2020-09-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Använder du Tinder som en knullapp?
Jag är inte inställd på att vilja träffa någon på ett seriösare plan därifrån, nej. Självklart kan steken vändas, men den är för tillfället relativt fastbränd då jag trivs bra ensam just nu.
Citera
2020-09-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Matchade med en några år yngre tjej igår, 21 bast. Är själv 26. Detta med ranka utseende är väl rätt svårt, men definitivt till ytan min typ(ingen spam swipare här). 8/10 kanske, iallafall på bilderna.

Skriver. Får svar, men i början var det segt. Ganska basic snack, svar var typ 20-30 minut. Egentligen var man nära på halvt lägga ner, sen frågade jag vart hon bor. Hemma, tydligen. Vilket jag typ väntade mig, i princip. Hon; ’sj?’

Tänkte att jag kunde lägga mig lite i överläge här. Bor i en rätt nice lägenhet, bra område osv. Märkte att hon blev lite mer, sakta men säkert, driven i konversationen. Basic frågorna som vad man jobbar med osv kom på tal. Hon jobbade på lokala ica, men vantrivdes. Jag jobbar med sociala medier, diverse tränings relaterande, saker samt snart eget. Lite fint la jag in att de blir mycket åka runt i vardagen(bil) och även här när hon fick veta bilen jag har, så var de väldigt intensivt. Snapchat, instagram, typ allt skulle hon ha. Vad jag söker, varför jag ens är singel, hur tinder går för mig osv.

Tänkte direkt, fan vad intressant men samtidigt kände jag lite, är det mig eller vad man har för tillgångar som öppna upp det? 😉😅

Rent ytligt skulle jag väl säga att vi är rätt lika. Båda vältränade, hon kort, jag lång. Ja även själva ansiktet nästan med drag och blåa ögon. Men jag tror starkt på att det gäller att, oavsett hur, alltid ligga ett steg över sin match. Om det så är ytligt, eller något annat. Då är det du som styr i slutändan. High value.

Om du och tjejerna endast vill ligga ett par gånger tycker jag det är märkligt att de reagerar som tjejen ovan. Vad spelar jobb, fin bil och lägenhet i ett dyrt område för roll om det bara gäller några ligg och sedan hej då? Då kan man ligga med vem som helst som man finner attraktiv, så kallad status är mindre viktigt. Men killen ska kanske inte bo hos sina föräldrar.

Själv är man inte det minsta imponerad av ett vackert yttre (8-10/10) och status, dessutom brukar sådana personer ha en personlighet jag inte gillar.
Senast redigerad av Liljor 2020-09-16 kl. 21:11.
Citera
2020-09-16, 21:12
Medlem
Citat:
Om du och tjejerna endast vill ligga ett par gånger tycker jag det är märkligt att de reagerar som tjejen ovan. Vad spelar jobb, fin bil och lägenhet i ett dyrt område för roll om det bara gäller några ligg och sedan hej då? Då kan man ligga med vem som helst som man finner attraktiv, så kallad status är mindre viktigt.

Själv är man inte det minsta imponerad av ett vackert yttre (8-10/10) och status, dessutom brukar sådana personer ha en personlighet jag inte gillar.
Jag har inte skrivit något i min biograf för tillfället, så tjejer vet inte vad jag har för intentioner förrän man eventuellt kommit in på ämnet. I detta fall hade vi inte det, så kanske därför.
Citera
2020-09-16, 21:13
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Om du och tjejerna endast vill ligga ett par gånger tycker jag det är märkligt att de reagerar som tjejen ovan. Vad spelar jobb, fin bil och lägenhet för roll om det bara gäller några ligg och sedan hej då? Då kan man ligga med vem som helst som man finner attraktiv, så kallad status är mindre viktigt.
Även om det är knull som hägrar så är det väl alltid bra att veta om det är lönt att återkomma om det skulle skita sig med jobb och ekonomi i framtiden. Finns alltid män som är redo att bli utnyttjade
Citera
2020-09-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Jag har inte skrivit något i min biograf för tillfället, så tjejer vet inte vad jag har för intentioner förrän man eventuellt kommit in på ämnet. I detta fall hade vi inte det, så kanske därför.

