2012-08-08, 12:27
Medlem
Jag ska köpa ett par nya lurar till min Samsung Galaxy s3. Lurarna kommer användas till i princip allting förutom gymmet då jag har ett par andra in-ear där.Grejen är den att jag lyssnar nästan på alla musikgenrer, allt från hård och fast paced metal, bastung dubstep samt Bon Iver. Har kollat mycket på dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=281384. Överlag har recensionerna till dem varit bra men tydligen ska dem inte vara jättebra för tunga och snabba låtar. Jag vill även att de ska isolera och hålla inne ljudet så jag varken stör eller störs av mina medtrafikanter på bussen och i klassrummet. Min budget ligger ungefär vid 2000 kr. Tack på förhand!
Citera
2012-08-08, 13:24
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
1. Vad lyssnar du på för musik?
Mycket blandat, rock, metal, country, trance etc

2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt?
Bra och klart ljud

3. Hur kommer du driva dom?
Främst via Laptopen

4. Hur kommer du använda dom?
Framför datorn, Film/musik

5. Budget?
c:a 800-1500

6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?
Over-ear

7. Annat som är viktigt?
Komfort är väldigt viktigt, inte allt för stora, slutna.
Kikat lite på Sennheiser HD380 Pro, bra val? HD 598 ser schyssta ut också men tyvärr öppna.

8. Kom tillbaka till tråden efter 20h inspelning och ge din feedback på lurarna!

Creative Aurvana Live är ett riktigt kap ljudmässigt. En riktig allrounder. Bra till gaming med fantastisk komfort. Dock en ganska sladdrig men relativt hållbar konstruktion.

Audio Technica M50 är väldigt säkert val ljudmässigt, dock inte lika bra gaminglurar som CAL. Betydligt robustare design och sladd.

Shure SRH840 väldigt bra till rock och country. Dock något tyngre än M50 vilket orsaka problem hos vissa. Jag finner dom väldigt komfortabla.

Lindy Premium (FA-003) Läs recentionerna!
Citera
2012-08-08, 13:25
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderhoken
Ok. Jag ger mig själv en

Lurar till en Android, HTC One X . Vilka ?

*In-ear
*Svarsknapp
*Bra med bass

Dom enda in-ears jag känner till där jag är säker på att mikrofon och kontroll är kompatibelt med Android är Philips SHE5105 CitiScape ST.GERMAIN.
http://www.mytrendyphone.se/shop/external/pages/se/search/search.asp?q=ST.GERMAIN+&Search=S%F6k
Rätt bra ljud med solid bas.
Citera
2012-08-08, 13:25
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaokiyz
1. HipHop blandat med mycket club-musik.
2. Ett bra allround ljud, gärna med en bra bas.
3. Genom min iPhone.
4. Vardagligt. Gym, studier o.s.v.
5. Runt 700-1000 kr
6. In-Ear
7. Gärna några lurar med en härlig design, kollade in 50 cents sms audio som var riktigt läckra men ljudet var riktigt jävla kasst! Skulle vara ett stort plus om hörlurarna hade en mick som man kan använda också.

Tusen tack på förhand =)

Den jag verkligen vill rekommendera är Yamaha EPH-100. Ingen mic men med dessa får du en byggkvalitet som överträffar det mesta, sjuk isolering, ett ljud i 2000kr klassen och en signatur som passar EDM perfekt. Kostar betydligt mindre från UK.
http://www.audioaffair.co.uk/Yamaha-EPH100-Earphones/product_5924

Annars kan dessa fungera men du får inte alls samma helhetsgrej.
http://www.idamericany.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=29801
http://velodyne.com/vpulse-earphones.html
Citera
2012-08-08, 13:26
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underbar10
Har haft ett par in ear Beats by Dr Dre men tyvärr har ljudet slutat fungera på vänstra hörluren

Har tänkt mig ett par liknande men mera prisvärda.

