Citat:
För egen del tycker jag att det definitivt är falsk marknadsföring att kvinnor i mängder visar upp sig på nätet, när de i själva verket är fullkomligt passiva och ovilliga till någon form av kontakt. Nu är det långt ifrån bara jag som tycker att kvinnor blivit allt mer besvärliga att ha med att göra med på nätet, men det kanske du har missat, liksom att kvinnor på eget bevåg på senare år själva ökat sitt marknadsvärde till helt overkliga nivåer.
Och sen detta att det alltid är mannen som förväntas vara den som först inleder en kontakt med en kvinna, är i mina ögon ett tydligt tecken på ett begåvningshandikapp hos de senare. Var annars i livet får man allt serverat utan egen ansträngning? Män - vakna upp tack och sluta smöra för kvinnor, så kanske de någon gång lär sig ta egna initiativ!
Enda "framgången" här hos folk som använder Tinder verkar vara att man ganska snabbt kan hitta någon att ligga med. För oss män som vill något annat, verkar Tinder inte vara något större hit.
Ett tips är att googla incels, alltså ofrivilligt celibat.
Och sen detta att det alltid är mannen som förväntas vara den som först inleder en kontakt med en kvinna, är i mina ögon ett tydligt tecken på ett begåvningshandikapp hos de senare. Var annars i livet får man allt serverat utan egen ansträngning? Män - vakna upp tack och sluta smöra för kvinnor, så kanske de någon gång lär sig ta egna initiativ!
Enda "framgången" här hos folk som använder Tinder verkar vara att man ganska snabbt kan hitta någon att ligga med. För oss män som vill något annat, verkar Tinder inte vara något större hit.
Ett tips är att googla incels, alltså ofrivilligt celibat.
Jag är bekant med begreppet och behöver inte googla.
Är det så här du ser på kvinnor i allmänhet? Som begåvningshandikappade idjits totalt obekanta med populärkulturella och samhälleliga begrepp? Tänker främst på dina tips till mig att googla än det ena än det andra. Om ja, varför vill du ens ha med kvinnfolk att göra? Eller är det endast mig du placerar i idiotfacket? Om så är fallet; varför?
Du pratar om falsk marknadsföring. Vad menar du? Kvinnor reggar sig på dejtingsidor/appar. "Visar upp sig på nätet" kallar du det. Trots det är de passiva och ovilliga till kontakt. Så här är det. Kvinnor är aktiva och villiga till kontakt när de är intresserade. Och så är det med det.
Kvinnor tycks inte vara så särskilt intresserade av dig, och många andra män, men det betyder det per se att deras närvaro i nätdejtingsammanhang är falsk marknadsföring? Hur tänker du? Man slänger ut en krok och är skyldig att ta sig an alla som nappar? Är det verkligen så?
F.ö. saknar jag svar på en del frågor som är av betydelse för diskussionen. Det (kvinnor och vår svarsfrekvens och förmåga att inleda vettiga relationer) var bättre förr säger du. Men du själv då? Är du bättre nu? Vad har du att erbjuda?
Köttmarknad will be köttmarknad. Och så är det med det. Tinder är den moderna tidens köttmarknad. Även om good old nattklubbsragg fortfarande existerar. Vill man inte vara med i det spelet så bör man avstå.
Mannen är den som i större utsträckning jagar. I alla sammanhang. Så även på Tinder. Varför det är så låter jag vara osagt. Men så är det. Tinder är snabbt och ytligt. Det torde nästan alla vara överens om. Så, vad vill du säga? Egentligen?