Jag förstår, okej hon kanske letar något mer seriöst och därför blir det av större betydelse för henne...

Annars fattar jag inte varför status ska spela någon roll.
Senast redigerad av Liljor 2020-09-16 kl. 21:16.
Citera
2020-09-16, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Även om det är knull som hägrar så är det väl alltid bra att veta om det är lönt att återkomma om det skulle skita sig med jobb och ekonomi i framtiden. Finns alltid män som är redo att bli utnyttjade

Förstår inte helt hur du menar. Menar du att tjejen skulle få för sig att kontakta ett gammalt ligg i hopp om att få till något mer seriöst?
Citera
2020-09-16, 22:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag har också hört det där skamlösa skrattandet åt folk som liksom bara vill dejta. Fult. Jag har hört det från både män och kvinnor. Men en del människor är faktiskt pinsamma. Exempelvis han som har en detaljerad bild på sitt skrev (påklätt givetvis, och där det som visas upp ens inte är mycket att skriva hem om) och i bion skriver "En jävel i bingen" följt av aubergine-emojin. Vänster på dig! Han är f.ö. en profil som dyker upp hos de flesta. Apropå algoritmer.

Och alla kvinnor som endast har Snap-filtrade bilder. Brrr. Jag utgår från att män på Tinder vill träffa en kvinna, inte en jävla hundhybrid. Så ja, pinsamt finns det ju.

Vete sjutton, men det är väl oförutsebarheten och algoritmer man inte greppar som gör det kul. Det, och att man kommer i kontakt med människor man annars aldrig skulle ha pratat med. Givetvis. Tinder underhöll och fascinerade mig ett tag. Nu vet jag vad det är. Det gav bra utdelning och det får vara gott så.

Vin och väskor har jag så det räcker och blir över. Det kanske kan bli mitt nya modus operandi om jag vill ut på marknaden igen.
Skojar du? Snubben med auberginen har typ en falukorv i kalsongerna och fotograferar skrevet? Så sofistikerat. Eller, nu ser jag att du skriver att det inte finns någon falukorv i byxan, men ändå. Han måste vara populär trots allt med tanke på att alla får upp honom.

Jo, Insta-filtren är ett kapitel för sig. Jag blir onekligen alldeles övertänd på att dejta någon som är helt slät i ansiktet och har hundnos, inramad av stjärnor. Alla blir det, tror jag.

Och jag kom efter långt grubblande på vad det var som gjorde att jag får fler lajks och matchningar nu. Jag testade en ny förstabild med en delvis annorlunda look. Tjejer är så himla enkla, eller hur? Ytliga varelser och lättlurade. :Till skillnad från män med skrevbilder, och så. Bra i bingen.
Citera
2020-09-16, 23:17
Medlem
Nu snackar jag med en känd svensk tv-personlighet (tjej). Vi har pratat i telefonen och ska träffas under månaden. Ingen outning blir det här
Citera
2020-09-16, 23:25
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Sprida falska förhoppningar säger du. Det är ju det här med att det som sker, det sker. Det som dyker upp, det dyker upp. Träffar man på någon intressant så gör man. Det lär vara så folk i allmänhet resonerar. Att ha en profil på en nätdejtingapp betyder inte att man har signat upp på att lägga ner hela sin tid och själ i att ha kontakt med alla som visar intresse. Jag förstår faktiskt ens inte vad du menar. Det låter nästan lite som att man har någon slags skyldighet att ge alla som vill en chans. Det kan du väl ändå inte mena?
För egen del tycker jag att det definitivt är falsk marknadsföring att kvinnor i mängder visar upp sig på nätet, när de i själva verket är fullkomligt passiva och ovilliga till någon form av kontakt. Nu är det långt ifrån bara jag som tycker att kvinnor blivit allt mer besvärliga att ha med att göra med på nätet, men det kanske du har missat, liksom att kvinnor på eget bevåg på senare år själva ökat sitt marknadsvärde till helt overkliga nivåer.

