en vara, varje gång man gick in så gick den ner i pris till att till slut tex köpa en Kinder julklapps-slott-med-lyxchoklad till sitt barn för 10:- st ordinarie pris 249:-

Netto i mitt hjärta du är mig saknad, snyft.

PS. Sedan får man inte glömma, personalen är ännu deppigare idag, nu när dom vet att dom måste försöka vara glada, något dom inte behövde vara när det var netto. DS
Senast redigerad av Pengabingen 2020-09-18 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in