1. Vad lyssnar du på för musik? House, The Beatles, U2, Florence Valentin. All ätare kort och gott.

2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt? Klart ljud och givetvis respektabel bas.

3. Hur kommer du driva dom? Iphone

4. Hur kommer du använda dom? Vid resor, till och från jobbet.

5. Budget? Cirkus 500 - 1000 svenska riksdaler.

6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear? In-ear

7. Annat som är viktigt? Att skiten håller!

Härlig tråd, fint av dig Runkpapper att hjälpa oss mindre insatta personer!

Yamaha EPH-100 tror jag du kommer bli väldigt nöjd med.
http://www.audioaffair.co.uk/Yamaha-EPH100-Earphones/product_5924

Annars är JVC FXD80 kanske en ännu bättre hörlur rent tekniskt.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=FXD80&_sacat= 0
http://www.head-fi.org/t/612299/jvcs-micro-hd-line-revamped-for-2012-ha-fxd80-70-60
Med hjälp av Comply Foam Ts-500 (small om du har medium size örongångar) så får du ökad isolering bättre komfort och en helt fantastiskt bas.
Citera
2012-08-08, 13:27
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
Runkpapper vilka av hörlurar skulle du välja av de här 2 ifall du skulle lyssna mycket på hiphop samt techno, yamaha eph-100 elr hifiman re262? Eller några helt andra i ungefär samma prisklass? Typ x10orna

Det är inte ens en tävling. EPH-100 krossar RE-262 med den typen av musik. RE-262 har i stort sett ingen bas, och jag skulle säga att den endast passar bra till viss jazz och klassiskt men framför allt vokalistiskt musik. Den är också nästan lika svårdriven som min HD600 vilket gör att borde undvika dom vilket som. En annan du borde kolla in är JVC FXD70 med Comply Foam Ts-500.
Citera
2012-08-08, 13:28
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustigMorfar
Jag ska köpa ett par nya lurar till min Samsung Galaxy s3. Lurarna kommer användas till i princip allting förutom gymmet då jag har ett par andra in-ear där.Grejen är den att jag lyssnar nästan på alla musikgenrer, allt från hård och fast paced metal, bastung dubstep samt Bon Iver. Har kollat mycket på dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=281384. Överlag har recensionerna till dem varit bra men tydligen ska dem inte vara jättebra för tunga och snabba låtar. Jag vill även att de ska isolera och hålla inne ljudet så jag varken stör eller störs av mina medtrafikanter på bussen och i klassrummet. Min budget ligger ungefär vid 2000 kr. Tack på förhand!

Jag vet inte om jag hade köpt ett par K550 för portabelt användande.
Dom är lättdrivna och kommer säkert låta OK från en Android (dock långt ifrån optimal driving) men storleken och längden på sladden gör det hela rätt knökigt.
Jag skulle snarare föreslå en Sennheiser HD25-1. Väldigt bra till metal och annan snabb musik. Den mest isolerande portabla hörluren jag känner till.

Annars är in-ears rätt väg att gå om du vill ha maximal isolering och portabilitet. Ljudmässigt förlorar du nödvändigtvis inget heller.
Den in-ear jag tror kommer passa bästa är JVC FXD80 med Comply Foam Ts-500 i small (om du inte har gigantiska örongångar) Passar snabb musik som metal väldigt bra och med Ts-500 får du den bas du vill med dubstep och ökad isolering då dessa har en ventilerad design. En fantastisk allrounder ljudmässigt som jag skulle säga att jag gillar mer än HD25-1. HD25-1 spelar dock förmodligen i en annan liga när vi pratar hållbarhet.
Citera
2012-08-08, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Jag vet inte om jag hade köpt ett par K550 för portabelt användande.
Dom är lättdrivna och kommer säkert låta OK från en Android (dock långt ifrån optimal driving) men storleken och längden på sladden gör det hela rätt knökigt.
Jag skulle snarare föreslå en Sennheiser HD25-1. Väldigt bra till metal och annan snabb musik. Den mest isolerande portabla hörluren jag känner till.