Och sen detta att det alltid är mannen som förväntas vara den som först inleder en kontakt med en kvinna, är i mina ögon ett tydligt tecken på ett begåvningshandikapp hos de senare. Var annars i livet får man allt serverat utan egen ansträngning? Män - vakna upp tack och sluta smöra för kvinnor, så kanske de någon gång lär sig ta egna initiativ!

Enda "framgången" här hos folk som använder Tinder verkar vara att man ganska snabbt kan hitta någon att ligga med. För oss män som vill något annat, verkar Tinder inte vara något större hit.

Ett tips är att googla incels, alltså ofrivilligt celibat.
Senast redigerad av UpAndGo2 2020-09-17 kl. 00:20.
Citera
2020-09-16, 23:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Nu snackar jag med en känd svensk tv-personlighet (tjej). Vi har pratat i telefonen och ska träffas under månaden. Ingen outning blir det här
Det har jag också gjort i två olika sammanhang på nätet. Eller den ena är känd från TV och den andra är designer. Jag nobbade båda.
Citera
2020-09-17, 09:07
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Skojar du? Snubben med auberginen har typ en falukorv i kalsongerna och fotograferar skrevet? Så sofistikerat. Eller, nu ser jag att du skriver att det inte finns någon falukorv i byxan, men ändå. Han måste vara populär trots allt med tanke på att alla får upp honom.

Jo, Insta-filtren är ett kapitel för sig. Jag blir onekligen alldeles övertänd på att dejta någon som är helt slät i ansiktet och har hundnos, inramad av stjärnor. Alla blir det, tror jag.

Och jag kom efter långt grubblande på vad det var som gjorde att jag får fler lajks och matchningar nu. Jag testade en ny förstabild med en delvis annorlunda look. Tjejer är så himla enkla, eller hur? Ytliga varelser och lättlurade. :Till skillnad från män med skrevbilder, och så. Bra i bingen.

Hade han haft en falukorv i byxan så hade jag kunnat förstå vänstrande. Man vill se vad det är för freak of nature. Typ. Men nu, nä. Jag fattar inte. Kuk har ju de flesta kvinnor sett förut liksom.

Han var den första profilen som dök när en kompis till mig var på besök i Stockholm i somras. Det här med algoritmerna är obegripligt. Och "bingen". Knivsöder anno 1976 ringde från telefonen med snurrskiva och ville ha sitt uttryck tillbaka.

Angående förstabild så finns det någon slags funktion där Tinder väljer ut den framgångsrikaste bilden åt en. Jag tror att jag la mitt öde i Tinders händer och lät statistiken välja åt mig så jag vet inte riktigt vad som först sågs av mig. Även om jag kan gissa.

Vill man snygga till sig extra så rekommenderar jag filtret Naomi (eller vad det nu heter) på Snap. Alla blir sitt extraslätaste och snyggaste jag. Asbra ju.
Citera
2020-09-17, 09:26
Medlem
Citat:
Hade han haft en falukorv i byxan så hade jag kunnat förstå vänstrande. Man vill se vad det är för freak of nature. Typ. Men nu, nä. Jag fattar inte. Kuk har ju de flesta kvinnor sett förut liksom.

Han var den första profilen som dök när en kompis till mig var på besök i Stockholm i somras. Det här med algoritmerna är obegripligt.
Det finns ju en teoretisk möjlighet att han råkade använda en boost just då och hamnade först i kön. Det behöver ju inte ha varit algoritmen som valde ut honom. (Även fast det kanske är troligare, men det låter märkligt.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in