Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Förstår att du tycker att det är en förenklad analys, då den går emot din agenda. Du tillhör väl gruppen som vill att skolarna ska vara stängda, utan att fundera vidare på vad konsekvenserna av detta skulle bli.....
Kanske har du inte barn själv i skolålder (vilket jag har) och varenda skola och förskola runt om i vårt land har vidtagit rätt stora åtgärder och begränsningar.
Du pratar mycket om agenda. Min agenda, eller om man snarare skulle kalla det för målsättning är att så få som möjligt ska bli smittade. Då jag ser det som högst sannolikt att vi har ett vaccin i början på nästa år ser jag det som uthålligt att bedriva undervisning på distans fram till dess. I vart fall för de elever och föräldrar som så önskar. Varför inte digitala klassrum?
Vad har du själv för agenda? Varför ser du det som viktigt med fysiska kontakter i en pandemi i detta läge?
Varför vill du inte bidra till att minska smittspridningen till ett minimum? Varför känner du sådant motstånd mot det? I Israel stänger de ned skolorna imorgon för att skona befolkningen.