Annars är in-ears rätt väg att gå om du vill ha maximal isolering och portabilitet. Ljudmässigt förlorar du nödvändigtvis inget heller.
Den in-ear jag tror kommer passa bästa är JVC FXD80 med Comply Foam Ts-500 i small (om du inte har gigantiska örongångar) Passar snabb musik som metal väldigt bra och med Ts-500 får du den bas du vill med dubstep och ökad isolering då dessa har en ventilerad design. En fantastisk allrounder ljudmässigt som jag skulle säga att jag gillar mer än HD25-1. HD25-1 spelar dock förmodligen i en annan liga när vi pratar hållbarhet.
Kollade in Sennheiser HD25-1 och kommer förmodligen lägga en order på dem idag. verkar vara exakt det jag letat efter. Undrar bara hur dem står sig till andra musikgenren som klassisk rock and väldigt lugn musik?
Citera
2012-08-08, 14:35
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustigMorfar
Kollade in Sennheiser HD25-1 och kommer förmodligen lägga en order på dem idag. verkar vara exakt det jag letat efter. Undrar bara hur dem står sig till andra musikgenren som klassisk rock and väldigt lugn musik?

Om jag ska vara ärlig är jag personligen inget stort fan av HD25-1 när det kommer till annat än metal och viss elektronisk musik. Dom har ganska platt 2D ljudbild och och en för stor betoning på bas och nedre mellanregister vilket skapar en obalans och ett något onaturligt sound. Jag vill bara understryka att detta endast är min uppfattning om dessa lurar.
Dom är dock väldigt praktiska.
Vmoda M-80 är inte heller en perfekt hörlur men jag föredrar den över HD25-1 med lugnare musik och den mesta elektroniska musiken. Även hårdrock låter väldigt bra. Dock inte alls lika bra isolering som HD25 vilket är en stor nackdel då man måste öka volymen vid platser vid mycket oljud.
HD25 är ändå det mest säkra köpet.
Citera
2012-08-08, 14:59
Medlem
Citat:
Om jag ska vara ärlig är jag personligen inget stort fan av HD25-1 när det kommer till annat än metal och viss elektronisk musik. Dom har ganska platt 2D ljudbild och och en för stor betoning på bas och nedre mellanregister vilket skapar en obalans och ett något onaturligt sound. Jag vill bara understryka att detta endast är min uppfattning om dessa lurar.
Dom är dock väldigt praktiska.
Vmoda M-80 är inte heller en perfekt hörlur men jag föredrar den över HD25-1 med lugnare musik och den mesta elektroniska musiken. Även hårdrock låter väldigt bra. Dock inte alls lika bra isolering som HD25 vilket är en stor nackdel då man måste öka volymen vid platser vid mycket oljud.
HD25 är ändå det mest säkra köpet.
Men om vi skulle säga ett par lurar som funkar allround till alla genrer men även film. I prisklass upp till 2000 och som isolerar och stänger ute?
Senast redigerad av MustigMorfar 2012-08-08 kl. 15:01.
Citera
2012-08-08, 15:06
Medlem
Citat:
Det är inte ens en tävling. EPH-100 krossar RE-262 med den typen av musik. RE-262 har i stort sett ingen bas, och jag skulle säga att den endast passar bra till viss jazz och klassiskt men framför allt vokalistiskt musik. Den är också nästan lika svårdriven som min HD600 vilket gör att borde undvika dom vilket som. En annan du borde kolla in är JVC FXD70 med Comply Foam Ts-500.

Klipsch x10 elr EPH-100 för den typen av musik då?
Citera
2012-08-08, 16:01
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
Klipsch x10 elr EPH-100 för den typen av musik då?
Jag har inte testat X10 med den typen av musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in