Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Sprida falska förhoppningar säger du. Det är ju det här med att det som sker, det sker. Det som dyker upp, det dyker upp. Träffar man på någon intressant så gör man. Det lär vara så folk i allmänhet resonerar. Att ha en profil på en nätdejtingapp betyder inte att man har signat upp på att lägga ner hela sin tid och själ i att ha kontakt med alla som visar intresse. Jag förstår faktiskt ens inte vad du menar. Det låter nästan lite som att man har någon slags skyldighet att ge alla som vill en chans. Det kan du väl ändå inte mena?
För egen del tycker jag att det definitivt är falsk marknadsföring att kvinnor i mängder visar upp sig på nätet, när de i själva verket är fullkomligt passiva och ovilliga till någon form av kontakt. Nu är det långt ifrån bara jag som tycker att kvinnor blivit allt mer besvärliga att ha med att göra med på nätet, men det kanske du har missat, liksom att kvinnor på eget bevåg på senare år själva ökat sitt marknadsvärde till helt overkliga nivåer.
Och sen detta att det alltid är mannen som förväntas vara den som först inleder en kontakt med en kvinna, är i mina ögon ett tydligt tecken på ett begåvningshandikapp hos de senare. Var annars i livet får man allt serverat utan egen ansträngning? Män - vakna upp tack och sluta smöra för kvinnor, så kanske de någon gång lär sig ta egna initiativ!
Enda "framgången" här hos folk som använder Tinder verkar vara att man ganska snabbt kan hitta någon att ligga med. För oss män som vill något annat, verkar Tinder inte vara något större hit.
Ett tips är att googla
incels, alltså ofrivilligt celibat.