Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
USA har snart 200 000 döda. Skillnaden mot sveriges höga dödstal är att i UsA dör folk nu, i Sverige har de i princip slutat dö.
Det som skett har skett, det som sker nu är det intressanta.
Nu har Tegnell lyft influensan. Kommer ihåg i jan-februari så skrev amerikansk media om dödlig influensavåg som tog unga. Läste bara rubrikerna så jag vet inte om det var sant. Minns att det var likadant i Norge där det dog några unga människor. Alltså vore det intressant att veta vilken sorts influensa det var som härjade i vintras. Sådan som dödar gamla eller sådan som dödar unga.
Det anmärkningsvärda är att Tegnell slänger ur sig vad som helst. I ren desperation över att han haft ihjäl nästan 6000. Så jag har inte förtroende för FHM att hantera nuet eller framtiden pga hur det blev i våras och hur de snackar fortfarande.
Men jag är optimistisk att vi kanske inte får ett nytt helvete under hösten. Håller tummarna och hoppas att spridningen inte eskalerar och att vi hinner få vaccin. Tvättar händerna, har munskydd i bussen, håller avstånd, delar inte hiss men kan fortfarande unna mig en öl på uteserveringen med vänner där vi sitter 1,5 m från varandra.