Citat:
Ursprungligen postat av
Kallfusion
Jag tänker att säljaren inte menade att tv'n direkt går sönder om ca tre år, utan snarare att den inte "håller" ur synvinkeln att den inte är fullpackad med den typen av framtidssäkrad teknik vi entusiaster är ute efter (tex e-arc på hdmi-portarna, hdmi 2.1 istället för 2.0 osv). Och att tv'n därför kommer att kännas daterad snabbare än en dyrare, mer fullspäckad variant. Ur en entusiasts synvinkel alltså.
Men om din mamma som jag förmodar max har en kabelbox eller dylikt inkopplad och inte bryr sig om saker som hemmabiosetups med Dolby Atmos-surround, att spela de nya spelkonsolerna med lägsta möjliga inputlag eller dylikt så kommer hon garanterat att bli nöjd med den billigare varianten.
Jag skulle som sagt bli förvånad om säljaren på riktigt räknar med att apparaten ska sluta fungera om några få år, speciellt en Philips-tv.
Jag förstår hur du tänker, men det var faktiskt så att säljaren bestämt hävdade att tv:n skulle sluta fungera efter tre till fem år, efter som den var "pressad och limmad och plastig". Jag blev paff och frågade hur det är möjligt att Philips skulle släppa ut en så undermålig produkt på marknaden.
Jag och min mor har inte riktigt bestämt oss än, men det lutar åt att vi (jag) ändå köper den värdelösa och undermåliga Philips-tv:n för 3990 spänn. Lite gambling ska det vara i livet. ;-)